ملا بختیار:  مواضع ایران و ترکیه در خصوص برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان برای اربیل حائز اهمیت است

   مسئول اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) گفت: مواضع ایران و ترکیه در برابر برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان برای اربیل حائز اهمیت است؛ چرا که دولت اقلیم هرگز نمی خواهد عامل تهدیدی برای دیگر کشورها باشد. به گزارش ولات نیوز به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم» ملا بختیار در مصاحبه

کد خبر : 2649
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

 

 مسئول اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) گفت: مواضع ایران و ترکیه در برابر برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان برای اربیل حائز اهمیت است؛ چرا که دولت اقلیم هرگز نمی خواهد عامل تهدیدی برای دیگر کشورها باشد.

به گزارش ولات نیوز به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم» ملا بختیار در مصاحبه ای مطبوعاتی افزود: دولت عراق نمی تواند کردها را مجبور به خروج از مناطق مورد مناقشه بین بغداد – اربیل کند؛ چرا که این مناطق در گذشته در معرض تهدیدات امنیتی زیادی قرار گرفته و نیروهای پیمشرگ طی ۴ سال گذشته حضور داعش در عراق از آن ها دفاع کرده اند.

ملا بختیار با بیان اینکه سیاست اتحادیه میهنی بر پایه صبر و اصرار بر فعال سازی پارلمان کردستان مبتنی است، افزود: برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان در حالی که پارلمان کردستان همچنان تعطیل است، امکان پذیر نخواهد بود.

وی در خصوص مشکلات بین بغداد – اربیل با اشاره به وجود بی عدالتی در تقسیم ثروت های عراق و نبودن شراکت واقعی بین طرفین، افزود: مشکلات عراق تنها منحصر به ریاست اقلیم کردستان نیست، بلکه به مسایل زیادی از جمله اداره دولت عراق مربوط می شود.

ملا بختیار در خصوص مواضع ایران و ترکیه در خصوص برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان، گفت: این مواضع بسیار اهمیت دارد؛ چرا که ما با تبدیل شدن اقلیم به عاملی برای تهدید دیگر کشورها موافق نیستیم.

 کدخبر:۰۰۹۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.