بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی در حوزه‌ی تسهیلات ازدواج صد در صد به تعهدات خود عمل کرده است

به گزارش پایگاه خبری ولات نیـــــوز ؛نشست خبری مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون و بانکداری اسلامی صبح روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ماه در محل شعبه استانی این بانک برگزار شد .   مهدی تقوی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی در این نشست گفت :

کد خبر : 2640
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

به گزارش پایگاه خبری ولات نیـــــوز ؛نشست خبری مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون و بانکداری اسلامی صبح روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ماه در محل شعبه استانی این بانک برگزار شد .

 

مهدی تقوی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی در این نشست گفت : شعب بانک در استان در سال ۹۵ بالای صد در صد به تعهدات خود در حوزه‌ی تسهیلات ازدواج عمل کرده و بیش از صد در صد در این حوزه جذب داشته که تا کنون ۱۱۳ درصد پرداختی در حوزه تسهیلات صورت گرفته است .

 

او خبر داد : اگر در سال ۹۵ یک برابر توانستیم وام‌ پرداخت کنیم در سال ۹۶ این روند به ۴ برابر افزایش پیدا کرده است . 

 

وی ادامه داد : ۸۲ درصد از این روند ۴ برابری که در حوزه‌ی وام ازدواج بوده، پرداخت شده و ۱۸ درصد باقی مانده که آن نیز تا آخر شهریور امسال پرداخت خواهد شد .

 

وی همچنین افزود: پرداخت وام ازدواج در پنج ماهه اول سال ۹۶ به تعداد ۴۰۷ نفر پرداخت شده است.

 

تقوی با تاکید بر اصل ۴۴ قانون اساسی که محور دو گزینه اصلی اقتصاد در بحث تولید و اشتغال است، گفت : بانک توسعه تعاون همواره تولید و اشتغال را سرمشق کار خود قرار می‌دهد و در این دوبخش فلالیت‌های خوبی را یه ثمر رسانده است .

 

وی عنوان کرد : بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک دولتی فعالیت ‌می‌کند و در حال حاضر در بخش تولید و اشتغال بیشترین تاثیر را در اقتصاد کشور دارد.

 

 

او ادامه داد : بانک توسعه تعاون یک اهرم و بازوی مالی برای بخش تعاون و زیرمجموعه‌ی وزارت کار‌‌‌، تعاون و رفاه اجتماعی قرار دارد.

 

وی اضافه کرد : در سال ۹۵ بانک توسعه تعاون استان آذربایجان غربی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در ۴ بخش صنعت معدن ، کشاورزی، مسکن و خدمات بازرگانی پرداخت کرده که ۴۰درصد از این مبلغ مربوط به صنعت و معدن و ۲۵درصد آن مربوط به بخش کشاورزی است.

 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در بخش تولید با توجه به قراردادهای عاملیتی که صندوق توسعه ملی در سطح کشور دارد افزود : سقف بودجه برای هر واحد تولیدی حدود ۱۰ میلیارد تومان است که هر استان با توجه به ظرفیت خود از این صندوق بودجه دریافت میکند.

 

 تقوی در رابطه با حوزه جذب منابع در بانک توسعه تعاون استان آذربایجان غربی گفت : از سال ۹۳ تا کنون بیش از ۳ برابر این حوزه روند افزایشی داشته است.

 

او ادامه داد: در دوران پسابرجام بانک توسعه تعاون در حوزه‌ی مسائل ارزی رشد خوبی را داشته و میزان عملیات ارزی تا پایان سال ۹۶ حداقل به ۳ هزار میلیارد دلار میرسد.

 

وی خبر داد : روابط کارگزاری با چندین کشور اروپایی، کشورهای جنوب شرق و شرق آسیا منعقد شده است.

 

وی افزود : نرخ سپرده‌ها از ۱۱ شهریورماه با توجه به شورای پول و اعتبار کاهش پیدا کرده و از این نظر بانک توسعه تعاون جزو منظم‌ترین شاگردهای بانک مرکزی بوده است.

 

 او با اشاره به بحث خوداشتغالی گفت : با عنایت به تفاهم نامه های منعقده با سازمان بهزیستی و کمیته امداد، بانک توسعه تعاون شاهد پرداخت خوداشتغالی در این حوزه بوده که منجر به تولید و اشتغال در سطح استان آذربایجان غربی شده است.

 

تقوی با اشاره به تفاهم‌نامه ای که بانک توسعه تعاون در ۳ماهه اول سال با وزارت علوم منعقد کرده است گفت : در حوزه‌ی پرداخت وام دانشجویان دکترا در سراسر کشور رشد خوبی داشته ایم.

 

وی اضافه کرد : برای هر دانشجو در مقطع دکترا در هر ۳ ماه ۲۱ میلیون ریال پرداخت وام داشتیم که این مبلغ تا پایان دوران فارغ‌التحصیلی به ۳۴ میلیون تومان برای هر دانشجو می رسد..

 

وی در رابطه با صدور ضمانت‌نامه‌ها عنوان کرد : بانک توسعه تعاون استان در این حوزه از سال ۹۳ جهش اساسی پیدا کرده است.

 

وی در پایان خبر داد : حدود ۵ برابر نسبت به سال‌های گذشته در حوزه‌ی صدور ضمانت‌نامه‌ها شاهد رشد بودیم که این رقم تا پایان سال به ده برابر هم افزایش پیدا میکند.

 

انتهای پیام://حکیم بصیرت

کدخبر:۰۰۹۰۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.