پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در مسیر توسعه وبالندگی

  رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۵ با مستقل شدن پارک علم و فناوری، بودجه این نهاد علمی، هرساله افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است. به گزارش ولات نیوز حسن حیدری رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره اهمیت وجودی پارک‌های علم و فناوری اظهار

کد خبر : 3116
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۵ با مستقل شدن پارک علم و فناوری، بودجه این نهاد علمی، هرساله افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش ولات نیوز حسن حیدری رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره اهمیت وجودی پارک‌های علم و فناوری اظهار کرد: پارک‌ها و مراکز فناوری، حلقه واسط دانشگاه و صنعت هستند تا بتوانند ارتباط بین دانشگاه و صنعت را روان‌سازی کنند.

وی افزود: آذربایجان‌ غربی از ویژگی منحصر به فردی همانند همجواری با سه کشور برخوردار است از جمله این ویژگی ها داشتن هفت مرز رسمی، سبب شده پارک علم و فناوری استان نیز برای بهره‌مندی از این ویژگی، نگاه ویژه‌ای به ارتباط با خارج مرزها داشته باشد. مراکز فناوری و دانشگاهی حلقه واصل ارتباط با خارج از مرزها

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، ماموریت ویژه و چشم‌اندازی تعریف شده برای ارتباط با خارج از مرزها داشته و در همین راستا مراکز فناوری و دانشگاهی یکی از پل‌های ارتباطی با کشورها، مخصوصاً کشورهای همسایه را در رئوس برنامه‌های خود قرار داده است.

حیدری حمایت از شرکت‌های مستقر در پارک را از جمله برنامه‌های مهم پارک علم و فناوری دانسته و ابراز کرد: در همین راستا از شرکت‌های مستقر (دارای اختراع داخلی و خارجی) حمایت مالی ۱۰۰ درصدی برای هزینه‌هایی که می‌پردازند می‌شود. همچنین تسهیلات حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تامین استاندارد، تائیدیه داخلی و خارجی، تامین استاندارد و خدمات آموزش تخصصی در راستای ایده پردازی، به شرکت‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: در صورت استقرار شرکت‌ها در پارک، خدمات استقرار و تجهیزات در اختیار شرکت‌ها قرار داده می‌شود. از سویی با سازمان‌ها در جهت ارائه خدمات رایزنی صورت می‌گیرد و برای جذب مشتری و فروش تولیدات آنها پارک تمام تلاش لازم را مبذول می‌دارد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: ارائه خدمات مستقیم مالی، مشاوره حقوقی و بازاریابی، ثبت علایم تجاری نیز از سری حمایت‌ها و خدمات پارک علم و فناوری از شرکت‌های مستقر است. آغاز تحولات مدیریتی پارک سرآغاز پیشرفت و تحول در تمام زمینه‌‌ها

حیدری درباره تاریخچه پارک علم و فناوری استان گفت: پارک در سال ۱۳۸۶ تاسیس و به عنوان زیر مجموعه دانشگاه ارومیه در ساختمان روبروی سایت نازلو مستقر و با چهار شرکت کار خود را آغاز کرد. وی افزود: در اسفند‌ماه سال ۹۲ که ریاست پارک را برعهده گرفتم، ۱۸ شرکت در پارک مستقر بودند که بعد از اصلاح در ساختار پارک در سال ۹۳، پارک از زیر مجموعه دانشگاه خارج و مستقل شد که این مهم سبب شتاب‌بخشی به مسیر پیشرفت پارک شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸۴ شرکت در پارک مستقر هستند، گفت: با تحول مدیریتی صورت‌گرفته تعداد شرکت‌ها با رشد ۲۱۱ درصدی روبرو شده است.

