چرا رییس جمهوری پیشین ایران برای سالروز تولد خوانند مشهور پاپ پیام تبریک داد معمای احمدی‌نژاد و مایکل جکسون

مایکل جکسون در ٢٩ اوت ١٩٥٨ متولد شد و در ٢٥ ژوئن ٢٠٠٩ در سن ۵۰ سالگی به خاطر مصرف بیش از حد ماده بیهوشی قوی پروپوفول درگذشت. در گذشت او واکنشی جهانی در پی داشت.او هواداران زیادی در جهان دارد.
کد خبر : 59
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۴:۵۱
چرا رییس جمهوری پیشین ایران برای سالروز تولد خوانند مشهور پاپ پیام تبریک داد معمای احمدی‌نژاد و مایکل جکسون
 محمود احمدی نژاد رییس جمهور پیشین کشورمان در اقدامی نا متعارف سالگرد تولد مایکل جکسون خواننده مشهور پاپ را تبریک گفت.
احمدی‌نژاد با آوردن ترانه‌ی «من از مرد درون آینه شروع می کنم، از او می‌خواهم که خود را دگرگون کند»، و استفاده از برچسبی به انگلیسی از حروف اختصاری نام مایکل جکسون (MJ) و تولدت مبارک (HB)، زادروز جکسون را شادباش گفته است.
معمای احمدی‌نژاد و مایکل جکسون
رییس جمهوری پیشین کشورمان مدت هاست توئیت‌هایی متفاوتی مرتبط با آمریکا منتشر می‌کند. در ماه‌های اخیر او بار‌ها دونالد ترامپ را در توئیتر مخاطب قرار داده است. البته با پاسخی از جانب ترامپ روبه رو نشده است.
از طرف دیگر احمدی نژاد برخی اتفاقات مهم ورزشی و هنری آمریکا را نیز پیگیری می‌کند و به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد. پیام تبریک به قهرمان لیگ بسکتبال آمریکا، تسلیت درگذشت یک رپر آمریکایی و واکنش به محدودیت پوشش سرنا ویلیامز تنیسور برجسته آمریکایی در مسابقات اوپن فرانسه از این دسته است.
هواداران احمدی نژاد این رفتار‌ها را در راستای دیپلماسی عمومی تفسیر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
دیپلماسی به سبک احمدی‌نژاد؛ چرا فقط آمریکا؟! 
احمدی‌نژاد در توئیتر چه می‌کند؟

معمای احمدی‌نژاد و مایکل جکسون
پرتره مایکل جکسون اثر اندی وارهول
مایکل جکسون کیست؟
مایکل جکسون در ٢٩ اوت ١٩۵٨ متولد شد و در ٢۵ ژوئن ٢٠٠٩ در سن ۵۰ سالگی به خاطر مصرف بیش از حد ماده بیهوشی قوی پروپوفول درگذشت. در گذشت او واکنشی جهانی در پی داشت.او هواداران زیادی در جهان دارد.
مایکل جکسون فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه موسیقی را از دوران کودکی با برادرانش در گروه جکسون فایو شروع کرد.
او در دهه هشتاد میلادی با ترانه‌های “تریلر” و “بد” به شهرت جهانی رسید.
به گزارش کتاب رکورد‌های گینس، آلبوم تریلر مایکل جکسون که سال ۱۹۸۲ عرضه شد، با شصت و پنج میلیون نسخه فروش، پر فروش‌ترین آلبوم موسیقی در جهان بوده است.
مایکل جکسون اگر چه شخصیتی جهانی است، از دید آفریقایی-آمریکایی‌ها قهرمان سیاهان است. او نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار است که به چنین کامیابی و شهرت بزرگی در موسیقی دست یافت.
مایکل جکسون در سال‌های آخر زندگی اش به علت جنجال‌های اخلاقی و مشکلات مالی منزوی شده بود. او چند باری جراحی تغییر جنسیت انجام داد.
او سال ۲۰۰۳ به اتهام آزار جنسی یک پسر چهارده ساله بازداشت شد، ولی دادگاه پس از یک محاکمه جنجالی پنج ماهه او را بیگناه تشخیص داد.
سال گذشته مستندی درباره جکسون منتشر شد که بسیار آزار دهنده بود. براساس این مستند این خواننده سرشناس به یک پسر جوان در قبال سکس، جواهرات داده بود.
مایکل جکسون سه فرزند به نام‌های مایکل جوزف، پاریس مایکل کاترین و پرینس مایکل دوم از خود به جا گذاشته است.
معمای احمدی‌نژاد و مایکل جکسون
پیام احمدی نژاد تفسیر های مختلفی در پی داشته است/ هوادارانش می گویند این پارادایم تازه فرهنگی احمدی نژاد است
معنای پیام احمدی نژاد
حالا پیام تبریک تولد هنرمندی با این مختصات از سوی سیاستمداری همچون محمود احمدی نژاد واقعا شگفت انگیز است. سوال مهم این است که چرا احمدی نژاد تولد مایکل جکسون را تبریک گفت؟
در این باره تحلیل‌های متعددی مطرح شده است. برخی منتقدان احمدی نژاد معتقدند که این اقدامات برای خودنمایی، خروج از انزوا و باقی ماندن در اخبار و افکار عمومی است.
این طیف که البته تعداد آن‌ها در فضای مجازی بسیار هم زیاد است معتقدند رییس جمهور پیشین کشورمان به دلیل انزوای سیاسی که برایش پیش آمده دست به اقدامات اینچنینی می‌زند که فراموش نشود. این عده طیفی وسیعی از مخالفان نظام، اصلاح طلبان و اصولگرایان را در بر می‌گیرند.
برخی هم می‌گویند احمدی نژاد می‌خواهد خود را سیاستمداری پیشرو و آوانگارد در افکار عمومی معرفی کند. تا شاید در آینده بتواند از کیک سیاست ایران سهمی بردارد. این عده حتی معتقدند ممکن است احمدی‌نژاد در آینده نه چندان دور پیشتر برود و از همجنسگرایی هم دفاع کند.

