استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان

برگزاری بی نظیر انتخابات محصول تعامل و هم افزایی همه ارکان در آذربایجان غربی است/ در بسیاری از شاخص های عمرانی از میانگین کشوری پیشی گرفتیم/ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای دولت در استان شروع شده است/ مدیران در ماه رمضان و ایام تعطیلات نوروزی ضمن رصد بازار، اقلام اساسی مردم را نیز باید تامین کنند/ مدیران دیدارهای مردمی را به قوت ادامه دهند / دستاوردهای دولت برای مردم تبیین شود
کد خبر : 4945
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان

 

 

‍ استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان :

 

برگزاری بی نظیر انتخابات محصول تعامل و هم افزایی همه ارکان در آذربایجان غربی است/ در بسیاری از شاخص های عمرانی از میانگین کشوری پیشی گرفتیم/ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای دولت در استان شروع شده است/ مدیران در ماه رمضان و ایام تعطیلات نوروزی ضمن رصد بازار، اقلام اساسی مردم را نیز باید تامین کنند/ مدیران دیدارهای مردمی را به قوت ادامه دهند / دستاوردهای دولت برای مردم تبیین شود/

 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری بی نظیر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، گفت: با وجود همه مولفه های ناامنی که دشمن از ماهها قبل درصدد کاهش مشارکت و ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات بود، متولیان امر با فصل الخطاب قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مشارکت، سلامت،رقابت و امنیت به خوبی انتخاباتی بی نظیر را اجرا کردند.

 

محمدصادق معتمدیان در آخرین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۲، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قدردانی از تلاش و اهتمام همه ارکان استان در پیشبرد اهداف دولت مردمی، هم افزایی و تعامل شکل گرفته برای برگزاری باشکوه انتخابات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به تدابیر صورت رفته در بحث مشارکت، رقابت و امنیت انتخاباتی بی نظیر را شاهد بودیم.

 

وی افزود: علیرغم تلاش امپراطوری رسانه ای دشمن در پمپاژ ناامیدی و سیاه نمایی، خوشبختانه با تلاش صورت گرفته از سوی همه عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی انتخابات در بالاترین سطح برگزار شد.

 

استاندار آذربایجان غربی رفع گره های معیشتی چندین ساله مردم در طی فعالیت دولت سیزدهم را در حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای موثر دانست و گفت: علاوه بر مشارکت همه سلایق سیاسی، دینی، مذهبی و قومی در این دوره از انتخابات، صیانت از آرا به عنوان تکلیف شرعی و قانونی نیز به درستی اجرا شد.

 

معتمدیان در ادامه به وضعیت شاخص های عمرانی پرداخت و گفت: در همه شاخص های عمرانی جهش داشته ایم. در برخی شاخص ها نیز بخاطر ریل گذاری های درست از میانگین کشوری پیشی گرفته ایم.

 

وی تمرکز بر مناطق کم برخوردار و پروژه های نیمه تمام را دو اولویت اساسی در بخش عمرانی برشمرد و افزود: آذربایجان غربی در اتمام پروژه های نیمه تمام رتبه نخست کشور را کسب کرده و پروژه های عمرانی با میانگین ۱۲ سال امروز به زیر سه سال رسیده که حاکی از یک کار با برنامه و جهادی است.

 

استاندار آذربایجان غربی بازدیدهای میدانی، برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی در تمام شهرستانها و دیدارهای مردمی را در سرعت بخشی به اجرای پروژه های عمرانی موثر دانست و گفت: تلاش شد با شناسایی خلاهای عمرانی، ضمن برقراری توازن لازم، نسبت به رفع محرومیت و شتاب بخشی به روند آبادانی اقدام شود.

 

معتمدیان بالابودن ریسک سرمایه گذاری در آذربایجان غربی را از علل عدم سرمایه گذاری در سالیان قبل دانست و گفت: به مدد تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی علاوه بر اینکه آذربایجان غربی جزو ۵ استان امن کشور لقب گرفته، باعث شده تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیز شروع بکار کند.

 

وی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و دستیابی به شاخص های اقتصادی را حاصل نعمت امنیت دانست و افزود: برای بهبود شاخص های اقتصادی، احیای واحدهای راکد، توسعه مرزها و گذرگاهها، روانسازی مبادلات و توسعه معادن در دستور کار قرار گرفت.

 

استاندار آذربایجان غربی افزود: رشد ۱۱۰ درصدی در سرمایه گذاری بخش معدن، رشد ۳۲۶ درصدی در استخراج مواد معدنی و رشد ۲۵۰ درصدی در دریافت حقوق دولتی از معادن موجب شده تا شاهد تحولات خوبی در این بخش باشیم.

 

معتمدیان شناسایی درست مزیت ها و ریل گذاری با برنامه را از دیگر علل بهبود شاخص های اقتصادی دانست و گفت: در راستای توسعه اقتصادی، دیپلماسی منطقه ای با جدیت پیگیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به کسب رتبه ۸ کشوری در تحقق درآمدهای مالیاتی گفت: برای تحقق این منظور ضمن کاستن فشار از تولید و کسب و کارهای خُرد، شناسایی دانه درشت ها و افرادی که از پرداخت مالیات فراری هستند در دستور کار قرار گرفت‌.

 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، از فرمانداران و مدیران مربوطه خواست که با رصد مستمر بازار به منظور کنترل قیمت ها و تامین نیازهای اساسی، رفاه مردم را تامین سازند.

 

معتمدیان توجه به ارتقای فرهنگ رانندگی از طریق حذف نقاط پرحادثه و فعالیت های فرهنگی آموزشی، برگزاری دیدارهای مردمی، جذب اعتبارات ملی، صرفه جویی در هزینه کردها، مستندسازی فعالیت ها، جهاد تبیین و اجرای کامل مصوبات سفرهای شهرستانی را نیز مدنظر قرار داد و از مدیران خواست تا به دقت این موارد را پیگیری و اجرایی سازند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.