میزان اشتغال در مجموع تعاونی‌های استان آذربایجان غربی بیش از ۹۰ هزار نفر بوده است

ارومیه - رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی گفت: بیش از شش هزار و ۷۵۹ تعاونی در این استان وجود دارد که میزان اشتغال ایجاد شده در مجموع این تعاونی‌ها ۹۰ هزار و ۱۷ نفر بوده است.
کد خبر : 4381
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
میزان اشتغال در مجموع تعاونی‌های استان آذربایجان غربی بیش از ۹۰ هزار نفر بوده است

به گزارش ولات نیوز باقر خلیلی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: تعاونی‌ها می‌توانند نقش اثرگذاری در رفع مشکلات اقتصادی داشته باشند و تسهیلات سهل و کم سود در اختیار شرکت‌ها قرار دهند.

 

وی ادامه داد: با تلاش تعاونی‌ها، مردم روی پای خود ایستاده‌اند و فشار اقتصادی از دولت کاسته می‌شود.

 

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی با اشاره به نقش مهم پیله‌وران در کمک اقتصادی به کشور در شرایط تحریم گفت: پیله وران از طریق بازارچه‌های مرزی کمک زیادی در شرایط تحریم به کشور کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه آموزش پیله‌وران از بهمن ماه ۱۳۹۸ در دستور کار اتاق تعاون آذربایجان‌غربی قرار گرفته است، گفت: امسال ۲۱۷ دوره آموزشی برای پیله‌وران در قالب ۴۶ هزار و ۷۰۰ ساعت دوره آموزشی برای پنج هزار و ۸۴۸ نفر برگزار شده است.

 

خلیلی با بیان اینکه شهرستان‌های پلدشت، سلماس و چالدران بیشترین دوره آموزشی را برگزار کرده‌اند، ادامه داد: طی برنامه ریزی انجام شده، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری برای هفت هزار دوره آموزشی پیله وری برگزار شود.

 

 

باقر خلیلی با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی در آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد سه هزار و ۶۰۳ تعاونی غیرفعال است و از کل شرکت های تعاونی به ثبت رسیده، یک هزار و ۸۴۸ تعاونی در سطح آذربایجان غربی فعال است.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه یک هزار و ۳۰۸ تعاونی در آذربایجان غربی وضعیت مشخصی ندارند که در همین راستا کمیته تعاونی‌های مشکل‌دار جهت بررسی وضعیت آنان تشکیل شده است.

 

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی از برگزاری ۵ نمایشگاه در داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت: دو نمایشگاه بازرگانی در خارج کشور و سه نمایشگاه در داخل کشور در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 

خلیلی در آخر عنوان کرد: اتاق تعاون آذربایجان غربی شامل ۹ اتحادیه و بیش از ۴۰۰ شرکت تعاونی می‌باشد که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده است.

 

انتهای خبر// حکیم بصیرت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.