احمد ترک در پارلمان ترکیه:  خشونت نمی تواند ندای آزادی را خاموش کند 

سیاستمداران کرد ترکیه محاکمه و زندان را در دهۀ ۸۰ و ۹۰ بارها تجربه کرده اند، اما خشونت نتوانسته است ندای آزادی را خاموش کند. به گزارش ولات نیـــــوز  به نقل از فرات نیوز، احمد ترک شهردار سابق کلان شهر ماردین و سیاستمدار کهنه کار و برجستۀ کرد که به تازگی از زندان آزاد شده

کد خبر : 2223
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۱۵

سیاستمداران کرد ترکیه محاکمه و زندان را در دهۀ ۸۰ و ۹۰ بارها تجربه کرده اند، اما خشونت نتوانسته است ندای آزادی را خاموش کند.

به گزارش ولات نیـــــوز  به نقل از فرات نیوز، احمد ترک شهردار سابق کلان شهر ماردین و سیاستمدار کهنه کار و برجستۀ کرد که به تازگی از زندان آزاد شده است به دعوت حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در نشست هفتگی نمایندگان این حزب در پارلمان گفت خشونت هرگز نخواهد نتوانست ندای آزادی را خاموش کند.

وی ضمن اشاره به روز جهانی زبان مادری در اظهارات خود گفت: «امیدوارم همۀ زبان های دنیا به آزادی دست یابند تا این روز را بهتر جشن بگیریم ،امروز نمی توانم با رؤسای مشترکمان سخن بگویم، آنها در سیاه چال هستند. از اینجا به آنها درود می فرستم ، البته ما این را بارها تجربه کرده ایم. در سال های دهۀ ۸۰ و در سال ۹۴ ، اینک همه می دانیم که سیاست خشونت نمی تواند کسانی را که خواهان آزادی هستند، ساکت کند.»

شهردار سابق ماردین در ادامه گفت: «ما همیشه باور داشته ایم که مسائل را با گفتگو بر یک مبنای دموکراتیک می توان حل کرد. علی رغم همۀ موانع ما تا امروز این باور را حفظ کرده ایم.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.