در کشمکش بین خیّرمدرسه‌ساز و اداره کل‌نوسازی‌مدارس؛

۳ هزار دانش آموز دربادکی بلاتکلیف هستند

آموزشگاه ۲۴ کلاسه خیرساز که قرار بود توسط خیّر "حسین‌هناره" به صورت مشارکتی با اداره‌کل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌غربی ساخته شود با گذشت نزدیک به یک سال، هیچ ساخت و سازی صورت نگرفته و بیش از ۳ هزار دانش آموز این مدرسه در بلاتکلیفی به سر می برند.
کد خبر : 4990
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
۳ هزار دانش آموز دربادکی بلاتکلیف هستند


 

خبرگزاری ایلنا گزارش داده است که تابستان سال گذشته با حضور وزیر آموزش پرورش کلنگ احداث آموزشگاه ۲۴ کلاسه خیرساز که قرار بود توسط” حسین‌هناره” به صورت مشارکتی با اداره‌کل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌غربی ساخته شود در بادکی ارومیه به زمین زده شد ولی با گذشت نزدیک به یک سال از این اتفاق هیچ ساخت و سازی صورت نگرفت و بیش از ۳ هزار دانش آموز این مدرسه در بلاتکلیفی به سر می برند.

 

عرب‌زاده، رئیس شورای اسلامی بادکی گفته است که مدرسه این روستای بزرگ چسپیده به شهر تنها مرکزآموزشی سه شیفته‌ در استان است که بیش از ۳ هزار دانش آموز را در خود جای داده است و جمعیت انبوهی از دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل شده اند!

 

رئیس شورای اسلامی روستای بادکی به خبرنگار ایلنا در خصوص علت انصراف خیّر مدرسه ساز ” حسین‌هناره” از این پروژه مشارکتی گفته است که وی اعلام کرده است تنها درصورتی که زمین این آموزشگاه ۲۴ کلاسه در نبش خیابان باشد حاضر به مشارکت در ساخت این پروژه آموزشی خواهد بود و درغیراین صورت در ساخت آن مشارکت نخواهد کرد!

 

این‌ ادعا درحالی مطرح شده است که در پروژه‌های مشارکتی، اداره کل نوسازی جانمایی و زمین پروژه را مشخص می‌کند و اساسا خیّر، جانمایی را شرط ساخت اعلام نمی‌کند با این وجود دود این پیش شرط‌ها در چشم مردم بادکی رفته و هزاران امید و آرزوی کودکان بادکی در مراسم کلنگ زنی ‌ای که با آب و تاب و حضور وزیر و مقامات ارشد استان برگزار شد بر باد رفته ‌است.

 

پیگیری فعالان رسانه‌ای حاکی از آن است که زمین جانمایی شده توسط اداره کل نوسازی در محدوده‌ای است که در آن سالن‌های ورزشی، خدماتی و بهداشتی درحال ساخت اند و همچنین ترافیک روانی در آن وجود دارد، بهترین گزینه موجود است. هرچند که در زمین مور‌د ادعا در نبش خیابان اصلی، امکان ساخت مغازه های تجاری وجود دارد لیکن نباید سرنوشت ۳۰ هزار دانش آموز بادکی را به کسب سود‌های تجاری از امر خطیر آموزش و پرورش، پیوند زد.

 

شایان ذکر است که این پروژه مشارکتی به صورت ۳۰ به ۷۰ بوده است یعنی خیّر ساخت ۳۰ درصد پروژه را برعهده می‌گیرد و بلافاصله پس از اتمام سهم ۳۰ درصدی‌اش، اداره کل نوسازی مدارس، شروع به اتمام ساخت و تجهیز آن می‌نماید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.