حکیم بصیرت

۱۰۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۰ پروژه گردشگری با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و با اشتغال ۱۷۳ نفر آماده بهره‌برداری شده است که در هفته گردشگری افتتاح می‌شود.
کد خبر : 4652
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
۱۰۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری شد

جلیل جباری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پروژه‌های حال حاضر گردشگری در استان شامل ۲ هتل در ارومیه، زیر ساخت گردشگری قره کلیسا و تخت سلیمان، سه واحد بوم گردی، کارگاه صنایع دستی و مهمان‌پذیر در سلماس و حمام بیگ جواد قره ضیاالدین است که به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

وی بیان کرد: ۴۹ موافقت اصولی جدید برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شده است که ۱۹۰ میلیارد تومان برای طرح‌ها از صندوق توسعه ملی و ۱۲۵ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات جهش تولید مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

جباری با بیان اینکه ۷۰ هزار اقامت امسال در استان ثبت شده است، گفت: این میزان اقامت در مقایسه با سال ۱۳۹۹ افزایش ۲ برابری دارد.

 

او با اشاره به ظرفیت‌های مهم و زیرساخت‌های اقامتی استان گفت: ۶۵ واحد پذیرایی، ۶۷ آژانس مسافرتی در چهار سال اخیر فعال شدند و برای پنج مورد مجتمع گردشگری تفریحی مجوز صادر شده است.

 

جلیل جباری در ادامه اذعان کرد: مستند ۵ زبانه توانمندی‌های استان برای جشنواره اکسپو دبی در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری گفت: به مناسبت هفته گردشگری بازدید از اماکن گردشگری، بازدید رایگان از موزه‌ها، اجرای تور نیم‌روزی برای معلولان، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و عکس، انجام پرواز پاراگلایدار در شهرستان ماکو و بسیاری دیگر از برنامه‌ها انجام می‌گیرد.

 

جباری با اشاره به اینکه ۱۴ گواهینامه برای شرکت‌های گردشگری سلامت صادر شده است، افزود: ۲ هزار و ۱۹۱ اتاق و پنج هزار و ۱۶۲ تخت در قالب هتل‌های آذربایجان غربی فعالند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: احداث ساختمان جدید موزه شهرهای میاندوآب و چالدران، موزه قاجار، موزه مفاخر بوکان، موزه علم و فن اوری دانشگاه ارومیه، سایت موزه جنگ چالدران از پروژه های پیشران استان در بخش میراث فرهنگی است.

 

وی اضافه کرد: در تهیه سند آمایش، استان به هفت پهنه تقسیم شده که میراث فرهنگی و گردشگری در هر هفت پهنه نیازمند حمایت تشخیص داده شده است و همه دستگاه‌ها مکلف شدند که این برنامه‌ها در بخش میراث فرهنگی و گردشگری را مورد توجه قرار دهند.

 

آذربایجان غربی دارای ۱۷۰۰ اثر، بنا، محوطه و تپه تاریخی است که در ردیف آثار ملی ثبت شده‌اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه گفت: در ماه اخیر دو کاروانسرای نفت و قطور مورد بازدید بازرسان یونسکو قرار خواهد گرفت. چنانچه کاروانسرای قطور در فهرست میراث جهانی ثبت شود، چهارمین اثر جهانی خواهیم داشت.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: موزه صلح سردشت نیز به عنوان یکی از پروژه‌های محرک توسعه گردشگری در دستور کار قرار دارد که می‌تواند موجبات حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را فراهم کند.

 

انتهای پیام// حکیم بصیرت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.