آنچه بین استاندار و بهادری رد و بدل شد!

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مراسم روز کارگر که عصر امروز در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد به عنوان یکی از سخنرانان مراسم ابتدا به شرایط اقتصادی حاکم برجامعه پرداخت او که از نردبان جریان اصلاحات و به عنوان نماینده لیست امید به بهارستان راه پیدا کرده بود در سخنانش صراحتا عنوان کرد که

کد خبر : 3434
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۶:۱۳

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مراسم روز کارگر که عصر امروز در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد به عنوان یکی از سخنرانان مراسم ابتدا به شرایط اقتصادی حاکم برجامعه پرداخت او که از نردبان جریان اصلاحات و به عنوان نماینده لیست امید به بهارستان راه پیدا کرده بود در سخنانش صراحتا عنوان کرد که دولت روحانی فرقی با دولت احمدی نژاد ندارد، احمدی‌نژادها نیز ظاهرا خیلی تلاش می‌کردند و آمار و اراقام مثبت از عملکرد های خود ارائه می‌دادند اما حقیقت این بود که با مدیریت آنها کشور به بحران کشیده شده بود!

چرخش های هادی‌بهادری اتفاق تازه‌ای نیست! او که در جریان انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه در لیست اصولگرایان حضور داشت با طلوع آفتاب دولت روحانی به آنان پشت کرد و برای تصاحب پست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی، شعارهای انتخاباتی خود در جریان انتخابات شورای شهر را به باد فراموشی سپرد و به رای مردم پشت کرد و به استانداری رفت!

بهادری در سخنان امروز خود در مراسم روز کارگر بارها از وضع موجود مملکت در حوزه های مختلف انتقاد و به دنبال آن از کلید واژه” به عنوان مسئولی کوچک در این کشور از شما عذرخواهی میکنم” استفاده کرد، حجم سیاه‌نمایی در سخنان او در آستانه انتخابات مجلس آنچنان بالابود که گویی او سالن مراسم را با ستاد انتخاباتی‌اش که مشخص نیست در این دوره به جای عکس #حسن‌روحانی تصویر چه‌کسی برآن خودنمایی خواهد کرد اشتباه گرفته بود!

بهادری در ادامه خطاب به مدیران استان گفت که به جای ارائه آمار و ارقام و کارهای نمایشی، حقیقت را به مردم بگویند! او با بیان سرگذشت چند سرمایه گذار که به ادعای او از استان فرار کرده اند، سرمایه‌‌گذاری خارجی که یکی از وعده های عملیاتی شده شهریاری بوده است را زیر سوال برد!

او در حالی که خودش مسئولیت دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه را عهده دار بوده است خطاب به مدیران استان گفت که امروز دریاچه به لطف بارش های الهی جان گرفته است نه آن پول ها و بودجه هایی که مشخص نیست در کجا هزینه می‌کنید!

بهادری سپس حجم کارآفرینی انجام شده در سطح آذربایجان غربی را که مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان پیش از سخنرانی وی به گواه مرکز ملی آمار کشور بیان می‌کرد زیر سوال برد و مدعی شد که شاخص بیکاری در استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ سه درصد افزایش یافته است! این سخن واکنش محمد‌مهدی‌شهریاری استاندار آذربایجان غربی را در پی داشت، او از بهادری خواست تا آمارش را تصحیح کند و حقیقت را بگوید! اما بهادری نه تنها سخن خود را پس نگرفت بلکه شهریاری را به باد انتقا‌د گرفت، او در توهینی آشکار خطاب به استاندار گفت او مهمان است و باید حرمت خود را نگه ‌دارد! این دقیقا همان ادبیاتی است که رسانه های‌ پانترک و ضد‌انقلاب که از باکو و ترکیه خط می‌گیرند به صورت شبانه روز در حمله به شهریاری به کارمی‌برند!

پس از این سخنان و حواشی پیش آمده، محمدمهدی شهریاری به پشت تریبون رفت و نخست آن روی سکه ماجرای سرمایه گذاران فراری #ترکیه را که بهادری برایشان دلسوزی میکرد را شفاف سازی کرد، همان هایی که به گفته استاندار تقاضای وام های چند میلیارد تومانی را بدون یک ریال وثیقه از او طلب کرده اند و شهریاری جواب رد به آن ها داده بود!

استاندار شهریاری در ادامه گفت: به قول شما من مهمان ام! شما که میزبان هستید و در شورای شهر و استانداری مسئولیت داشتید چه گلی به سر استان زده‌اید!

شهریاری خطاب به بهادری که آنان را متهم به ضایع کردن بودجه احیای دریاچه ارومیه می‌کرد گفت: صورتحساب هزینه کرد های شما از محل بودجه ستاد احیای دریاچه ارومیه در دست من است که چطور ۵۰ میلیون به فلان هیئت مذهبی می‌دادید! حساب های بانک تجارت خیلی چیز ها را افشا می‌کند!

شهریاری در تشویق حضار هشدار داد که پشت پرده این انتقادات همان کسانی هستند که منافع شان در جریان مبارزه او با فساد به خطر افتاده است و چطور است که سالانه سیصد میلیارد تومان پول سوخت مرزنشینان در استانداری بالاکشیده می‌شد و صدای انتقاد آقای معاون شنیده نمی‌شده است!

در این بین بهادری که ظاهرا عرصه برایش تنگ شده بود با حمله به تریبون قصد داشت آن را از استاندار بگیرد که با تلاش محافظان به هدفش نرسید!

استاندار با توصیه رئیس اتاق بازرگانی از ادامه سخنانش منصرف شد اما هشدار داد که راه مبارزه با فساد را ادامه خواهد داد و با هیچ کس تعارفی ندارد.

به دنبال سخنان شهریاری، مسئول هماهنگی تشکل های کارگری استان خود را پشت تریبون رساند و با اعلام اینکه از دوستان صمیمی بهادری است خطاب به او گفت که در این مدت شما چه خدمتی به جامعه کارگران کرده‌اید، اسلام‌صادقی گفت که حاضراست با بهادری مناظره کند تا ثابت شود که او هیچ کاری برای کارگران انجام نداده است او گفت که از زمان روی کار آمدن شهریاری اتفاقات بسیار مثبتی در حوزه اشتغال زایی و رونق واحد های تولیدی به وجود آمده است!

آنچه امروز در مراسم روز کارگر گذشت گویای این بود که شهریاری در مبارزه با فساد بسیارجدی است و شهادت آمـار و مسئولین غیردولتی در حوزه های مختلف و همچنین شاخص های استانی، گواه این است که سیاه نمایی برخی از بدخواهان نمیتواند آفتاب خدمات و تلاش های شهریارِآذربایجان غربی را بپوشاند.

به قلم آزاد یوسفی راد- روزنامه نگار و مدیرگروه رسانه ای ولات

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 11 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.