استاندار آذربایجان غربی درجمع خبرنگاران گفت:برای مبارزه با فساد و برداشتن موانع توسعه و پیشرفت استان به یاری من بیایید

 محمد مهدی شهریاری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به وجود باند های فساد و رانت خواری در استان از خبرنگاران خواست که جهت متلاشی کردن آن به کمک وی بروند. به گزارش ولات نیوز: آئین گرامیداشت روز خبرنگار به همت خانه مطبوعات آذربایجان غربی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و استانداری

کد خبر : 3106
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۳۶

 محمد مهدی شهریاری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به وجود باند های فساد و رانت خواری در استان از خبرنگاران خواست که جهت متلاشی کردن آن به کمک وی بروند.

به گزارش ولات نیوز: آئین گرامیداشت روز خبرنگار به همت خانه مطبوعات آذربایجان غربی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و استانداری آذربایجان غربی عصر ۱۷ مرداد ماه در محوطه خانه مطبوعات در ارومیه برگزار شد.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی که به عنوان سخنران ویژه این مراسم سخنرانی کرد خطاب به خبرنگاران گفت: امروز تمام گروه های سیاسی مخالف و دشمنان مان پشت مرز های ما متحد شده اند و امروز باید خبرنگاران ما هوشیار تر از دیروز باشند.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری اصحاب رسانه گفت: امروز دشمنان ما میخواهند با راه انداختن بحث های قومی و تجزیه طلبانه به این انقلاب ضربه بزنند امروز لازم است به دور از جریان های فکری و سیاسی کشور یک وحدت داخلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما صدها میلیارد دلار هزینه کرده اند و می کنند که با انگشت گذشتن رو شکاف های قومی و مشکلات داخلی به این انقلاب ضربه وارد کنند که هرچند مردم ما آگاه اند و فریب این بازی ها را نخواهند خورد اما لازم است رسانه ها در این امر به کمک ما مسئولین بیایند

او افزود: وقتی ما میگوییم به کمک ما بیایید منظور ما ابدا این نیست که از ما تعریف کنید بلکه میخواهیم در این اوضاع و در استانی با تنوع اقوام و مذاهب هوشیار باشید و وارد بازی های دشمنان نشوید.

استاندار آذربایجان غربی در اقدامی غیر معمول وبی سابقه از اسناد مخفی فساد و رانت سوخت مرزنشینان در جمع خبرنگاران رونمایی کرد و خطاب به آنان گفت: ما وقتی به این استان آمدیم به واسطه مرزی بودن و همسایگی آن با سه کشور متوجه شدیم که باند های گسترده فساد در آن جریان است که تعجب میکنم چطور در این مدت رسانه های مان کمتر به این موضوع ورود پیدا کرده اند اما امروز که ما باندهای فساد را متلاشی کرده ایم گاها میبینیم برخی رسانه ها شدیدا به ما حمله می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: من دست یاری در جهت حل مشکلات، نشان دادن کمبود ها و از همه مهتر مبارزه با فساد به سوی شما اصحاب رسانه دراز میکنم، بیایید تیمی باهم تشکیل دهیم و به جنگ با این مسائل و مشکلات برویم.

حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم با تبیین حرمت قلم و حرفه خبرنگاری گفت: رسالت خبرنگاران این است که اخلاق مداری را در جامعه تقویت کنند و با بیان شفاف موضوعات و مسائل، اعتمادسازی را بین جامعه ایجاد و تقویت کنند.

وی با اشاره به مسئولیت خبرنگاران در عرصه جنگ نرم اذعان داشت: قلم شما خبرنگاران نگهبان خون شهدایی است که برای پاسداری از این خاک جان دادند و امروز شما در قبال آن خون مسئولیت مهمی دارید.

خدایاری تاکید کرد: خبرنگاران ابزاری هستند که می توانند جامعه را کنترل کنند، خبرنگاران می توانند مدیران را نظارت کنند و آنان را وادار به خدمت کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به سیاست دولت در ایجاد فضای باز رسانه ای گفت :دولت تدبیر و امید به اطلاع رسانی شفاف اصحاب رسانه بشدت نیازمند است وی ادامه داد: خبرنگاران باید راه برای مسئولین هموار کنند اما نباید هیچ گاه وارد سیاسی بازی شده و این راه را ببندد

وی درپایان گفت:خبرنگار چون دادستان، داد و حق همه را می ستاند اما گاهی خودش مظلوم واقع می شود و لازم است مورد حمایت بیشتری واقع شوند.

یوسف پیربوداقی رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به عملکرد هیئت مدیره خانه مطبوعات گفت: خانه مطبوعات موفق شد تابوی دعوت گزیشنی خبرنگاران را برای نشست های خبری بشکاند و از سال گذشته تا کنون ۴۳ نشست خبری عمومی در محل خانه مطبوعات برگزار شده است.

وی تاکید کرد: لازم است مفاهیم خبرنگار و رسانه باید اصولی تبیین شود و باید تفاوت بین شهروند خبرنگار که از این جا و آنجا و فلان تصادف عکس می اندازند و در کانال های تلگرامی منتشر می شوند و خود خبرنگار بیان شود و جامعه با این دوفرد آشنایی پیدا کنند

انتهای پیام:// آزادیوسفی راد

کدخبر:۰۱۰۴۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.