مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پاسخ به درخواست یک خبرنگار خبرداد: دفاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش سیلوانا و صومای برادوست ارومیه ایجاد می شوند

جمعی از فعالین فرهنگی، سیاسی و رسانه ای ارومیه صبح چهارشنبه ۶ تیرماه با حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش ولات‌نیــــوز: در این دیدار که به همت مجیدمیلان از فعالین سیاسی واجتماعی ارومیه و برای تبریک انتصاب خدایاری به سمت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان غربی ترتیب

کد خبر : 3029
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

جمعی از فعالین فرهنگی، سیاسی و رسانه ای ارومیه صبح چهارشنبه ۶ تیرماه با حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ولات‌نیــــوز: در این دیدار که به همت مجیدمیلان از فعالین سیاسی واجتماعی ارومیه و برای تبریک انتصاب خدایاری به سمت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان غربی ترتیب یافته بود، ماموستا فهیم بهنام امام جمعه شهرسرو با اشاره به تنوع مذاهب و اقوام سطح استان و نعمت الهی خواندن آن گفت: این تنوع از جلوه های زیبای خلقت خداوند است و لازم است به عنوان یک نعمت الهی محسوب شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

 امام جمعه شهرسرو خطاب به حجت الاسلام خدایاری گفت: مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایجاد وحدت و همدلی در سطح استان بسیار خطیر است و در این حوزه شایسته است حضرتعالی مشاورانی صدیق از بین تمامی مذاهب و اقوام انتخاب نمایید.

 یعقوب جهانی از فعالین حوزه اجتماعی و سیاسی ارومیه در این دیدار خطاب به مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مقوله فرهنگ نباید به حواشی قومیتی گره بخورد و در این بین باید از ظرفیت نخبگان که امروزه خانه نشین مانده است نهایت استفاده را کسب کنید.

یعقوب جهانی در ادامه تاکید کرد:باید تلاش کنیم در راستای هویت ایرانی و تمدن ایرانی خودمان ظرفیت های دیگر اقوام و مذاهب نیز در استان در نظر گرفته شود

 او در پایان خطاب به مدیرکل خاطرنشان کرد: اکثر مناطق حاشیه شهرستان های استان از فقر امکانات و تجهیزات فرهنگی رنج میبرند که انتظار می رود جنابعالی در راستای ایجاد ان جی او های فرهنگی، فرهنگ سرا ها و جراید و رسانه های فرهنگی در این مناطق همت و تلاشی به یادماندنی از خود به یادگار بگذارید

 در ادامه این دیدار، آزادیوسفی راد از فعالین حوزه رسانه و مطبوعات ارومیه با تبریک انتصاب یک چهره دانشگاهی و علمی در راس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: از حضرتعالی انتظار می رود چون برخی مدیران به تنوع قومیتی ومذهبی سطح استان به چشم تهدید نگاه نکنید و بلکه آن را فرصتی برای توسعه و آبادانی این استان به حساب آورده و از آن بهره ببرید.

 او ادامه داد: چرا نباید اداره فرهنگ و ارشاداسلامی متولی برگزاری جشنواره های فرهنگی با نمایش فرهنگ و آداب و رسوم اقوام و مذاهب متنوع سطح استان نباشد و از این طریق سالانه هزاران گردشگر را برای تماشای همزمان دستاوردهای فرهنگ و هنر غنی کُردی، آذری و آشوری به این دیار نکشاند!؟ چرا تا کنون در این حوزه غفلت شده است و هیچ کس حاضر نیست این اقدام ارزشمند و دشمن مایوس کن را در این دیار اجرایی کند!؟

این فعال رسانه ای در ادامه با اشاره به ضعف عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح مناطق پر جمعیت سیلوانا و صومای برادوست ارومیه گفت: مناطق سیلوانا و صومای برادوست با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و فعالیت چشمگیر گروه های تئاتر، موسیقی، رقص و طیف وسیعی از کانال ها و سایت های رسانه ای در آن از داشتن دفاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محروم است، انتظار می رود حضرتعالی با رصد فعالیت های چشمگیر فرهنگی در این مناطق با این درخواست موافقت نمایید.

