ترجمه کُردی کتاب حیدربابای استاد شهریار در ارومیه رونمایی شد

“حه یدر بابا” ترجمه شده ی مجموعه اشعار حیدربابا ی استاد شهریار است که به همت استاد رسول کریمی به زبان کُردی سورانی است ترجمه شده است.   به گزارش ولات نیـــوز؛ پس از رونمایی موفق کتاب (حه یدر بابا) در مهاباد، عصر امروز و با اسقبال شاعران ومنتقدان ادبی کُرد وآذری طی مراسمی در

کد خبر : 2697
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

“حه یدر بابا” ترجمه شده ی مجموعه اشعار حیدربابا ی استاد شهریار است که به همت استاد رسول کریمی به زبان کُردی سورانی است ترجمه شده است.

 

به گزارش ولات نیـــوز؛ پس از رونمایی موفق کتاب (حه یدر بابا) در مهاباد، عصر امروز و با اسقبال شاعران ومنتقدان ادبی کُرد وآذری طی مراسمی در فرهنگسرای خانه جوان ارومیه آئین رونمایی مجدد این کتاب برگزارشد.

منتقدان ادبی آذری زبان این ترجمه کُردی این اثر را فاخر و مایه مباهات شاعران کُرد زبان معرفی کردند و از استاد رسول کریمی به عنوان پل شناخت و وحدت بین اقوام کُرد وآذری یاد کردند.

 

سواره فتوحی نویسنده و منتقد ادبی مهابادی در این مراسم ضمن تشکر از زحمات استاد رسول کریمی تاکید کرد: مهم ترین چالش در حوزه اقوام ایرانی عدم شناخت آن ها از ادبیات وفرهنگ یکدیگر است امروز استاد کریمی با پیشقدم شدن در این زمینه افتخاری برای جامعه کُرد زبان ایران آفریدند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: انتظار می رود که شاعران و نویسندگان آذری هم در جهت همبستگی بیشتر آثار استاد هیمن، هژار و احمد خانی را از کُردی به آذری ترجمه کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

 استاد رسول کریمی دراین آئین خبر داد: در جشنواره بین المللی شعر استاد شهریار در برج میلاد تهران کتاب ترجمه (حه یدر بابا) مقام اول را کسب کرد .

وی نیز ابراز امیدواری کرد که شاعران آذری نیز با یادگیری زبان کُردی سعی در ترجمه اشعار شاعران کُرد نمایند.

 

درپایان این مراسم از کتاب (حه یدر بابا) با حضور چند تن از شاعران کُرد و آذری ارومیه رونمایی شد.

 

انتهای پیام ://آزاد یوسفی راد

کدخبر:۰۰۹۲۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 9 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.