عده‌ای هم می‌گویند احمدی نژاد سقوط کرده است. این عده بیشتر از طیف اصولگرایان هستند. تقی دژاکام روزنامه گار اصولگرا و نویسنده سابق کیهان در این باره نوشته است: “خدایا! آخر و عاقبت مارو جوری کن که دیگه از «اللهم عجل لولیک الفرج» به پیام تبریک دادن واسه همجنس‌بازای شهره دنیا سقوط نکنیم!”

در این بین دیدگاه‌های هم مبنی براین وجود دارد که احمدی نژاد مشاوران خوبی ندارد.
محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در این باره نوشت: “اقای احمدی نژاد سالروز تولد مایکل جکسون را تبریک گفته. حالا که ایشان این قدر توجه لازم دارد خانم گوگوش نه. حداقل اگر تولد خانم مرضیه را تبریک میگفت هم حمایت از هنرمند ایرانی بود و هم کلی مجاهدین خلق برایش هورا می‌کشیدند. امان از مشاور بد.”
اما در این بین حامیان احمدی نژاد پیام تبریک او برای تولد مایکل جکسون را به گونه‌ای دیگری تفسیر کرده اند. این عده معتقدند پیام احمدی نژاد معنای بلند سیاسی و اجتماعی دارد.

عبدالرضا داوری از مشاوران احمدی نژاد می‌گوید: “تجلیل محمود احمدی‌نژاد از زادروز مایکل جکسون، مرزبندی آشکار او با ۴۰ سال سیاست فرهنگی انقباضی و منع محور در جمهوری اسلامی و عبور از فقاهت محوری در حوزه فرهنگ است. احمدی نژاد با تجلیل از مایکل جکسون، نشان داد که مهم‌ترین آلترناتیو درون ساختاری در برابر جریان‌های حاکم در ج. ا. است!”

البته او توضیح نداده است که چرا رییس جمهوری پیشین در زمان ریاست جمهوری خود این مرزبندی‌ها رو روشن نکرده بود. زمانی که قدرتی داشت و می‌توانست در وضعیت فرهنگی کشور تحولی ایجاد کند. اتفاقا به شهادت فعالان فرهنگی، دوران ریاست جمهوری اجمدی نژاد سخت‌ترین دوران برای فعالیت فرهنگی بوده است.
داوری در توضیح دیگری در این باره نوشت: «در زمانه‌ای که همه راه‌ها برای حضور احمدی‌نژاد و یارانش در ساخت رسمی قدرت مسدود هست و خواهد ماند، رییس جمهور سابق در حال برساختن الگویی نو برای دولتمرد ایرانی است در شرایطی که خود هرگز به ساخت قدرت باز نخواهد گشت.»
از سوی دیگر برخی طرفداران احمدی نژاد معتقدند واکنش منتقدان به تبریک تولد مایکل جکسون توسط احمدی نژاد برای دیده شدن است! محمد حسین حیدری از هواداران سرسخت رییس جمهوری پیشین در توئیتی نوشت: «در برابر هر کنش آقای احمدی نژاد با تکثیر گسترده این گزاره انفعالی از سوی مخالفان رو به رو هستیم: «می‌خواهد دیده شود.» در حالی که در واقع قضیه برعکس است و خود این دوستان و رسانه‌های مخالف هستند که با پرداختن به احمدی‌نژاد می‌خواهند دیده شوند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.