رادفر : سال جاری ۲۸ باند اصلی قاچاق را در استان شناسایی و منهدم کردیم /کولبر تعریف قانونی خود را دارد!

 نشست خبری معاون سیاسی ،امنیتی ، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی پیرامون قاچاق کالا وارز صبح امروز برگزار شد. به گزارش ولات نیـــوز : علیرضا رادفر در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون بحث کولبران گفت : از منظر قانون کولبر کسی است که در زمان مجاز و درمعابر رسمی به مبادله کالاهایی مشخص می پردازد

کد خبر : 2220
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

 نشست خبری معاون سیاسی ،امنیتی ، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی پیرامون قاچاق کالا وارز صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ولات نیـــوز : علیرضا رادفر در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون بحث کولبران گفت : از منظر قانون کولبر کسی است که در زمان مجاز و درمعابر رسمی به مبادله کالاهایی مشخص می پردازد

رادفر در ادامه گفت : در معابر رسمی استان ما کولبران مسافت کوتاهی ” بار و کالا ” را بردوش خود حمل می کنند ،طوری تلقی نشود که این عزیزان مسافت بسیار طولانی  این بار  را بردوش خود حمل می کنند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: از منظر قانون تعریف قاچاق شامل صدور یا واردات کالا هایی است که به صورت غیر مجاز و از معابر غیر قانونی وارد و خارج می شوند ، در همه جای دنیا عبور غیر قانونی در مرز ممنوع است .

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار با بیان اینکه در مرز های استان ،منطقه های ممنوعه ای وجود دارد که حتی شخص بنده اجازه ورود به آن را ندارم ،تصریح کرد: به جرات می گویم تا به حال برای هیچ کولبری (طبق تعریف قانونی آن) مشکل یا محدودیتی از سوی نیرو های انتظامی نبوده و نیست.

وی ادامه داد : ما متاثر می شویم گاها برای عزیزان مرز نشین ما مشکلاتی در مرز پیش می آید ،از این عزیزان خواهش می کنیم در ساعات مشخص و از معابر قانونی به تبادل کالاهای قانونی بپردازند.

 

جانشین رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استان با بیان اینکه ،سلاح های شکاری ، البسه ،لوازم آرایشی و دارویی بیشترین سهم را در اقلام قاچاق داشته اند خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۸ باند اصلی قاچاق در استان شناسایی و منهدم شده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد پیشرفت ۱۷ درصدی آن بوده ایم .

 

وی ادامه داد : در سال جاری ۲۰۱ فقره انبار کلان کالای قاچاق شناسایی وضبط شد که ارزش مادی کالاهای قاچاق شناسایی شده بالغ بر ۱۶۳ میلیارد است.

این مقام مسئول از کشف وضبط ۳۴۵ هزار قوطی و بطری مشروبات الکلی در سطح استان خبر داد که با توجه به انسداد معابر قاچاق آن نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است

راد فر در ادامه خبر داد ؛ سال گذشته ۵۵ هزار نفر از عابری که به صورت غیر مجاز از مرزهای ما عبور می کردند را دستگیر کردیم ،اگر ما از مرز های مان محافظت نکنیم فردا باید مانند اروپا و دیگر کشور ها شاهد انفجار در خیابان ها وشهر های مان باشیم.

 

انتهای پیام :// آزاد یوسفی راد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.