‍ ‍ به همت کانون فرهنگی و هنری  عرفان نقدە برگزار شد; تجلیل از رسانەهای کُردی استان در قالب پنل اختصاصی نقش رسانه در تشکل های مدنی

به گزارش ولات نیوز، عصر  ۲۵ اسفند ماه، نشست هم اندیشی تعدادی از کانال های خبری کُردی استان آذربایجان غربی با همت کانون فرهنگی و هنری عرفان نقدە با حضور رئیس ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی نقدە و فعالین فرهنگی هنری شهرستان نقدە و همچنین اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد. در ابتدای مراسم امیری

کد خبر : 2280
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲

به گزارش ولات نیوز، عصر  ۲۵ اسفند ماه، نشست هم اندیشی تعدادی از کانال های خبری کُردی استان آذربایجان غربی با همت کانون فرهنگی و هنری عرفان نقدە با حضور رئیس ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی نقدە و فعالین فرهنگی هنری شهرستان نقدە و همچنین اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای مراسم امیری ریاست ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی نقدە ضمن تقدیر و تشکر از کانون فرهنگی و هنری عرفان نقدە و همچنین انجمن ادبی باران سخن، بر لزوم تداوم این گونه مراسمات و فعالیت ها در سطح شهرستان نقدە تاکید کردند.

در این مراسم کە با هدف واکاوی نقش رسانەهای دنیای مجازی بر تشکیل و تاثیرات آن بر جامعەای پویا و مدنی برگزار شد، آقایان علی قاسمی، رحیم فتوحی و شهاب احمدی اذر که از سخنرانان این مراسم بودند به ایراد صحبت های خود در این ضمینه پرداختند. ایشان ضمن تاثیر قابل توجه کانالهای خبری تلگرامی بر تشکیل حرکتهای مردمی، بر لزوم همبستگی هرچه بیشتر رسانەها و همچنین مردم و رسانە تاکید کردە و مفهوم و تاریخچەی جامعە مدنی و نقش رسانەهای اجتماعی در تشکیل جریاناتی بە مثابه بهار عربی را تشریح کردند.

در ادامە مراسم هریک از مدیران کانالهای خبری وڵات نیوز، پیرانشهر رووداو،  شنۆهەواڵ، هەواڵ و رووداو نەغەدە بە ایراد سخنان، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند. 

آزاد یوسفی راد مدیر مسئول پایگاه خبری ولات نیوز از عدم حمایت دولت و فعالین مدنی واجتماعی از جامعه خبرنگاران استان گلایه کرد و بیان داشت :امروز خبرنگاران ما حتی دغدغه تامین شارژ اینترنت ماهانه خود را دارند و این برای جامعه ما مایه تاسف است.

وی همچنین در انتقاد از صداوسیمای استان گفت : صدا وسیما باید در تولید وپخش برنامه های کُردی عدالت را رعایت کرده و مطلقا نباید اساس نامه ملی خود را تحت تاثیر جریانات محلی به فراموشی بسپارد و همواره حفظ وحدت در استان را سر لوحه فعالیت های خود قرار دهد.

در آخر برنامە با تقدیر از کانالهای خبری ولات نیوز، پیرانشهر رووداو، شنۆهەواڵ، جام زرین، رووداو نەغەدە و هەواڵ، مراسم خاتمە یافتە و مدیران این رسانەها لوح سپاس و تندیس مخصوص کانون فرهنگی و هنری عرفان نقدە را دریافت کردند.

 

کد خبر:۰۰۵۵۶


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 69 در انتظار بررسی : 69 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.