رئیس پارلمان کردستان عراق:  ریاست اقلیم کردستان مشروعیت ندارد/ اقدامات برای برگزاری انتخابات و همه‌پرسی صورت پذیرد 

دکتر یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم کردستان طی نامه‌ای رسمی از شورای کمیساریای همه‌پرسی و انتخابات درخواست کرد اقدامات لازم جهت برگزاری انتخابات پارلمان، ریاست اقلیم و همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان را انجام دهد. به گزارش ولات نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شارپرس، یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم کردستان طی نامه ای خطاب به شورای

کد خبر : 2352
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

دکتر یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم کردستان طی نامه‌ای رسمی از شورای کمیساریای همه‌پرسی و انتخابات درخواست کرد اقدامات لازم جهت برگزاری انتخابات پارلمان، ریاست اقلیم و همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان را انجام دهد.

به گزارش ولات نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شارپرس، یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم کردستان طی نامه ای خطاب به شورای کمیساریای همه‌پرسی و انتخابات از این کمیسیون درخواست کرده است اقدامات لازم جهت برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان را انجام دهد.

وی در این نامه اعلام کرده است که در حال حاضر پست ریاست اقلیم کردستان مشروعیت قانونی نداشته و مدت فعالیت قانونی این دوره از پارلمان کردستان نیز رو به اتمام بوده بنابراین می‌بایست همزمان با انجام همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان در این دو حوزه نیز انتخابات برگزار گردد.

رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق از این کمیسیون درخواست کرده است از طرق قانونی اقدامات لازم جهت انجام همه‌پرسی در مناطق کردستانی خارج از اقلیم کردستان همچون کرکوک و شنگال نیز انجام گیرد.

این پیام در حالی است که روز چهارشنبه ۷ ژوئن ۲۰۱۷ مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان ضمن دیدار با نمایندگان جریان‌های سیاسی اقلیم روز ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ را برای انجام همه‌پرسی اقلیم کردستان تعیین کرده و از کمیسیون عالی انتخابات اقلیم نیز درخواست کرده است اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

 کد مطلب: ۰۰۶۷۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.