۱۶۷طرح عمرانی ،اقتصادی و تولیدی کشاورزی در هفته دولت در آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار می گیرد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از آماده بهره برداری شدن ۱۶۷طرح عمرانی ، اقتصادی و تولیدی کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت در آذربایجان غربی خبر داد.  به گزارش ولات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، اسمعیل کریم زاده با

کد خبر : 2537
تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۰۵

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از آماده بهره برداری شدن ۱۶۷طرح عمرانی ، اقتصادی و تولیدی کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت در آذربایجان غربی خبر داد.

 به گزارش ولات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، اسمعیل کریم زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ۱۵ هزارشهید هفته دولت اظهارکرد : این طرحها ۱۴۰ طرح در زیر بخش آب و خاک،۶ طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی ، ۴ طرح درزیربخش صنایع کشاورزی ، ۵ طرح در زیر بخش امور عشایر ، ۲ طرح دربخش تولیدات دامی و ۳طرح در بخش شیلات را شامل می شود.

وی افزود: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرحها ، ۱۸۵۹ میلیارد ریال آن مربوط به منابع اعتباری دولتی، بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذاران و ۲۶۷ میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه گذاری است .

کریم زاده با اشاره به جزئیات طرحهای قابل افتتاح در هفته دولت اظهارکرد : اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب، بازسازی قنوات، گلخانه هیدرو پونیک ، طرح بوجاری گندم ، طرح مکانیزاسیون و خدمات کشاورزی ، مرمت و بازسازی ایلراه عشایری، احداث ابشخوربتنی و بهسازی چشمه ، پرورش ماهی، غرفه عرضه ماهی ، مرغداری گوشتی ، افزایش ظرفیت مرغداری تخمگذاراز ۲ به ۵ هزار قطعه ای ،سردخانه بالای صفراز جمله این طرحها است.

وی افزود : با بهره برداری از این طرحها برای تعداد ۲۸۵۹ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود و تعداد ۳۰۵۹ خانوار روستایی و عشایری از عواید افتتاح این طرح ها بهره مند می شوند.

کریم زاده ادامه داد : بیشتر این طرحها مربوط به طرح های آب و خاک با تعداد ۱۴۰پروژه است که بخش زیادی از این پروژه ها نیز مربوط به اجرای آبیاری تحت فشار می باشد که با بهره برداری از این طرحها ، بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرده مالکی کشاورزی در سطح استان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز می شود و برای ۶۲۴نفر نیزبه صورت مستقیم اشتغالزایی می شود .

وی خاطر نشان کرد: رویکرد برنامه های هفته دولت امسال در بخش کشاورزی با محوریت شعار سال و با تکیه بر توسعه کشاورزی ، رونق تولید و اشتغال تعریف شده و این شعار باید در راستای تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه ، در تمامی برنامه ها و مولفه های اطلاع رسانی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی نمود داشته و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: همزمان با هفته دولت ۷ طرح در بخش کشاورزی استان نیز شامل اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی و طرح های آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سد بابا احمد ، دشت شیبلو، بهلول آباد، بسطام ، میرزا حسام ،قنات میرزا جلیل به مساحت ۷۴۰۴ هکتار، دو واحد احداث گلخانه به مساحت بیش از ۶ هکتار ، انرژی پاک به مساحت ۱۵ هکتار آماده کلنگ زنی شده است.

کریم زاده تصریح کرد: برای اجرای این طرحها اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است که با اجرای این طرحها برای بیش از ۲۰۵۸ نفر به صورت مستقیم و ۳۳۸۳ نفر به صورت غیر مستقیم درسطح شهرستان های پلدشت، چالدران، چایپاره و نقده اشتغالزایی خواهدشد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت گفت: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی یک وظیفه است که باید همواره به آن عنایت داشت چون ارائه آن خدمات موجب دلگرمی مردم و تقویت نظام اسلامی است.

محمد دیبایی مسئول اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: بر اساس مصوبات شورای اطلاع رسانی دولت ، تعداد ۱۶ عنوان برنامه برای اجرا در هفته دولت تدوین و پیشنهاد شده است .

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی استان، برگزاری برنامه های مختلف از جمله افتتاح پروژه های عمرانی ، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی ، برگزاری دیدار مردمی رئیس سازمان، نشست خبری ریاست سازمان و مدیران ادارات تابعه با اصحاب رسانه، غبارروبی مزار شهدای جهاد کشاورزی، برگزاری مراسم شهدای هفته دولت، دیدار با خانواده های معظم شهدا و چاپ نشریه الکترونیکی از عملکرد ۴ ساله دولت تدبیر و امید، ارائه خدمات رایگان کشاورزی و دامپزشکی، برگزاری مسابقات ورزشی و مقاله نویسی با موضوع سیره و رفتار شناسی شهیدان رجائی و باهنر در سراسر استان را از جمله برنامه های مهم اجرایی سازمان در هفته دولت عنوان کرد.

لازم به ذکر است که در سالنامه رسمی ایران از دوم تا هشتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

 

کدخبر:۰۰۸۹۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.