یادواره شهدای قوشچی بهانه ای برای توسعه این شهر ساحلی

  دومین یادواره شهدای قوشچی تنها شهر ساحلی دریاچه ارومیه شنبه ۷ مهرماه برگزار می شود.   به گزارش ولات نیوز؛ صبح امروز پنجشنبه ۵ مهرماه در نشست خبری مسئولان برگزار کننده این مراسم که در دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد؛ اهداف دومین یادواره شهدای قوشچی تشریح شد. شهر قوشچی

کد خبر : 3233
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

 

دومین یادواره شهدای قوشچی تنها شهر ساحلی دریاچه ارومیه شنبه ۷ مهرماه برگزار می شود.

 

به گزارش ولات نیوز؛ صبح امروز پنجشنبه ۵ مهرماه در نشست خبری مسئولان برگزار کننده این مراسم که در دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد؛ اهداف دومین یادواره شهدای قوشچی تشریح شد.

شهر قوشچی از جمله پنج شهری هست که شهرستان ارومیه را تشکیل داده است، در ساحل دریاچه ارومیه واقع شده است؛ دریاچه ای که روزگاری نه چندان دور مردم قوشچی جزر ومد های آن را از نزدیک نظاره می نمودند.

مسئولان ستاد برگزاری این یادواره اذعان دارند برگزاری این مراسم فرصت خوبی برای بازگو کردن ظرفیت ها و مشکلات این شهر به مسئولین است.

 

 حجت‌الاسلام حیدر عباسی امام جمعه قوشچی؛ در جمع خبرنگاران با اشاره به تنوع اقوام و زندگی مسالمت آمیز آنان در سراسر استان آذربایجان غربی گفت: شهر قوشچی و بخش انزل از امتیاز ویژه یعنی مردمانی غیور متشکل از شیعه و سنی که همواره برای دفاع از وطن کوشیده‌اند برخوردار است.

 

امام جمعه قوشچی گفت: بخش انزل از دیر باز تا کنون محل درهم تنیدگی اهل سنت و تشیع بوده و یکی از نمادهای وحدت اقوام به شمار می آید. 

 

وی افزود: بخش انزل از خصوصیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است که آن حضور اقوام و ادیان مختلف در این شهر است که با عشق و علاقه خاصی سالهای سال در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به دومین یادواره شهدای قوشچی گفت: این یادواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و برای الگو برداری جامعه از راه این شهدا، روز شنبه، هفت مهر در حسینیه بزرگ شهر قوشچی برای ۲۳ شهید این شهر برگزار می‌شود.

 

یعقوب پوراسد رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی که در ستاد برگزاری این یادواره همکاری حضور دارد اظهار کرد: مردم شهر قوشچی نقش بسزایی در جهت گسترش سیستم حمل و نقل کشور بر عهده دارند؛ با همه نقشی که این منطقه در تامین امنیت و اقتصاد کشور بر عهده دارد اما از خشکسالی شدید رنج برده تا جایی که کشاورزی در حال از بین رفتن است و جوانان بیکار نیز مجبور به مهاجرت شده اند.

 

وی تصریح کرد: بی‌شک برگزاری مراسماتی همچون یادواره شهدا در این شهر سبب حضور مسئولان استانی در قوشچی و در نتیجه حل مشکلات مردم این شهر می شود و علاوه بر آن، مردم و نسل جوان نیز با رشادت‌های شهدا آشنایی می‌یابند.

 

پواسد بیان کرد: با توجه به اینکه نهادهای فرهنگی نتوانسته اند حماسه‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس را معرفی کنند، با برگزاری چنین یادواره‌هایی در حد وسع این رشادت‌ها معرفی شده و فضای جامعه عطرآگین می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین یادواره‌هایی باید به مسئولان یادآوری شود که به خاطر شهدا در مسند مسئولیت و پست و مقام نشسته‌اند افزود: این در حالی است که متاسفانه برخی مسئولان، درخواست‌های افراد فقیر را به سخره گرفته در حالی که اگر فرهنگ شهادت گسترش می‌یافت و مسئولان شهدا را به یاد می‌آورند، هیچ گاه اقدام به مسخره مردم نیازمند نمی‌کردند.

شایان ذکر است که این یادواره شنبه ۷ مهرماه ساعت ۱۵ با سخنرانی فرمانده سپاه شهدا در حسینیه این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام://

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.