خسارت پرداختی بیمه‌ها به شهروندان استان از حق بیمه پرداختی‌شان بیشتر است

  رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان آذربایجان غربی: خسارت پرداختی بیمه‌ها به شهروندان استان از حق بیمه پرداختی‌شان بیشتر است   حمیدشجاع قره باغ، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بیمه برگزار شد با بیان آنکه رشد شاخص بیمه در یک کشور نشان دهنده سطح رفاه در آن جامعه است

کد خبر : 4885
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
خسارت پرداختی بیمه‌ها به شهروندان استان از حق بیمه پرداختی‌شان بیشتر است

 

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان آذربایجان غربی: خسارت پرداختی بیمه‌ها به شهروندان استان از حق بیمه پرداختی‌شان بیشتر است

 

حمیدشجاع قره باغ، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بیمه برگزار شد با بیان آنکه رشد شاخص بیمه در یک کشور نشان دهنده سطح رفاه در آن جامعه است گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور های پیشرفته ۸ و چهارصدم و در برخی از کشورهای پیشرفته تا ۱۴ درصد می‌رسد اما در کشور ما ضریب نفوذ بیمه ۱.۹ درصد و در استان ما ۲.۱۹ است. ضریب نفوذ بیمه به معنای درصد پرداخت حق بیمه در میزان تولیدناخالص ملی است.

 

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان آذربایجان غربی گفت: حوادث غیرمطرقبه همچون زلزله های اخیر در خوی، لزوم بیمه شدن را برای ما به خوبی یادآوری نمود اما متاسفانه پوشش بیمه در سطح استان ما پایین است.

 

وی ادامه داد: صنعت بیمه در زلزله خوی از همان دقایق اولیه وارد صحنه شد و برآورد خسارت نمودند در مواردی تا ۴ میلیارد تومان به یک بیمه شده، خسارت پرداخت شده است.

 

او ادامه داد: ۲.۲۷ درصد خسارت پرداختی از بیمه کل کشور سهم استان ماست که نشان می‌دهد در استان ما خسارت پرداختی بیشتر از حق بیمه‌ای است که پرداخت می‌شود. ۲۵ شرکت بیمه در استان ما مستقر هستند که ۳ هزار و ۲۰۰ نمایندگی در استان فعال هستند.

 

شجاع قره باغ گفت: از محل قبض برق (هزارتومان به ازای هر اشتراک) تمام منازل کشور بیمه شده‌اند اما سقف تعهدات آن تا ۳۰ میلیون است که عملا بسیار کم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.