شورای آتلانتیک:

کردها در حال دور شدن از آمریکا و نزدیک شدن به روسیه و سوریه هستند

شورای آتلانتیک به نقل از یکی از فرماندهان ارشد نیروهای کرد سوریه نوشت: کردهای سوریه مثل سابق به آمریکا اعتماد ندارند بلکه می خواهند با همپیمانی با روسیه و دولت مرکزی به خواسته های خود برسند.
کد خبر : 3721
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کردها در حال دور شدن از آمریکا و نزدیک شدن به روسیه و سوریه هستند

به گزارش ولات‌نیوز، اندیشکده شورای آتلانتیک به نقل از یکی از فرماندهان نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق نوشت: کردهای سوریه مثل سابق به آمریکا اعتماد ندارند. این فرمانده ارشد نیروهای YPG که به نام وی اشاره نشده، تاکید کرده است که کردهای سوریه روی خیلی مسائل دارند با روسیه و دولت مرکزی سوریه کار می کنند و در آینده با هم به موفقیت های بزرگی دست پیدا خواهند کرد.

این فرمانده نیروهای کرد سوریه به فرهم کردن زمینه حمله ترکیه به کردهای سوریه از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز اشاره کرده و گفته است ما انکار نمی کنیم که موفقیت های ما در مبارزه با داعش با حمایت آمریکاییها صورت گرفت اما خیرا هیچ چیز میان ما و آمریکاییها سرانجام خوشی نداشته و مهم تر از همه این است که آمریکا ما را در موقعیت های بین المللی حمایت نکرده و باعث شکست ما شده است.

این فرمانده تاکید کرده است که دیگر مانند گذشته اعتمادی میان کردها و آمریکا وجود دارد و به همین دلیل هم هست که نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه بیشتر از گذشته وارد ارتباط با روسیه و دولت مرکزی سوریه شده اند.

اندیشکده شورای آتلانتیک از این فرمانده کرد نقل کرده است که کردهای سوریه امیدی به راه حل ندارند و به یک نیروی بین المللی برای حمایت از خود نیاز دارند و کردها در همین راستا به دنبال توافق با روسیه و سوریه هستند.

این اندیشکده همچنین از یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا که به نام وی نیز اشاره نشده، نقل کرده است که نیروهای YPG به دنبال نجات خود در بحران سوریه هستند. آنها در موقعیتی قرار گرفته اند که ناچارند برای حفظ حیات خود وارد ارتباطات مختلفی شوند. لذا نزدیک شدن آنها به مسکو دمشق را باید در این راستا دید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 9 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.