مدافعان مردم بر صندلی اعتراف تکیه زدند/اولین نشست خبری هیت مدیره کانون وکلای دادگستری استان با اصحاب رسانه

به گزارش ولات نیـــــوز اولین نشست خبری کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی با اصحاب رسانه های استان صبح یک شنبه یکم اسفند ماه برگزار شد. رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تاریخچه و فعالیت کانون گفت : این کانون از سال ۷۶ فعالیت رسمی خود را

کد خبر : 2208
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

به گزارش ولات نیـــــوز اولین نشست خبری کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی با اصحاب رسانه های استان صبح یک شنبه یکم اسفند ماه برگزار شد.

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تاریخچه و فعالیت کانون گفت : این کانون از سال ۷۶ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و در حال حاضر بالغ بر ۱۰۵۰ نفر وکیل پایه یک دادگستری و ۹۷ نفر کاراموز داریم.

 وی ادامه داد : کانون وکلا بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و ۶۴ سال است که استقلال پیدا کرده است که صدور پروانه فعالیت، افزایش و ارتقای علمی اعضا و نیز رسیدگی به تخلفات وکلا از وظایف این کانون است. 

پرویز صفری افزود : به مناسبت ۷ اسفند همزمان با سالروز تاسیس کانون وکلای کل کشور مراسم ویژه ای در ۵ اسفند با حضور دکتر امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و دکتر هما داودی رییس کانون وکلای ایران و مسوولان استانی برگزار می شود

وی در ادامه تصریح کرد ؛ آیین نامه تعرفه حق وکالت مصوب قوه قضاییه در دستور کار نرخ های وکالتی است وکانون وکلای دادگستری استان بر تخلفات احتمالی نظارت می کند.

در ادامه این نشست سعید عباسی عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی گفت : بعد از طی دوره کارآموزی و قبولی در امتحان بعد ۱۸ ماه به کارآموزان ، پروانه وکالت داده می شود.

وی ادامه داد :  در کشور نزدیک به ۷۰۰۰۰ نفر وکیل در کشور وجود دارد و در پرونده های حقوقی سال گذشته نزدیک به ۱۶۷ وکیل معاضدتی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی تاکید کرد :  مقرر شد در هر پرونده که نیاز به وکیل تسخیری بود با رعایت نوبت همکاران، وکیل معرفی گردند که تاکنون ۱۱۰ وکیل به محاکم قضایی معرفی شده اند.

 محمد قولنجی نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان در ادامه این نشست اعلام کرد :کانون وکلای دادگستری استان شامل ۲۳ کمیسیون تخصصی داخلی است که در  هر کمیسیون تا ۷ نفر از وکلای ما به صورت افتخاری حضور دارند که همه کمیسیون ها طبق قانون باید هر ۳ ماه یکبار عملکرد خود را به هیئت مدیره تقدیم کند که با نظارت جدی بررسی می شود 

زانیار مینایی بازرس کانون وکلای دادگستری استان با بیان اینکه نظارت بر اقدامات وکلای عضو از وظایف بازرسان کانون است تاکید کرد: برخورد با برخی از موسسات حقوقی که سعی در موازی کاری با کانون دارند در دستور کار است.

درپایان این نشست احد غلامی رضایی عضو اصلی هیت مدیره کانون وکلای دادگستری استان تاکید کرد: تمامی وکلای عضو کانون با هر سابقه ای موظف اند سالانه سه پرونده معاضدتی(رایگان) را پذیرش کنند .

وی تصریح کرد :افراد نیازمند به وکیل در صورت نداشتن توان مالی جهت گرفتن وکیل رایگان به کانون وکلا مراجعه کنند.

انتهای پیام:// آزاد یوسفی راد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.