ماموستا آگشته از روحانیون اهل‌سنت ارومیه: حمله اردوغان به عفرین یک نسل کشی آشکار است

به گزارش ولات‌نیوز : ماموستا ملا فرهادآگشته امام جمعه مسجد محمّد رسول الله شهرک شاهد ارومیه در خطبه های نماز جمعه امروز در واکنش به حمله ترکیه به منطقه کُردنشین #عفرین در شمال سوریه گفت: جمعیت کثیری از مردم ترکیه مسلمان اند و اقوام و مذاهب مختلفی در این کشور سکونت دارند ودر این بین

کد خبر : 2869
تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

به گزارش ولات‌نیوز : ماموستا ملا فرهادآگشته امام جمعه مسجد محمّد رسول الله شهرک شاهد ارومیه در خطبه های نماز جمعه امروز در واکنش به حمله ترکیه به منطقه کُردنشین #عفرین در شمال سوریه گفت: جمعیت کثیری از مردم ترکیه مسلمان اند و اقوام و مذاهب مختلفی در این کشور سکونت دارند ودر این بین بیش از ۲۰ میلیون کُرد مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند اما ظلم های زیادی در قبال ملت کُرد در این کشور صورت گرفته است به طوری که سال‌های سال آنها از حق قانونی و اجتماعی خود سلب شده و حتی حق استفاده از زبان و ادبیات خود را هم نداشتند.

 

وی ادامه داد: تراژدی این بار نوادگان کمال ‌پاشا جنایت و لشکرکشی به اسم قرآن و دین است، این بار فاشیستی ظالم به اسم اردوغان با ریختن خون کُردهای ترکیه سیر نشده و شروع به ریختن خون کُردهای سوریه کرده است، حمله های جنایتکارانه رجب طیب اردوغان به مردم بی‌گناه کانتون #عفرین ظلمی نابخشودنی است در حالی که این مردم از مسلمانانی تشکیل شده اند که از جنس دین و مذهب خود این مرد می‌باشند.

 

ماموستا آگشته تصریح کرد: هیچ اسمی بر این جنایت نمی‌توانیم بگذاریم مگر اینکه اسم نسل‌کشی آشکار! و این نسل کشی از چند جهت محکوم می‌باشد، اول اینکه تجاوز به خاک کشوری دیگر و نقض قوانین بین‌المللی است و توسل به زور در روابط بین‌الملل ممنوع می‌باشد و در نظام حقوقی بین‌الملل هر حمله‌ی مسلحانه کشوری به ملت بی‌گناهی دیگر مگر با مجوز شورای امنیت بین‌الملل اقدامی نامشروع حساب است اما این انسان فاشیست و سفاک خون‌ریز تمام این قوانین را زیر پا گذاشته است .

وی ادامه داد : دوم اینکه کشتار مردمی بی‌گناه و ناتوان با سلاح‌های سنگین جنایتی محکوم و نابخشودنی است و سوم اینکه این ظلم و ستم با نام اسلام صورت می‌گیرد و آبروی اسلام و مسلمانان را به خطر می‌اندازد، در همین رابطه اردوغان نام این عملیات را شاخ زیتون گذاشته است و با این بهانه که در عفرین درخت زیتون فراوان است اما در واقع خواسته است با کلمه زیتون که در قرآن کریم ذکر شده و خداوند به آن قسم خورده است بر جنایت خود سند قرآنی بگذارد، همانطور که صدام نیز از نام انفال سو استفاده کرد و صدها کُرد بی گناه را قتل و عام کرد و به تحقیق این عملیات هم تکرار جنایت های صدام ملعون است.

امام جمعه مسجد محمد رسول الله ارومیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد:نکته ای که ملت ما در ایران باید به آن توجه داشته باشد این است که نباید این اقدامات اردوغان باعث ایجاد تفرقه ما بین ملت کُرد و ترک در این شهر یا هر جای دیگری شود زیرا در همه ملت ها انسان‌های جنایتکار وجود دارند اما نباید این را به حساب تمام آن ملت گذاشت، ما دوست ملت ترک هستیم اما با انسان‌های سفاک و جنایتکار مخالف و دشمن ایم.

ماموستا آگشته با اشاره به لزوم دوری جستن وعدم اعتماد به طاغوت وقدرت های استکباری جهان گفت :جنایت‌هایی که اردوغان در شمال سوریه انجام می دهد با چراغ سبز آمریکا و روسیه صورت می‌گیرد، اما سوال این است که حقوق بشر چرا در رابطه با انسان‌های بی‌گناه و ناتوان پایمال می‌شود؟! و چرا ملت کُرد با وجود این همه تجربه تلخ تاریخی خود باز به تکرار اشتباهات می‌انجامند و فریب ابرقدرت‌های جهان را می‌خورند ؟! و چرا دست جاسوسی و خیانت در بین ملت کُرد قطع نمی‌شود؟!

وی درپایان تاکید کرد: ملت کُرد باید آگاه تر و باهوش‌تر از گذشته باشند و با یکدیگر پیمان برادری ببندند و در این مابین فقط اسلام و قرآن می‌تواند راه این ملت را به صلاح و درستی بازگرداند

 

انتهای پیام:// حکیم بصیرت

کدخبر:۰۱۰۰۹

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.