کانون وکلای دادگستری خواهان استقلال دفاعی است/ وکیل نباید پس از دفاع از موکل خود مورد بازخواست قرار گیرد

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی گفت که خواسته اصلی کانون وکلا، استقلال دفاعی است ونباید هیچ وکیلی پس از دفاع از موکل خود مورد بازخواست قرار گیرد به گزارش ولات‌نیـــوز؛ پرویز صفری رئیس کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری هیئت رئیسه این کانون با اصحاب رسانه گفت: یکی از

کد خبر : 2911
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی گفت که خواسته اصلی کانون وکلا، استقلال دفاعی است ونباید هیچ وکیلی پس از دفاع از موکل خود مورد بازخواست قرار گیرد

به گزارش ولات‌نیـــوز؛ پرویز صفری رئیس کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری هیئت رئیسه این کانون با اصحاب رسانه گفت: یکی از چالش های اساسی کانون وکلا در سراسر کشور بحث استقلال است، وقتی کانون های وکلا از استقلال سخن به میان می‌آورند چنین به ذهن متبادر می‌شود که کانون‌های وکلا به دنبال جزیره ای مستقل هستند، خیر کانون‌ها به دنبال هیچگونه جزیره ی مستقلی نیستند.

وی ادامه داد: کانون های وکلا و وکلای آن بیشتر از همه تحت نظارت هستند، کانون‌های وکلا تحت نظارت دادسرای انتظامی، دادگاه انتظامی، هیئت مدیره، دادستان انتظامی کانون هستند. 

صفری تاکید کرد: منظور ما از استقلال، استقلال دفاعی است نه استقلال نظارتی و هدف ما این است که وکیل در دفاع از آحاد جامعه مستقل باشد، وکیل هیچ دلهره و اضطرابی بابت دفاعی که به عمل می‌آورد نداشته باشد، وکیل بعد دفاع از موکل خود مورد بازخواست قرار نگیرد و وکیل ما ترس برده و مرعوب نباشد و اصل ۳۵ قانون اساسی هم به این موضوع اشاره دارد که زمینه دسترسی همه آحاد جامعه به وکیل سهل باشد.

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در ادامه با پیش رو بودن روز وکیل گفت: بیش از سه سال است که کانون وکلا مراسم روز وکیل را به صورت ملی برگزار میکند از مقامات مرتبط کشوری دعوت به عمل می‌آورد.

وی ادامه داد: امسال جشن روز وکیل در تالار امام علی نیروی انتظامی ارومیه برگزار خواهد شد و مهمان ویژه این مراسم خانم لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور و سایر مقامات عالی رتبه استانی خواهند بود.

وی در همین رابطه تصریح کرد: امسال یکی از اهداف مراسم روز وکیل در استان، تجلیل از وکلای بازنشسته استان و کمیسیون های فعال کانون خواهد بود.

صفری در ادامه با اشاره به ضرورت گرامیداشتن مقام وکیل گفت: طی یک سال گذشته اقدامات بسیاری در راستای دفاع و حفظ صیانت از مقام و منزلت وکلا صورت گرفته است که از جمله آن هیئت رئیسه کانون وکلای استان در رایزنی با اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه توانستند خیابانی را به نام ” وکلا ” و برای تجلیل از مقام و منزلت آنها نامگذاری کنند.

وی در همین رابطه افزود: در سال گذشته کانون وکلای استان در جهت تجلیل از مقام وکلای بازنشسته، به پاس قدردانی از آنان از اولین رییس و موسس کانون وکلای استان آذربایجان غربی به صورت ویژه تجلیل به عمل آورد. 

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی خبر داد : در حال حاضر بیش از هزار نفر وکیل و ۱۵۰ نفر کارآموز در استان وجود دارد.

صفری با اشاره به اینکه کانون وکلا مسئول اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان رشته حقوق نیست گفت: معضل دیگری که گریبانگیر کانون شده است اخیرا مشکلی که بعد از اعلام نتایج آزمون وکالت به وجود آمده اینکه جذب بیش از حد افراد شرکت کرده در آزمون بود .

وی در ادامه تصریح کرد: پس از اعلام نتایج آزمون وکالت، با توجه به افزایش دامنه شمول ایثارگری، کمپینی تشکیل شد و خواستار افزایش سهمیه اعلامی بودند که این ادعا غیرقانونی بوده و کانون وکلا با قدرت در مقابل آن ایستادگی کرد.

انتهای پیام://حکیم بصیرت

کدخیر:۰۰۱۰۲۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.