حیدری درباره تعداد شرکت‌های دانش بنیان پارک نیز خاطر نشان کرد: در سال ۹۳ هیچ شرکت‌ دانش بنیانی در پارک وجود نداشت، اما امسال بر اساس آمار از ۱۸ شرکت دانش بنیان موجود در استان، ۹ شرکت در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک با افزایش ۱۰ برابری

حسن حیدری با اعلام ده برابر شدن گردش مالی شرکت‌های زیرمجموعه پارک، اظهار کرد: سال گذشته گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری ، ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که امسال این رقم به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است

ایجاد امکان ثبت اختراع، مخترعین استان در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی عمده مشکلات پارک را عدم وجود رفرنس اختراعات در گذشته دانسته و ابراز کرد: مخترعین استان برای ثبت اختراع خود ناگزیر بودند به استان‌های همجوار مراجعه کنند، ولی از نیمه دوم سال ۹۵، این امکان در خود پارک استان ایجاد شده است.

وی افزود: ۱۵ اختراع در نیمه دوم سال ۹۵، مجموعاً ۵۵ اختراع در سال ۹۶ و ۲۲ اختراع نیز در چهار ماهه نخست امسال برای ثبت اختراع به پارک مراجعه که این آمار گویای رشد کمی و کیفی عملکرد پارک در زمینه ثبت اختراعات است.

بودجه پارک علم و فناوری هر ساله رشد ۱۰۰ درصدی داشته است

حسن حیدری گفت: از سال ۹۵ که پارک دارای بودجه مستقل شده، هر ساله بودجه‌اش ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. هر میزان بودجه اختصاصی افزایش یابد کارهای بیشتری در پارک صورت می‌گیرد

تلاش پارک علم و فناوری برای رسیدن به درآمد اختصاصی

حیدری با بیان اینکه هدف پارک در ۱۰ سال آینده، رسیدن به درآمدزایی است، ابراز کرد: این امر از دو سال گذشته در برنامه پارک قرار گرفته و امید داریم طی ۸ سال آتی به این مهم دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری رویدادهای مختلف از برنامه‌های پیش روی پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در آینده است که تا پایان امسال ۱۸ رویداد علمی برگزار خواهد شد. آخرین رویداد یعنی یازدهمین رویداد پارک علم و فناوری استان، با عنوان «گردشگری و اشتغال» بود که با حضور ۱۳۴ نفر شرکت‌کننده و ایده‌پرداز برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان، جذب هسته فناور را از دستاوردهای رویداد‌های برگزار شده در استان دانسته و تاکید کرد: تاکنون ۲۵ هسته فناور برای استقرار در پارک جذب شده که این مقدار یعنی هر رویداد منجر به جذب دو هسته فناور شده است.

حضور در جمع دانش‌ آموزی از برنامه‌های آتی پارک

حسن حیدری درپاسخ به سوال ولات نیوز مبنی بر لزوم کشف استعداد های ناب از بین دانش آموازن گفت :حضور در جمع دانش آموزان را از برنامه‌های آتی پارک است و بایستی ایده‌پردازی از سطوح ابتدایی آغاز شود. در این زمینه، پارک علم و فناوری استان، تفاهم‌‌نامه‌ای با آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی منعقد کرده است.

وی خاطر‌نشان کرد: ایجاد مدرسه موفقیت برای انتقال تجربیات کارآفرینان به دانش آموزان، در دستور کار پارک قرار گرفته است. در این راستا همایشی باعنوان «کودک هزاره سوم» به جهت آماده کردن کودکان برای ورود به هزاره سوم، که علم و تکنولوژی در آن حرف اول را می‌زند، از برنامه‌های مشترک پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش آذربایجان غربی در آینده نزدیک است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی درباره توسعه فیزیکی پارک اظهار کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از پارک توسط استانداری و وزارت علوم در هفته دولت افتتاح می‌شود و در کنار این ساختمان از ۶ فناوری جدید، که شرکت‌ها بدان دسترسی پیدا کرده اند نیز از برنامه‌های افتتاحی در هفته دولت است‌.

انتهای پیام://

کدخبر:۰۱۰۴۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.