کشف بیش از ۷ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۷ تن انواع مواد مخدر طی ۶ ماهه سال ۹۷ در استان خبر داد.   به گزارش ولات نیوز سردار اصلانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی برگزار شد عنوان کرد: در ۶ ماهه سال جاری ۷ تن و

کد خبر : 3236
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۷ تن انواع مواد مخدر طی ۶ ماهه سال ۹۷ در استان خبر داد.

 

به گزارش ولات نیوز سردار اصلانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی برگزار شد عنوان کرد: در ۶ ماهه سال جاری ۷ تن و ۵۶۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شده است که در این راستا پنج میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان اموال قاچاقچیان مواد مخدر کشف و توقیف و ۱۱ هزار و ۵۲۴ نفر در قالب ۳۶ باند دستگیر و متلاشی شده اند.

 

وی ادامه داد: دستگیری یک هزار و ۹۴۷ توزیع کننده مواد مخدر، ۹ هزار و ۳۱۷ معتاد تابلو و ولگرد که به مراکز درمانی تحویل داده شده‌اند، دستگیری ۲۶۰ نفر قاچاقچی حرفه‌ای که در قالب باند بوده‌اند و از مجموع افراد دستگیر شده یک هزار و ۳۱۷ نفر معتادین متجاهر و ولگرد دستگیر و به مراکز درمانی معرفی شده اند.

 

او تصریح کرد: کشف یک تن و ۸۶۰ کیلوگرم مواد مخدر سنتی که با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کشف پنج تن و ۸۰۱ کیلوگرم پیش‌ساز و شیشه که با کاهش ۳۰ درصدی و بیش از ۲۰ عملیات در اول سال جاری برای پیشگیری از ورود مواد اولیه شیشه و روانگردان ها صورت گرفته است.

 

سردار اصلانی در رابطه با کالاهای قاچاق و فعالیت عوامل باندی و سازمان یافته طی ابلاغ‌های متعدد اجراشده عنوان کرد: در ۶ ماهه سال ۹۷ بیش از یک هزار و ۲۲۵ نفر قاچاقچی کالا دستگیر که با افزایش یک درصدی همراه بوده و ۱۱ باند سازمان یافته در این رابطه متلاشی شده است.

 

وی در ادامه گفت: اولویت اول برخورد قاچاق با دانه‌درشت‌ها است و در ۶ ماهه اول سال جاری ۸۵۲ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۶۲ ریال مجموع کشف کالای قاچاق که با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و توقیف ۵۱۷ خودروی سنگین از قاچاقچیان صورت گرفته است.

 

فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های برنامه ناجا کاهش تصادفات جاده‌ای است عنوان کرد: در سال جاری با ۲۷۶ نفر فوتی نسبت به سال گذشته که ۲۹۷ نفر فوتی بر اثر تصادفات وجود داشت هفت درصد کاهش یافته است و تصادفات جرحی ما هشت هزار و ۴۰۲ نفر بوده که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 

وی ادامه داد: برخورد قانونی با یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۴۱ هزار راننده، توقیف ۱۵۲۶۱ خودروی متخلف و توقیف ۳۲۳۲ دستگاه موتور سیکلت در ۶ ماهه سال جاری توسط پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

 

سردار ناصر اصلانی پلیس فتا را یک رویکرد آموزشی برای عموم مردم خواند و گفت: آموزش همگانی در محلات و سازمان ها، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سطح استان برای کاهش جرائم در فضای مجازی از کارهای پلیش فتا بوده است.

 

او اضافه کرد: یک هزار و ۶۴۷ فقره جرم در فضای مجازی توسط مردم گزارش شده است که از این تعداد هزار و ۴۰۰ فقره کشف شده و هزار و ۴۶ مجرم دستگیر شده اند.

 

فرمانده انتظامی استان آذربایجان علربی در جمع خبرنگاران در رابطه با سرقت های صورت گرفته در ۶ ماهه سال جاری گفت: ۷۷ درصد سرقت های مهم در سطح استان کشف شده و در همین رابطه ۶۴ باند سرقت در قالب ۲۱۸ نفر دستگیر شده اند و در همین راستا ۹۴ میلیارد ریال از این سارقین کشف و به مالباختگان بازگردانده شده است.

 

وی ادامه داد: سارقینی که باعث تخلف شده‌اند ۷۳درصد بیکار بوده‌اند و بیشترین سارقین، معتادین بوده‌ که بالای ۸۰ درصد در سرقت های خرد فعالیت داشتند و مهم‌ترین سرقت‌ها شامل سرقت از منازل، اماکن خصوصی، مغازه و ماشین آلات بوده است.

 

وی در رابطه با سرقت زرگری شهرک فرهنگیان و کشته شدن یک نفر در این جریان گفت: این فرد ۹۰ کیلوگرم طلا با تمام اسکناس‌ها را بدون گاوصندوق در مغازه گذاشته بود که با تذکر بیش از ده بار پلیس و عدم نصب سیستم مها این اتفاق تلخ رخ داد.

 

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: کشف ۱۲۹ درصد پرونده‌های قتل که مربوط به سال‌های گذشته و امسال، کشف ۹۲ درصد پرونده‌‌های تجاوز به عنف، کشف ۹۱ درصد پرونده‌های مربوط به جعل و کشف ۹۳درصد کلاهبرداری های تعیین و تکلیف شده است.

 

وی افزود: ۱۷۷ پرونده در حوزه جرائم اقتصادی و احتکار با ارزش ریالی ۴ هزار میلیارد ریال در ۳ ماه اخیر توسط پلیس کشف شده است.

 

سردار اصلانی در پایان با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا و برشمردن برنامه های آن گفت: هفته ناجا از روز جمعه ۱۳ مهرماه تا روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ادامه می‌یابد و “پلیس مقتدر، امین مردم” را شعار سال جاری از سوی پلیس ناجا معرفی کرد .

 

انتهای پیام:// حکیم بصیرت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.