فرهاد حبیبی، رتبه یک آزمون سراسری ارشد۹۴ ،جوانی از منطقه محروم سیلوانا…

  به گزارش ولات نیوز :بخش نوار مرزی سیلوانا، منطقه ای که در سیستم آموزش وپروش ایران ،منطقه محروم به حساب می آید باری دیگر به همگان ثابت کرد که محرومیت محدودیت نیست… برای مصاحبه وگفتگو با این جوان افتخار آفرین، بنده آزاد یوسفی راد  عازم مهانشهر زیوه شدم ،سیمای شاداب و حرف های گرم وامیدوار

کد خبر : 1047
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۸:۴۷

farhad 2

 

به گزارش ولات نیوز :بخش نوار مرزی سیلوانا، منطقه ای که در سیستم آموزش وپروش ایران ،منطقه محروم به حساب می آید باری دیگر به همگان ثابت کرد که محرومیت محدودیت نیست…

برای مصاحبه وگفتگو با این جوان افتخار آفرین، بنده آزاد یوسفی راد  عازم مهانشهر زیوه شدم ،سیمای شاداب و حرف های گرم وامیدوار کننده این جوان رعنا گذران عقربه های ساعت رابرایم بی معنی جلوه میداد….

متن مصاحبه:

لطفا خودتان را برای بیندگان ما معرفی کنید ؟

– فرهاد حبیبی هستم متولد ۱۳۷۰روستای زیوه محال مرگور  بخش سیلوانا

از دوران تحصیل برایمان بگید؟؟

– بنده تحصیلات هر سه مقطع ابتدایی وراهنمایی و دبیرستان را در خود روستای زیوه طی کرده ام ودر سال۱۳۹۱ در دانشگاه ارومیه در رشته باغبانی پذیرفته شدم ودر سال ۱۳۹۴ در آزمون سراسری ارشد شرکت کردم وبه لطف خداوند وپشتکار وهدف قوی که داشتم و همچنین دعای خیر پدر ومادرم توانستم رتبه یک آزمون سراسری ارشد را کسب کردم.

چه رشته ای را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برگزیده اید و ملاکتان برای این انتخاب چه بوده است؟

– رشته ی  بیوتکنولوژی گیاهان داررویی را انتخاب کردم ،واقعیتش بازار کار این رشته را در منطقه خودمان  با توجه به غنی بودن کوهستان ها ودشت های آن از تنوع گیاهان دارویی نایاب، بسیار خوب ارزیابی کردم.

شما به عنوان یک فرد بومی منطقه که کل دوران تحصیل ابتدایی وراهنمایی ومتوسطه را در خود منطقه طی کرده اید،اصلی ترین مانع ومشکل در سر راه موفقیت دانش آموزانمان، در ماراتون های بزرگ علمی نظیر کنکور سراسری را در چه چیزی می بینید؟

– به نظرم اولین مشکل نبود جو رقابتی قوی بین دانش آموزان است،همچنین باید اعتراف کنم که والدین مان اکثرا از آن سطح سواد برخوردار هم نیستند که بتوانند به فرزندان خود مشاوره های اصولی وصحیح بدهند ومتاسفانه مشاوران مدارس هم آنطورکه باید قوی نیستند، همچنین میتوانم به ضعفی دیگر هم اشاره کنم وآن به کار نگرفتن دبیران متخصص مربوط به هررشته ودرس از سوی آموزش وپرورش است به طوری که میبینیم یک معلم گاها دبیر چند کتاب مختلف است.

پیام شما به جوانان منطقه مان چیست؟

از همین جا به تمام جوانان و دانش آموزان ودانشجویان منطقه مان میگویم،صحیح است که در راه آموزش و تعلیم مخصوصا در دوران پایه ودبیرستان مشکلات زیادی را متحمل شدیم، اما نباید این راهم فراموش کنیم وضع منطقه محروممان از وضع خیلی از مناطق محروم دیگر هم بهتر است و سختی راه و نبود ویا کمبود امکانات و آموزشی مطلبوب به یک طرف ،باید شما دوستان گرامی پشتکار داشته باشید وهدفی مشخص را برای خود برگزینید وتمام همت خود را برای رسیدن به آن هدف به خرج دهید،همچنین از تمامی جوانان منطقه مان میخواهم درکنار تحصیل دست به کار آفرینی هم بزنند.

چه درخواستی از مسئولین دارید؟

باید اشاره کنم که منطقه مان هم از لحاظ نفوس جمعیت زیادی دارد وهم از نظر افراد باسواد،یکی از اصلی ترین نیاز جوان منطقه ما داشتن کتابخانه ای مجهز در محال مرگور است ، امید وارم این درخواست به گوش مسئولین برسد،همچنین از مسئولان مربوطه هم درخواست توجه هرچه بیشتر به کیفیت آموزش دوران پایه ومتنوسطه دانش آموزان منطقه مان را دارم.

برای آقای فرهاد حبیبی موفقیت هرچه بیشتر را از درگاه ایزدی خواهانم و امیدوارم که وجود چنین جوان هایی را روز به روزر بین مان بیشتر گردد.

انتهای پیام// آزاد یوسفی راد

 

کد خبر:۰۰۰۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 164 در انتظار بررسی : 164 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.