سفر به آبشار زیبای شملکان ارومیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگی ولات نیوز:آبشار شملکان ارومیه در استان آذربایجان غربی واقع است. این آبشار در جوار روستای شملکان در نزدیکی ارومیه واقع شده است. در بسیاری از کتب و نشریات نام این آبشار را به اشتباه شلمکان عنوان کرده اند که صحیح نیست. نحوه دسترسی به این روستا عمدتاً از طریق

کد خبر : 1170
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۶:۳۴

آبشار شملکانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگی ولات نیوز:آبشار شملکان ارومیه در استان آذربایجان غربی واقع است. این آبشار در جوار روستای شملکان در نزدیکی ارومیه واقع شده است. در بسیاری از کتب و نشریات نام این آبشار را به اشتباه شلمکان عنوان کرده اند که صحیح نیست. نحوه دسترسی به این روستا عمدتاً از طریق روستای بند است ولی از دامنه‌های روستای سیر نیز می‌توان به آن رسید که البته در این مسیر می‌توان از قلعه‌ای تخریب شده که فقط چند ستون از آن باقیمانده را نیز مشاهده کرد. دامنه‌های این آبشار نیز از سرسبزی خوبی برخوردار بوده و در آنجا می توان سبزیجاتی کوهی نظیر کنگر و اسپینگ را به راحتی  یافتٰ. مردم روستای کرد نشین شملکان سالانه میزبان خیل زیادی از بازدید کنندگان این آبشار اند.

با وجود زیبایی خیره کننده این آبشار و بسیاری  از آبشار های دیگر در نزدیکی این آبشار نظیر  آبشار های سوله دوکل و سولیک در بخش سیلوانا ارومیه و آبشار یخی ممکان در بخش صومای برادوست ارومیه ٰ تا کنون هیچ گونه اقدامی در جهت بهره برداری از این فضا ها به عنوان محل جذب توریست یا ایجاد اشتغال برای ساکنان محلی آن از سوی مسئولین محترم انجام نگرفته است .

امیدواریم روزی برسد که مهر مسئولین دلسوز نسبت به این مناطق بیشتر شود .

انتهای پیام // آزاد یوسفی راد

کد خبر :۰۰۲۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 70 در انتظار بررسی : 70 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.