در پاسخ به سوالات ولات نیوز مطرح شد: جاده های بخش سیلوانا روکش خواهند شد

  به گزارش ولات نیـــــوز؛ نشست خبری شورای حمل و نقل استان آذربایجان غربی صبح دوشنبه ۶ تیرماه در ساختمان اداره کل راه وشهرسازی برگزار شد   ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ابتدای این نشست از افتتاح پروژه زارعان خوی خبر داد و گفت :۱۹.۸ کیلومتر راه روستایی جدید احداث

کد خبر : 2544
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

 

به گزارش ولات نیـــــوز؛ نشست خبری شورای حمل و نقل استان آذربایجان غربی صبح دوشنبه ۶ تیرماه در ساختمان اداره کل راه وشهرسازی برگزار شد

 

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ابتدای این نشست از افتتاح پروژه زارعان خوی خبر داد و گفت :۱۹.۸ کیلومتر راه روستایی جدید احداث شده است.

 

وی افزود : در راستای ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی ۲ پروژه به دستگاه بهره بردار واگذار و استارت ۹ پروژه دیگر در این هفته زده می شود.

 

این مقام مسئول خبر داد: در بخش مسکن و ساختمان ۱۰۰۴ واحد مسکن مهر شامل ۳۱۷ واحد در ارومیه و بقیه در سایر شهرهای استان در هفته دولت افتتاح می شود.

 

مبارک قدم درپایان کل هزینه بخش راه را بیش از ۲۵۱ میلیارد ریال اعلام کرد.

 

*پانزده میلیارد برای ایمن سازی راه های استان هزینه شده است

 

ارسلان شکری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه حوزه فعالیت این اداره بیشتر خدمات محور است؛ تاکید کرد: نگهداری ۱۲۰۰۰ کیلومتر، ۵ پایانه مرزی با بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات در حوزه فعالیتی این اداره است.

 

وی افزود : ۱۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی راههای مواصلاتی استان تاکنون هزینه شده است.

 

شکری تصریح کرد : در حال حاضر ۴۴ نقطه پرحادثه در استان وجود دارد که ۲۵ نقطه ان آشکارسازی شده است و ۵۸ دوربین نظارت تصویری در جاده های استان نصب شده است.

 

*جاده های سیلوانا روکش خواهند شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پاسخ به سوال خبرنگار ولات نیـــوز مبنی بر اینکه ” علت متوقف شدن شائبه برانگیز روکش جاده ارومیه_ دیزج مرگور که پس از انتخابات مجلس دهم چه بود و مردم تا به کی منتظر باشند که اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای برای روکش این جاده های حادثه برانگیز وارد عمل خواهد شد؟!” گفت: ما یک هزار و سی کیلومتر راه شریانی در سطح استان داریم و عمده اعتبارات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای در آن حوزه است تلاش میکنیم جاده های با الویت روستایی را نیز به مجموعه راه شریانی اضافه کنیم.

 

وی ادامه داد: برای روکش راه های استان حدود ۳۵ میلیارد اعتبار جذب شده است، دنبال روکش جاده های سیلوانا هستیم و اعتبارات آن نیز از اعتبارات استانی جذب شده است و روکش کامل آن طی سه مرحله، برخی در امسال وبرخی در سال آینده انجام خواهد شد.

 

شکری در پاسخ به دیگر سوال ولات نیــــوز مبنی بر اینکه “اوضاع اسف بار چاله های جادی در منطقه ترگور سیلوانا از توابع بخش سیلوانای ارومیه به جایی رسید که مردم محلی به صورت خودجوش به پرکردن چاله ها پرداختند! تدبیر اداره کل راهداری چیست!؟” گفت: از مساعدت مردم منطقه ترگور در پرکردن چاله های جاده ای تشکر میکنیم ما الان با خریداری یک دستگاه مخصوص در حال پرکردن چاله های جاده ای هستیم .

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ولات نیـوز مبنی براینکه” تکلیف ۱۵ کیلومتر روکش جاده ارومیه- اشنویه که در حوزه ارومیه باقی مانده است چه خواهد شد!؟ برای ساخت شانه جاده ای در این محور چه اقدامی صورت خواهد گرفت؟” گقت : تفکیکی در حوزه شهرستان ها در ساخت و ترمیم جاده ها نداریم، جاده ارومیه- اشنویه قردادش تفکیکی در حوزه شهرستان ها در ساخت و ترمیم جاده ها نداریم، انعقلد قرار داد روکش جاده ارومیه- اشنویه مربوط به سال گذشت است و ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و مابقی آن نیز جزو الویت های سازمان است

 

وی ادامه داد: ساخت شانه جاده ای به صورت امانی برعهده اداره کل است و قسمتی انجام شده است و مابقی نیز ساخته خواهد شد تا شاهد ایمنی کامل در جاده باشیم همچنین نقاط حادثه خیز این محور نیز توسط اداره کل راه وشهرسازی شناسایی شده که تلاش میکنیم آن نقاط را ایمن سازی کنیم

انتهای پیام:// آزاد یوسفی راد

کدخبر:۰۰۹۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.