مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی: ۶ میلیارد تومان برای بازسازی پل های گلستانه، هاشم آباد وپوش آباد اختصاص یافته است

به گزارش ولات نیـــــوز؛ نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون فنی و پیمان سازمان راهداری استان آذربایجان غربی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت صبح چهارشنبه ۸ شهریورماه در پایانه مرزی سرو برگزار شد.   عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در با

کد خبر : 2591
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۰۸

به گزارش ولات نیـــــوز؛ نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون فنی و پیمان سازمان راهداری استان آذربایجان غربی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت صبح چهارشنبه ۸ شهریورماه در پایانه مرزی سرو برگزار شد.

 

عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در با اشاره به پروژه‌ی پایانه مسافری مرز سرو گفت: این پروژه با مبلغ ۱۲۱ میلیارد ریال با مدت قرارداد ۲۵ ماه که از آذرماه سال ۹۵ گلنگ‌زنی شده و تا بهمن ماه سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی افزود : این پایانه با زیربنای چهارصد و ۱۶  متر مربع در حال ساخت است که تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اداره راهداری تکمیل زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی هست اذعان داشت : در ۴ پایانه مرزی بازرگان، سرو، تمرچین و رازی پروژه های مختلفی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در دست احداث هست.

 

عبدالحسین علی اکبری بااشاره به ظرفیت هم مرز بودن استان با سه کشور گفت :شاخصه‌های بارز حمل و نقل جاده‌ای در استان ما وجود پایانه‌های مرزی هست و از ۲۳ مرز فعال زمینی در کشور ، ۵ پایانه مرزی در استان آذربایجان غربی فعال هستند.

او خبر داد : پروژه‌ی در حال اجرای مرز بازرگان با مبلغ قرارداد ۱۵۷ میلیارد ریال به مدت ۲۹ ماه با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در جهت تکمیل محوطه و بخش ورودی و خروجی مسافران و کالاها در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: پروژه‌ی در حال اجرای مرز تمرچین با مبلغ قرارداد ۱۴۲ میلیارد ریال به مدت ۱۸ ماه جهت تکمیل محوطه و احداث سایبان در مسیر تردد مسافران در حال انجام است

 

وی افزود : پروژه‌ی در حال اجرای مرز رازی با مبلغ قرارداد ۸۱ میلیارد ریال با زیربنای ۵۵۰۰ متر مربع جهت احداث سالن تجاری و مسافری به صورت تجمیعی در دست احداث است.

 

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به رسالت این اداره در راهداری و حفظ و نگه‌داری راه‌های موجود در استان عنوان کرد : در سال جاری با استفاده از منابع ملی ۶۰۴ میلیارد ریال جهت روکش، لکه‌گیری و درزگیری راه‌های استان هزینه خواهد شد.

 

علی اکبری ادامه داد : از مهم‌ترین پروژه‌های موجود در بخش راهداری روکش ۱۳ کیلومتری جاده ارومیه به تبریز ( از عوارضی آزادراه به سمت تبریز ) که با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال است.

وی در این رابطه افزود : این ۱۳ کیلومتر از عوارضی آزادراه مربوط به محدوده آذربایجان شرقی هست اما اجرای آن به اداره کل راهداری اذربایجان غربی سپرده شده است.

 

عبدالحسین علی اکبری میزان خسارت وارده در سیل اخیر به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای را ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در این رابطه گفت: مبلغ ۶ میلیارد تومان برای بازسازی پل‌های هاشم‌آباد و گلستانه در بخش سیلوانا و پل پوش‌آباد اشنویه از محل ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور با اختصاص بودجه از سازمان برنامه‌ریزی استان اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیشترین رشد مسافری در پایانه مرزی رازی بوده عنوان کرد : در ۴ ماهه سال جاری ۴۸ درصد پیشرفت تردد مسافرین در این مرز نسبت به سال گذشته وجود داشته است.

 

علی اکبری با اشاره به آمار تردد ناوگان مسافری و باری مرز سرو در ۵ ماهه نخست سال جاری گفت : ۱۵۷۰ دستگاه اتوبوس، ۷۳۱۷ دستگاه سواری و ۴۱۵۹ دستگاه کامیون در این مرز تردد داشته‌اند

 

وی ادامه داد: آمار تردد مسافرین در ۵ ماهه نخست سال جاری حدود ۲۱۰۷۴۹نفر که از این تعداد ۶۷ هزار و ۵۶۵ نفر مسافر خارجی و ۱۴۳۱۸۴ نفر هم مسافر داخلی بوده‌اند.

وی افزود : کل تردد بخش مسافرین در ۵ پایانه فعال استان در سال گذشته ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و تردد کامیون ۳۰۰هزار دستگاه بوده که بیشترین تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان با ۲هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده است.

 

 

وی خبر داد : ۳هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که سهم بزرگراه‌ها در آن ۳۰۰ کیلومتر است، همچنین ۸ هزار کیلومتر راه روستایی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که ۵۰ درصد این جاده‌ها هنوز آسفالت نشده‌اند.

 

*در دولت یازدهم ۵۰۰ میلیارد ریال صرف پایانه های مرزی آذربایجان غربی شده است.

 

در بخشی دیگر از این نشست معاون دفتر فنی و پیمان سازمان راهداری در جمع خبرنگاران خبر داد : در دولت یازدهم حدود ۵۰۰میلیارد ریال در پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی هزینه شده است 

 

وی ادامه داد : استان آذربایجان غربی از لحاظ ابلاغ، تاسیس و انجام کار در بین استان‌های مرزی در خصوص احداث تاسیسات و زیرساخت‌های پایانه‌ای رتبه اول را داراست.

 

معاون دفتر فنی و پیمان سازمان راهداری در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد : در یک دوره‌ی ۸ ساله در دولت یازدهم و دوازدهم فقط سازمان حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی یک هزار میلیارد ریال بابت قراردادهای زیرساختی بودجه دریافت کرده است.

 

وی در پایان گفت : پایانه مرزی پلدشت که در ارتباط با نخجوان هست ، زیباترین و کامل‌ترین پایانه مرزی در قیاس با تمام پایانه های مرزی کشور است.

 

انتهای پیام:// حکیم بصیرت

کدخبر: ۰۰۹۰۵

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.