تعادل اندیشی و پرهیز از قومیتی شدن انتخابات شورای شهر ارومیه/ از راه اندازی یک گروه تلگرامی تا واقعیت موجود در جامعه

به گزارش ولات نیـــــوز : در بیشتر جوامعی که شخص خواهان کاندیداتوری برای تصدی مقام و مسئولیتی باشد ،سابقه ،عملکرد و جریان سیاسی وفکری وی را بررسی می کنند ،اما شاید در شهر های چند قومیتی مانند ارومیه این ملاک ها کمرنگ تر باشد. چند سالی است که کاندیدا های مجلس شورای اسلامی و شورای

کد خبر : 2241
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

به گزارش ولات نیـــــوز : در بیشتر جوامعی که شخص خواهان کاندیداتوری برای تصدی مقام و مسئولیتی باشد ،سابقه ،عملکرد و جریان سیاسی وفکری وی را بررسی می کنند ،اما شاید در شهر های چند قومیتی مانند ارومیه این ملاک ها کمرنگ تر باشد.

چند سالی است که کاندیدا های مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر ارومیه در سایه کم توجهی مسئولین امر به حفظ وحدت ،با سوار شدن بر موج های ناسیونالیسمی یا قوم گرایانه ،صندوق های رای را به نفع خود پر می کنند و در سایه همین رفتار ها تا چند ماه نیز بعد از انتخابات فضایی ناسالم توام با نگرش های منفی بین رنگین کمان اقوام وادیان این شهر پدید می آید!

اینجاست که باید مردم آگاه شده و بازیچه این نوع دسیسه های داخلی و چه بسا خارجی نشوند و بر اصل دگر پذیری و وحدت در سایه عدالت ،ایمان بیاورند.

در این بین تفکر اعتدالی و دوری از نفاق قومیتی همواره مورد تاکید مسئولان کلان کشوری ،استانی و شهرستانی بوده تا جاییکه فرماندار ارومیه چندی پیش در نشست خبری خود پیرامون برگزاری پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا ،خطاب به رسانه ها گفت : ” اجازه ندهید انتخابات قومیتی شود چون در دور قبل انتخابات مجلس بیشترین آسیب ها از حوزه مسایل قومیتی وارد شد.”

 

چند روزی است که خبر راه اندازی گروهی تلگرامی در ارومیه با نام ” تعادل اندیشی ” با عضویت بیش از ۵۸۰ تن از فعالین حوزه های سیاسی ،اجتماعی و رسانه ای در راستای انتخابات شورای شهر شکل گرفته است.

 

برهمین اساس مصاحبه ای شفاف با سازنده این گروه انجام داده ایم .

 

خودتان را معرفی کنید؟

– بنده ارشد خالدی متولد روستای گردوان از توابع بخش سیلوانای ارومیه و کارمند گمرک ارومیه با ۱۱ سال سابقه خدمت و دارای مدرک کارشناسی ارشد بالینی و کارشناسی حرفه ای امور گمرکی هستم .

بنده دارای مجوز موافقت نامه اصولی مرکز مشاوره تخصصی خانواده و پیش از ازدواج و همچنین مسئولیت فنی پیشگیری مجتمع غیر دولتی مرگور را نیز در کارنامه خود دارم.

گروه تعادل اندیشی با چه هدف و درچه راستایی راه اندازی شده است !؟

 

– تعادل اندیشی جریانی فکری ،سیاسی ،اجتماعی است که افراط و تفریط را زیر بنای آشوب و تفرقه وزمینه ساز اختلافات می داند وهدف از تشیکل گروه رسیدن به اهدافی منسجم ،اعتقادی عقلانی ،درکی مشترک برای حمایت از افراد معتدل در صحنه ها و مسئولین های اجتماعی می باشد همچنین در راستای حمایت از کاندیداهای اعتدال گرا و فراقومی اندیشیدن در انتخابات پیش رو و در نهایت لبیک به رهبر معظم انقلاب راه اندازی شده است.

 

اعضای این گروه را چه طیفی در بر میگرد!؟

 

– اینکه اهداف به کرات در گروه بیان می گردد و تمامی افراد که خواهان و موافق این تفکر هستند چه با دعوت دوستان و چه با لینک به جمع می پیونند در عضویت گروه مختارند و باتوجه به اینکه زمان زیادی از تشکیل گروه نمی گذرد ،خوشبختانه شاهد استقبال معقول و مناسبی از تفکر اعتدال اندیشی هستیم که این نشان از خلاء این تفکر در جامعه است و در صورت فراگیر شدن آن شاهد تحولات عظیم فکری و فرهنگی در کل جامعه به صورت عام و کسب آرامش فکری وروحی به صورت خاص خواهیم بود

آیا خود شخصا قصد ورود به رقابت انتخاباتی شورای شهر ارومیه را دارید!؟

– باتوجه به اینکه مشارکت در سرنوشت شهرم را جزو وظیفه خود دانسته و در همه حال و همیشه تقدم منافع عام برخاص جزو اهداف فکری بنده می باشد ،لذا برای این وظیفه حساس آمادگی دارم ولی قطعیت آن بستگی به شرایطی حین وبعد از ثبت نام و همچنین حضور افراد مختلف دارد که درصورت وجود اشخاصی که می توانند در این راستا برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وملت سرافرازمان بهتر نمایان گردد و اهداف متعادل جزو برنامه های شان باشد نه تنها از حضور درصحنه کنار خواهم رفت بلکه یاری رسان تفکرات اعتدلی شان خواهم بود.

 

انتهای پیام:// آزاد یوسفی راد

کدخبر:۰۰۵۰۱۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.