مصاحبه اختصاصی ولات نیوز با مهندس مجید دودکانلوی میلان

  مجید میلان متولد ۱۳۴۷، با مدرک فوق لیسانس مهندسی برق مخابرات و در حال تحصیل دکتری مدیریت صنعتی از جمله چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه است، نام وی در دور اول و دوم انتخابات در لیست سراسری مورد حمایت ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان و

کد خبر : 1300
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

مهندس مجید میلان

 

مجید میلان متولد ۱۳۴۷، با مدرک فوق لیسانس مهندسی برق مخابرات و در حال تحصیل دکتری مدیریت صنعتی از جمله چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه است، نام وی در دور اول و دوم انتخابات در لیست سراسری مورد حمایت ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان و حامیان دولت در ارومیه به طور ثابت به چشم می خورد ، وی به عنوان نفر پنجم پس از اعلام نتایج انتخابات هفت اسفند ۹۴به دور دوم آمده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی فرهنگی ولات نیوز: از آغاز ثبت نام داوطلبان در فرمانداری ارومیه جهت ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلش شورا اسلامی تیم رسانه ای ولات نیوز  به عنوان رسانه ای آگاه ومردمی به صورت مستقل در کنار مردم و کاندیدا ها بوده است.

در گامی دیگر در دور دوم انتخابات با طرح مصاحبه ای که از پیش دغدغه های عامه مردم از طریق ارتباط با کانال رسمی ما در تلگرام مطرح و بهترین و فراگیر ترین شان انتخاب شد و به صورت یک پرسش وطور مشترک در اختیار دو چهره مردمی کرد های ارومیه به ترتیب حروف الفبا آقایان مجید دودکانلوی میلان و حاکم ممکان قرار گرفت،سعی در معرفی هر چه بیشتر این چهره ها ودیدگاه های شان به مردم عزیز کرده ایم.

متن مصاحبه اختصاصی ولات نیوز با مهندس مجید دودکانلوی میلان:

۱) جناب آقای میلان حوزه تخصص شما چیست و در صورت راهیابی به بهارستان به کدام کمیسیون خواهید رفت؟ عمده مسائل و مشکلات این کمیسیون در سطح شهرستان ارومیه و کشور چیست؟

-با توجه به تخصص بنده یعنی مهندسی برق مخابرات به احتمال زیاد به کمیسیون صنعت و معدن خواهم رفت،به اعتقاد بنده این کمیسیون چه در حوزه مخابرات وچه  به طور مثال در حوزه شهرک های صنعتی ، نیاز به بازنگری اساسی دارد.

۲)اگر حضور حداکثری مردم در پای صندوق آراء به انتخاب جنابعالی نیا نجامد تحلیل شما از نتیجه آراء چیست؟

-بنده معتقدم مردم پرشور شرکت خواهند کرد وما هم انتخاب می شویم.

۳)در صورت راهیابی به بهارستان چه مکانیزمی برای نقد شدن وارتباط و پاسخگویی به مردم خوهید داشت؟

-بهترین روش آن است که نخبه های آگاه از هر زمینه را میان مردم انتخاب کنیم وبا آن ها مشورت کنیم ، این روش هم برای مردم منفعت دارد و هم برای نماینده مردم.

۴)در سوابق مدیریتی و کاری شما چه نمونه هایی از پیگیری عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد وتبعیض وجود دارد؟

-بارز ترین ومهمترین این سوابق این است که در انتخابات ریاست جمهوری بنده عضو شورای مرکزی ستاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بودم که شعار آن همین موارد بود.

۵)برنامه دقیق جنابعالی برای مبارزه عملی با تبعیض و فقر وفساد اقتصادی و مدیریتی چه درسطح شهرستان ارومیه واستان آذربایجان غربی وچه در سطح کشور چیست؟

-بنده معتقدم با تعامل و ارجاع به قانون این تبعیض ها قابل حل خواهد بود.

۶) کدام یک از شعارهایی که جنابعالی در کارزار انتخاباتی خود مطرح می کنید در فرصت قبلی مدیریتی و کاری ای که در اختیار تان قرار گرفته است محقق شده است؟ واگر در فرصت سابق نتوانسته اید این شعار ها را عملی کنید چه تضمینی برای عملی کردن آن ها در آینده دارید؟

-البته ما از هیچ شعاری حرف به میان نمی آوریم که بی ریشه باشد،شعار ما مشخص است آن هم شعاری است که در لیست اصلاح طلبان امده است و آ نرا هم بنده به تنهایی پیگیری نمی کنم این لیست کلا پیگیری خواهد کرد، به طور مثال یکی از این شعار هار آسایش و امنیت است ، ما معتقدیم که بهترین امنیت با حضور حداکثری مردم و مشارکت آن در حاکمیت به وجود خواهد آمد،واینکه در هر انتخاباتی ما پیشگام هستیم نشان دهنده سوابق ماست که در این راستا محقق شده است.

