کلنگ احداث یک باب مدرسه در منطقه سیلوانا به زمین زده شد 

مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه یک کلاسه در روستای دوستالان منطقه سیلوانای ارومیه برگزار شد. به گزارش ولات نیوز ؛ طی مراسمی با حضور مسئولین استانی، منطقه ای و اهالی محترم منطقه بخصوص اهالی محترم روستای دوستالان مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه یک کلاسه در روستای دوستالان آغاز شد. گفتنی است بهرام و بهنام مندا

کد خبر : 1637
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه یک کلاسه در روستای دوستالان منطقه سیلوانای ارومیه برگزار شد.

به گزارش ولات نیوز ؛ طی مراسمی با حضور مسئولین استانی، منطقه ای و اهالی محترم منطقه بخصوص اهالی محترم روستای دوستالان مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه یک کلاسه در روستای دوستالان آغاز شد.

گفتنی است بهرام و بهنام مندا حکی خیّران نیک اندیش، زمین آن را جهت ساخت یک باب مدرسه یک کلاسه در روستای دوستالان اهداء نموده اند و هزینه ساخت این آموزشگاه را حاج عبید جلالی تقبل کرده است.

عبدالرحمن نقشین

دراین مراسم «عبدالرحمن نقشین» رییس اداره آموزش و پرورش منطقه سیلوانا درسخنانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک و پرخیر و برکت رمضان خاطرنشان کرد : انسان در مورد اموال و دارایی های خود ملکیّت حقیقی ندارد بنابراین بهترین راه برای بهره برداری از امانات الهی، وقف آنها در مسیر رضایت خداوند مهربان به شمار می رود.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم پس از مرگ نیز از برکات و رحمت های الهی در این دنیا استفاده کنیم بهترین راهش پیوستن به صف وقف کنندگان است.

نقشین در پایان تاکید کرد: بر اساس آموزه های الهی، فرزند صالح، صدقه جاریه و علمی که مردم از آن نفع ببرند بهترین نوع باقیات صالحات به شمار می روند.

ریبازمیرزایی

سپس «ریباز میرزایی» بخشدار منطقه سیلوانا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت : قرآن کریم انسان ها را به معامله ای دعوت می کند که آنها را از عذاب دردناک نجات دهد و آن چیزی جز ایمان به خدا و رسول او و جهاد در راه خدا به وسیله اموال و جان نیست.

وی گفت: در فرهنگ اسلامی یکی از بهترین راه های زنده نگه داشتن نام انسان، عموم کارهای خیریه به ویژه وقف است که باقیات صالحات گفته می شود و مردم به آن دعوت شده اند.

بخشدار بخش سیلوانا ادامه داد: نمی توانیم مبدأ روشنی برای تفکّر و عمل خیر پیدا کنیم. کار خیر همیشه بوده و همیشه هم خواهد بود”وقف ” سنّت حسنه ای است که از دیر باز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته است و تفاوتی که وقف با صدقات موقّتی دارد، پایدار بودن و ماندگار بودن آن است.

814429561_156276 423834394_114088
   

انتهای پیام ://معصومه شیخی 

 

کد خبر:۰۱۰۸

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.