۳۸ طرح و ۹۷ پروژه آب و فاضلاب شهری در آذربایجان غربی در دست اجرا است

  به گزارش ولات نیوز ؛رسول اکبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اهم دستاوردها و اقدامات این شرکت را برشمرد و گفت: ۳۸ طرح و ۹۷ پروژه آب و فاضلاب را از محل اعتبارات ملی، ملی استانی احیای دریاچه ارومیه، مصوبات سفر، زیر

کد خبر : 2899
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹

 

به گزارش ولات نیوز ؛رسول اکبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اهم دستاوردها و اقدامات این شرکت را برشمرد و گفت: ۳۸ طرح و ۹۷ پروژه آب و فاضلاب را از محل اعتبارات ملی، ملی استانی احیای دریاچه ارومیه، مصوبات سفر، زیر ساخت مساکن مهر و استانی جمعا در حدود ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۶ درصد در دست اجرا دارد.

وی در ادامه گفت: با اتمام عملیات اجرایی این پروژه‌ها ظرفیت تامین آب استان از ۹.۴ متر مکعب در ثانیه با ۲۸ درصد رشد به ۱۲ متر مکعب در ثانیه افزایش می‌یابد و شاخص بهره‌مندی از شبکه جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب از ۶۳درصد به ۷۵ درصد ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: ۳۱.۵ میلیون متر مکعب در سال افزایش ظرفیت تامین آب استان از محل آبهای سطحی و زیرزمینی بوده و ۵۴۱ کیلومتر احداث و توسعه شبکه خط انتقال آب در استان صورت گرفته است.

او در ادامه عنوان کرد: احداث سامانه فاضلاب چهار شهر قره ضیاالدین، سردشت، نقده و خوی به ترتیب با ظرفیت هفت هزار و ۹۰۰ ، ۱۵هزار و ۵۰۰ ، ۲۳هزار و ۱۵هزار متر مکعب در شبانه روز از محل اعتبارات عمرانی و منابع داخلی شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان غربی سه خط قرمز اساسی برای شرکت آب فاضلاب استان را ترسیم کرد و گفت: اول بحث کیفیت آب، دوم مشتری مداری و سوم انضباط مالی و اداری از خط قرمزهای این شرکت به حساب می ‌آیند.

وی در ادامه گفت: تعداد شهر های تحت پوشش شبکه توزیع آب شرب در استان، ۳۸ شهر با جمعیتی بالغ بر دومیلیون و ۱۳۰ هزار نفر که میزان تحت پوشش آن صد درصد می‌باشد.

او افزود: تعداد شهرهای تحت پوشش شبکه فاضلاب، ۱۱ شهر با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۳۳هزار نفر معادل ۶۳درصد جمعیت شهری استان است.

وی در این رابطه ادامه داد: از ۱۷ شهرستان موجود در استان ۱۱ شهرستان تحت فاضلاب شهری هستند و در این راستا شاخص بهره‌مندی استان ۶۳ درصد است که این شاخص بهره‌مندی در کل کشور ۴۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب استان را ۱۰ واحد برشمرد و گفت: ظرفیت تصفیه ۳۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است و ۸واحد آزمایشگاه فاضلاب در استان وجود دارد .

 

وی در ادامه تصریح کرد: منابع تامین آب استان ۵۱درصد سطحی و ۴۹درصد زیرسطحی است و ظرفیت کلی منابع تامین آب ۹.۷ متر مکعب در ثانیه است که از ۱۱ تصفیه خانه آب و ۲۰۴ حلقه چاه تامین می‌شود.

 

رسول اکبری پروژه‌های عمرانی آماده افتتاح در دهه مبارک فجر را برشمرد و گفت: افتتاح پروژه تامین آب مساکن مهر شاهیندژ با ظرفیت تامین آب ۶۴ لیتر در ثانیه و طول خط انتقال ۵.۷ با هزینه اجرای طرح ۳۰.۸ میلیارد ریال خواهد بود.

 

وی افزود: افتتاح پروژه ایستگاه فاضلاب مساکن مهر بوکان با ظرفیت ایستگاه ۴۰لیتر در ثانیه با محل تامین اعتبار عمرانی با هزینه اجرای طرح ۶ میلیارد ریال خواهد بود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان پروژه‌های در حال اجرا در استان را عنوان کرد و گفت: احداث سامانه فاضلاب گلمان ارومیه با ظرفیت ۶۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز و ۴۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال با پیشرفتی بالغ بر ۸۱درصد است.

 

وی ادامه داد: احداث تصفیه خانه آب مهاباد، احداث برج آبگیر و تاسیسات آبرسانی مهاباد، احداث تصفیه خانه آب سلماس، احداث خط انتقال و تاسیسات آبرسانی سلماس، احداث تصفیه خانه آب سردشت، احداث سامانه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خوی، احداث سامانه فاضلاب ماکو و احداث تصفیه خانه آب پلدشت در حال اجرا می‌باشند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در آخر با اشاره به پروژه‌های مصوب از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: احداث شبکه جمع آوری فاضلاب و خطوط اصلی و انتقال به طول هزار و صد کیلومتر بوده است و احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب به ظرفیت ۱۱۵هزار و ۵۶۳ متر مکعب در شبانه روز با اعتبار مصوب ۵هزار ۱۶۴میلیارد ریال است.

انتهای پیام: حکیم بصیرت

کدخبر:۰۰۱۰۱۷

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.