۷)چه برنامه ای برای احیای روستا ها و جلوگیری از مهاجرت به شهر ها دارید؟واین برنامه با نگاه بلند نیا مند چه تدابیری است؟

-به اعتقاد بنده اولا باید اشتغال سازی شود، به هرصورت باید شرایط مناسبی را از هرنظر برای روستائیان عزیز فراهم کنیم تا رغبت ودلبستگی ای برای ماندن در روستا ها داشته باشند وگرنه درصورتی که نیاز مند باشند مهاجرت خواهند کرد.

۸)جنابعالی می خواهید مردم تک رای بدهند یا دو رای؟ و اگر خرد جمعی بر انصراف شما به نفع دیگری اجماع فکری داشته باشند ،آیا حاضر به کناره گیری هستید؟

-ما حق دو رای داریم وما همیشه تبلیغ دو رای را داشته ایم واگر به مردم بگویم چه کاری انجام دهید یا چه کاری انجام ندهید ،به شعورشان توهین کرده ایم.

بهترین کاری که باید انجام دهیم این است که توانایی های خود و هرچه داریم را مطرح کنیم و آن موقع تصمیم به عهده مردم است وفکر می کنم اگر مردم از دو رای خود استفاده کند بهتر است.

۹)نظر جنابعالی در باره ائتلاف با برادر هم زبانتان آقای حاکم ممکان چیست، مشخصا نه ائتلافی بر روی کاغذ بلکه ائتلافی مردمی و به خاطر خواست اکثر مردم؟

-به اعتقاد بنده هر ائتلافی که خواست مردم باشد مردم خود می توانند ائتلاف کنند، و اینکه ائتلاف یک شاخصه سیاسی است و با همفکری افراد ائتلاف کننده باید همراه باشد،بنده در ائتلاف اصلاح طلبان به سرلیستی آقای دکتر عارف حضور دارم و هرکسی در این لیست باشد با وی ائتلاف می کنیم.

۱۰)پاسخ شما به سوال مردم در مورد نحوه ائتلاف با آقای دکتر بهادری چیست؟

-در لیست ائتلافی که بنده به سر لیستی آقای دکتر عارف حضور دارم، در شهرستان ارومیه بنده و آقای بهادری حضور داریم بنده از میان کرد ها وآقای بهادری از میان آذری ها و غیراز این در همین لیست تنها بنده به عنوان کاندیدای اختصاصی اصلاح طلب معرفی شده ام .

۱۱)نظر جنابعالی در مورد عملکرد نماینده های پیشین مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان ارومیه مشخصا دو نماینده کرد آقایان دکتر کریم فتاح پور و دکتر عابد فتاحی چیست؟

-بنده ترجیح می دهم مردم ارزیابی کنند – نظر خاصی ندارم.

۱۲)برنامه های شما برای حمایت از فرهنگ وادب کردی نظیر موسیقی ،تئاتر و جشنواره های مختلف در سطح شهرستان وشهر ارومیه چیست؟

-این قیبل موارد در حوزه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی است،و اگر در قانون اساسی بندی برای نظارت بر این امور باشد حتما نظارت و پیگیری خواهم کرد.

۱۳)حرف آخر شما با مردم؟

-به اعتقاد من مردم باید حضور حداکثری و انتخابی آگاهانه داشته باشند، ودر آخرعرض ادب واحترام دارم خدمت تمامی مردم از هر آییین ومذهب و قوم ونژادی .

دراین استان که زندگی می کنیم معتقدیم آن چیزی راکه از خدا می خواهیم باید برای دیگران هم خواستار باشیم ، معتقدم که آرامش آسایش و امنیت لازم است و بزرگترین دغدغه های ما باید اشتغال جوانان ورفع نژاد پرستی در مملکت مان باشد. بنده هرچه “پان” است را محکوم می کنم فرقی نمی کند چه این وری باشد چه آن وری، بنده اعتقاد دارم که اگر ما قوانین کشوری داریم ودر قانون اساسی هم برای مان یک سری حق و حقوق هایی آمده ، اگر این قوانین را اجرایی کنیم یا به اجرای آن کمک کنیم وضع خیلی بهتر خواهد بود.

بنده معتقدم که انسان نباید شعار هایی را بر سر زبان بیاورد که نمی تواند عملی کند ،انسان نباید شعار های پوپولیستی سر دهد ،خیلی از افراد ممکن است بگوید (بژی کرد) یا (یاشاسین آذربایجان)،اما ژیان وزنده بودن با امکانات ممکن است نه شعار خشک وخالی.

هدف ما این است برای مردم مفید باشیم و کار کنیم وگرنه نمایندگی مجلس هدف و آرزوی ما نیست ،بنده همیشه و همه جا گفته ام اگر استان آذربایجان غربی را به یک پیکره تشبیه کنیم،که دو دست دارد ، دوست دارم ما کرد ها دست راست این پیکره باشیم واین پیکره باید سالم بماند و با هر دو دست خود کار کند،و در آخر از شما بابت این کارهای رسانه ای مفیدتان تشکر وقدر دانی می کنم.

از آقای مهندس میلان بابت اختصاص دادن وقت خود در هیاهوی کار زار انتخاباتی به مصاحبه اختصاصی با رسانه ولات نیوز نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

انتهای پیام:// آزاد یوسفی راد

کدخبر:۰۰۳۷

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.