 آزاد یوسفی راد در ادامه تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است به امورات فرهنگی ای که از سوی سایر نهاد های استان و خصوصا شهرداری ارومیه برگزار می شود ورود پیدا کند تا #عدالت_فرهنگی به صورت مساوی بین شهروندان توزیع شود و زمینه ایجاد وحدت و همدلی در این رنگین کمان اقوام و ادیان بیش از بیش تقویت شود.

 وی در پایان خطاب به مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: حرکت در مسیر همگرایی و وحدت در این استان با توجه به فعالیت دستان پشت پرده، هزینه هایی دارد که به نیت توسعه و آبادانی این خطه نباید از پرداخت آن ابایی داشت و امیدوارم که حضرتعالی نیز همواره در این مسیر پرخیر وبرکت حرکت کنید.

مجید میلان از فعالین سیاسی ارومیه نیز در ادامه این دیدار با تبریک انتصاب حجت السلام خدایاری به این سمت گفت: ماهمواره میخواهیم در مسیر همگرایی گام برداریم و با توجه به شناخت دیرینه ای که از جنابعالی سراغ دارم مطمئن هستم که شما نیز در این مسیر گام خواهید برداشت.

مجیدمیلان در این دیدار خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دوستان فرهنگی ما مطالب بسیار مهمی را مطرح نمودند که در راستای همگرایی هرچه بیشتر لازم است به طور جد به آن پرداخت شود، بنده نیز از حضرتعالی میخواهم تا با رایزنی با مجموعه استانداری، برخی از سالن های بلااستفاده مجموعه پناهندگان زیوه را در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیاورید تا از این سالن ها جهت برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی و هنری در سطح منطقه سیلوانا استفاده گردد.

 حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از استماع سخنان این جمع و یادداشت آن خطاب به جمع حاضر گفت: بسیار خرسندم که در این جمع حضور دارم و امیدوارم که همه فعالین فرهنگی ارتباط خود را با این مجموعه حفظ کنند.

 او ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به همه مردم است بنده درخواست کرده ام تا نام خیابان ارشاد به خیابان فرهنگ وهنر تغییر نام پیدا کند و بر سردرب این اداره کل عنوان “خانه هنرمندان” نصب شود زیرا ما نگاه فرا اداره ای به فرهنگ و هنر داریم.

 خدایاری خاطر نشان کرد: خداوند در قران میفرماید به ریسمان الهی چنگ بزنید، این ریسمان معنای گسترده ای دارد که یکی از آن معانی؛ وحدت وهمدلی در جامعه است و اگر به غیرآن چنگ بزنیم آن ریسمان ریسمان شیطان است.

 وی ادامه داد: اقوام و مذاهب این استان همچون گل های یک باغ اند که هرکدام را بچینیم و نادیده بگیریم از زیبایی این باغ کم خواهد شد و ناقص به نظر خواهد آمد یا بهتر بگویم تمام اقوام و مذاهب ایرانی چون اقلام مواد غذایی هستند که باید درون یک دیگ با نام فرهنگ ایرانی و اسلامی جوش بخورند وطوری در هم آمیخته شوند که هیچ یک از دیگری سرتر نباشد و همگی درکنارهم معنا و مفهوم داشته باشند.

حجت السلام خدایاری درادامه گفت: حتما به مناطق سیلوانا و صومای برادوست سرکشی خواهیم کرد و نسبت به ایجاد دفاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آنجا اقدام خواهیم کرد.

 او درپایان گفت: درب خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی تمامی هنرمندان باز است و اگر روزی باشد که اصحاب هنر وفرهنگ به دفتر من مراجعه نکنند احساس میکنم که خداوند با من قهر کرده است.

کدخبر:۰۱۰۲۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 39 در انتظار بررسی : 39 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.