وزیر راه وشهرسازی در ارومیه: قانون درست است مشکل عملکرد نظام مهندسی است

    به گزراش ولات نیوز ؛ عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی که ظهرچهارشنبه ۲۱ تیرماه برای شرکت و سخنرانی در بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان به همراه رییس مجلس شورای اسلامی به ارومیه سفر کرده بود در این نشست که در هتل آنای ارومیه برگزار شد تاکید کرد : باید در

کد خبر : 2419
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

 

 

به گزراش ولات نیوز ؛ عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی که ظهرچهارشنبه ۲۱ تیرماه برای شرکت و سخنرانی در بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان به همراه رییس مجلس شورای اسلامی به ارومیه سفر کرده بود در این نشست که در هتل آنای ارومیه برگزار شد تاکید کرد : باید در امر مهندسی و ساخت و ساز حقوق شهروندی را مدنظر قرار داد به گونه ای که هر شخصی به دلخواه خود شرایط را برگزیند.

 

وزیر راه وشهرسازی در جمع سران سازمان نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور تاکید کرد: ساختار قانون درست است اما مشکل جامعه در حوزه عملکرد نظام مهندسی مربوط به نحوه اجرا و کنترل ساختمان بود که انحراف پیدا کرد.

 

وی افزود: باید در امر مهندسی و ساخت و ساز حقوق شهروندی را مدنظر قرار داد یعنی هرکس به دلخواه خود شرایط را برگزیند.

 

عباس آخوندی افزود: اجرای ساخت و ساز در مجرایی غیر از راه اصلی و قانونی مشکل امروز جامعه مهندسان است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال بهبود روش ها باشیم، گفت: راه دشوار تعیین شده برای دریافت مجوز مردم را عاصی کرده و به همین دلیل شاهد بیراهه ها هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در آئین نامه اجرا و نظارت بر ساختمان مبنا بر این است که طرف قرارداد باید کارفرما باشد و می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی نیز باشد.

 

آخوندی با تحلیل وضعیت عمومی نظام مهندسی کشور افزود: امیدواریم بتوانیم به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم چراکه شرایط کنونی شایسته مهندسان کشورمان نیست چون عده‌ای دانش مهندسی و ساختمان‌های مهندسی را زیر سئوال می‌برند و اگر این سوء تفاهم‌ها هموار نشود با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شویم.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از مهندسان درخواست داریم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را به خوبی اجرا کنند و در این میان اخلاق مهندسی باید در هر اقدامی رعایت شود تا پیامدهای خوبی برای مردم و جامعه داشته باشد.

 

وی گفت: اگر ساختمان‌های ساخته شده توسط مهندسان در دراز مدت و کوتاه مدت با حقوق جامعه مغایرت داشته باشد مشکلاتی را پیش می‌آورد که در مغایرت با قوانین مهندسی قرار دارد.

 

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در نظام‌نامه اخلاق مهندسی دو موضوع کلی مدنظر است که یکی از افتخارات جامعه مهندسی است و مهندس متعهد می‌شود که خلاف جامعه و محیط زیست اقدامی را انجام ندهد و در نظام مهندسی به سوی نظام نامه اخلاقی می‌رویم که در سکوی پیشرفت ما را قرار می‌دهد.

 

آخوندی یادآور شد: نظام دوگانه در قانون به خوبی پیش بینی شده است و در عمل به این موضوع کمتر توجه شده است باید به جای توزیع کوپن به سمت حرکت به سمت شرکت‌های مهندسی برای ارائه خدمات می‌کردیم بهتر از پیش می‌توانستیم نتیجه بگیریم.

 

انتهای پیام://

کدخبر: ۰۰۷۹۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.