مخالفت فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا با همه‌پرسی اقلیم کردستان و تلاش برای پیوستن عراق به کشورهای عربی

  سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه ای توضیحات مفصلی درباره دیدار اخیر بریت مک گورک فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش از عراق داده است. به گزارش ولات نیـــــوز؛ به نقل از خبرگزاری «الغد پرس» در این بیانیه آمده است که مک گورک به همراهی داگلاس سیلمان سفیر

کد خبر : 2530
تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۳۱

 

سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه ای توضیحات مفصلی درباره دیدار اخیر بریت مک گورک فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش از عراق داده است.

به گزارش ولات نیـــــوز؛ به نقل از خبرگزاری «الغد پرس» در این بیانیه آمده است که مک گورک به همراهی داگلاس سیلمان سفیر آمریکا در بغداد و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با مقامات بلندپایه دولت عراق و مسئولان امنیتی این کشور از جمله حیدر العبادی، نخست وزیر و سلیم الجبوری، رئیس مجلس نمایندگان، عرفان الحیالی، وزیر دفاع عراق و همچنین در اربیل نیز با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان دیدار کرده است.

این بیانیه حاکی است که مک گورک در این دیدار از پیروزی های نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در جبهه های جنگ از جمله در نبرد آزادسازی موصل و تلعفر ستایش کرد. 

در این بیانیه آمده است که مک گورک ضمن تاکید بر مخالفت آمریکا با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان از مسئولان اقلیم و دولت عراق خواست چارچوبی را برای انجام گفتگو در خصوص مجموعه ای از مسایل و از جمله درو نمای روابط بین طرفین تعیین کنند.

وی همچنین بر آمادگی آمریکا برای کمک به روند گفتگوها بین بغداد – اربیل تاکید کرد.

براساس این بیانیه، مک گورگ به اتفاق داگلاس سیلمان، سفیر آمریکا در عراق از سرکنسولگری آمریکا در اربیل دیدار و با کنیث گروس تل، اسقف استان نینوا و خانواده های کلدانی های گریخته از دست داعش در سال ۲۰۱۴گفتگو کرد.

مک گورک از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به خاطر ادامه گفتگوهایش با عربستان سعودی ستایش کرد و گفت: این گفتگوها به تحولاتی تاریخی در روابط دو کشور منجر شده است.

وی افزود: آمریکا برای پیوستن عراق به کشورهای عربی که برای تمامی جوامع عربی حائز اهمیت است، تلاش می کند.

مک کورگ ضمن تاکید بر پایبندی ائتلاف بین المللی و آمریکا به ارائه کمک به عراق و همچنین ارائه کمک های انساندوستانه با هدف تحقق ثبات در این کشور، از جامعه جهانی خواست برای بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی خود تلاش کنند.

 

 

انتهای پیام://

کدخبر:۰۰۸۹۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.