هیچ مانعی برای افتتاح راه آهن ارومیه_ مراغه وجود ندارد

  مدیرکل راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان ایستگاه راه آهن ارومیه برگزار شد تاکید کرد تمام زیرساخت های راه آهن ارومیه_مراغه به پایان رسیده و هیچ مانعی برای افتتاح آن نداریم. به گزارش ولات نیوز ابراهیم مبارک قدم با اشاره به این پروژه ملی گفت:طول خط ریلی این

کد خبر : 3128
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

 

مدیرکل راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان ایستگاه راه آهن ارومیه برگزار شد تاکید کرد تمام زیرساخت های راه آهن ارومیه_مراغه به پایان رسیده و هیچ مانعی برای افتتاح آن نداریم.

به گزارش ولات نیوز ابراهیم مبارک قدم با اشاره به این پروژه ملی گفت:طول خط ریلی این راه آهن از مراغه تا ارومیه مجموعا ۱۸۲ کیلومتر است که تاسال ۹۲ این پروژه تا شهر مهاباد اجرا شد و به بهره برداری رسید و هم اکنون قطار به ایستگاه های میاندوآب و مهاباد رفت و آمد دارد.

 

وی ادامه داد:. تاکنون مجموعا ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه آهن مراغه ارومیه هزینه شده است و برای تکمیل نهایی و پرداخت مطالبات پیمانکاران ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است.

وی افزود : مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه ملی تا این لحظه ۹۷ درصد است و همه زیرساخت های آن تکمیل شده است به طوری که هیچ مانعی برای افتتاح آن وجود ندارد.

مدیرکل راه وشهرسازی خبر داد: کمیته فنی شرکت راه آهن ملی کشور حداقل سرعت راه آهن ارومیه را ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین کرده است.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: ایستگاه راه آهن ارومیه ۱۶ هزار متر مربع وسعت دارد که یکی از بزرگترین ایستگاه های راه آهن در سطح کشور محسوب می شود

مبارک قدم با اشاره به زمان تجهیز ایستگاه راه آهن ارومیه گفت: شرکت راه آهن ملی ایران همزمان با بهره برداری این ایستگاه تجهیزات خود را مستقر خواهد کرد

رئیس شورای حمل و نقل استان آذربایجان غربی در پاسخ به احتمال تاسیس اداره کل راه آهن در استان گفت: با افتتاح این ایستگاه مجموعا پنج ایستگاه راه آهن در سطح استان خواهیم داشت و در این راستا پیشنهاد ایجاد اداره کل برای این تشکیلات به شرکت ملی راه آهن داده شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی در پایان گفت: با توجه به مسافت ۴ کیلومتری ایستگاه راه آهن از شهر ارومیه و تاکید بر سهولت دسترسی به حمل و نقل ریلی با مطالعات گسترده ایستگاه جدید در داخل شهر و در مجاورت میدان خاتم الانبیاء پیش بینی شده است.

انتهای پیام://

کدخبر:۱۰۳۴۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.