نابغه جهانی علم سلول های بنیادی فرزندی از دیار بخش سیلوانا ارومیه

کرد ها در طول تاریخ ثابت کرده اند که هیچ گاه محدودیت ها نمی توانند مانعی برای پیشرفت شان باشد به گزارش سایت خبری تحلیلی فرهنگی ولات نیوز :   درحالی که بخش های اطراف شهرستان ارومیه در سیستم آموزشی ایران مناطق محروم محسوب می شوند اما هیچگاه این محرومیت و محدودیت ها  نتوانسته است جلوی

کد خبر : 1550
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶

کرد ها در طول تاریخ ثابت کرده اند که هیچ گاه محدودیت ها نمی توانند مانعی برای پیشرفت شان باشد

به گزارش سایت خبری تحلیلی فرهنگی ولات نیوز :   درحالی که بخش های اطراف شهرستان ارومیه در سیستم آموزشی ایران مناطق محروم محسوب می شوند اما هیچگاه این محرومیت و محدودیت ها  نتوانسته است جلوی آوازه شدن مردمان این خطه سرافراز از میهن مان را بگیر.

دکتر وهاب سلیمانی را می توان یکی از نخبه ها و نابغه حال حاضر علم سلولهای بنیادی نامید. وی متولد سال ۱۳۴۸ روستای دیزج  مرگور بخش سیلوانا ارومیه می باشد. او هم مانند تمامی فرزندان این خطه محروم اما سر افراز تحصیلات خود را تا دوره دبیرستان و دیپلم در همان روستای محل تولد خود به پایان رسانده است،اما به دلیل نبودشاید آنچه نبود فضا و  امکانات کافی تلقی می کرد برای ادامه تحصیل در مقاطع عالی تر  در سال ۱۳۶۸ مجبور به ترک وطن شد و به کشور کانادا مهاجرت کرد، وی در همان ابتدای مهاجرت خود برای رسیدن به قله های بلند علم و دانش کمر همت بست و در سال ۱۳۷۷ لیسانس خود را  در رشته بیوتکنولوژی از دانشگاه اوتا کانادا به اتمام رساند.

وی با تلاش بی وقفه خود توانست تا سال ۱۳۸۵ مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته بیولوژی مولکولی از همان دانشگاه کانادا دریافت نماید.

دیری نپایید که  در سال ۲۰۱۲ موفق به دریافت جایزه پژوهشگر نمونه کانادا شد. و از همان زمان تحقیقات خود را بر روی سلولهای بنیادی و سرطانی شروع کرد

دکترسلیمانی در زمان کمی توانست جای خود را در جامعه علمی کانادا باز نماید و هم اکنون در مرکز پژوهشهای علمی بیمارستانی در اتاوا مشغول تحقیق بر روی سلولهای بنیادی ماهیچه ای است.

این نخبه کرد  مقالاتی نیز  در زمینه بیولوژی سلولی در مجلات فوق معتبر دنیا در این زمینه به چاپ رسانده است که  یکی از این مقالات در مجله بسیار معتبر علمی نیچر (Nature) به چاپ رسیده است.

امیدواریم همه عزیزانی که مشغول علم آموزی هستند ایشان را به عنوان الگوی خود برای پیشرفت و ساختن آینده بهتر برای جامعه خود برگزینند.

برای شناخت بیشتر دکتر سلیمانی و مشاهده مقالات ایشان بر روی سه  لینک  زیر کلیک کنید:

لینک یک

لینک دو

لینک سه

 

انتهای پیام :آزادیوسفی راد

کدخبر :۰۱۰۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.