بلوط‌بانان سردشت پا به رکاب شدند

آیین اهدای ۳۰ دوچرخه برقی به بلوط‌بانان پارکاب سردشت و تجلیل از برگزیدگان چالش فرصت‌سازی از بحران در محل پارک جنگلی آشتی شهر #سردشت 
کد خبر : 3909
تاریخ انتشار : جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
بلوط‌بانان سردشت پا به رکاب شدند

 

به گزارش ولات نیوز روز پنجشنبه ۸ خردادماه ۱۳۹۹ در مراسمی تحت عنوان آغاز به کار بلوط‌بانان پا به رکاب سردشت، علاوه بر چهره های ملّی و استانی و جمعی از روزنامه‌نگاران پایتخت، رئیس گروه محیط زیستی ایران در یونسکو نیز به عنوان میهمان ویژه حضور داشت.

 

مهندس محمد درویش اجتماع بلوط بانان پا به رکاب را اولین اجتماع محیط زیستی بعد از فراگیرشدن بیماری کرونا نام برد و از آن به عنوان آغاز نهضتی بزرگ برای فعالیت‌های برجسته‌تر و تاثیرگذارتر در سراسر جغرافیای زاگرس و ایران قلمداد کرد.

 

رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو افزود: وقتی که فراخوان خریداری دوچرخه‌های برقی برای کمک به جنگل‌های بلوط را استارت زدیم خیلی‌ها طعنه می‌زدند که چطور ممکن است با وجود فشارهای مضاعف اقتصادی مردم این کار تحقق یابد ولی بسیار خرسندم بدون هیچگونه کمک دولتی این همت بزرگ به وقوع پیوست و امیدواریم که این نهضت با پیشگامی بنیاد صلح و مهربانی در سایر حیطه‌های زیست محیطی خوش بدرخشد.

 

رئوف آذری دبیرکل بنیاد توسعه، صلح و مهربانی و از فعالان مطرح زیست محیطی با تقدیر از تلاش‌های ارزنده “لوکوموتیران قطار سبز ایران” محمد درویش برای فراهم کردن ۳۰ دوچرخه برقی برای دیده‌بانی و حفاظت جنگل‌های سردشت، این نهضت را نمود فواید صنعت برای سنت دانست که در راستای حفظ منابع خدادادی از آن بهره‌مند شد.

 

وی کنشگران زیست محیطی را که همواره و با وجود همه خطرها و تهدیدها از جان خود مایه می‌گذارند از سرمایه‌های ملی و نمادین کشور نام برد و ابراز امیدواری کرد که این حرکت با حضور گسترده کنشگران و تاثیرگذاری آن تاریخی خواهد بود.

 

چالش فرصت سازی از بحران، با ۱۴ سرویس متنوع به صورت منطقه‌ای در شمال‌غرب و غرب کشور همزمان با شیوع کرونا و قرنطینه خانگی با هدف ایجاد سرگرمی، شور و نشاط در فضای خانواده راه‌اندازی شده بود و روز گذشته در این مراسم از ۳ تن از ‌برگزیدگان هر سرویس با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.

 

در این مراسم برای نخستین بار ۳۰ تن از فعالین سردشت در قالب تیمی تحت عنوان “بلوط‌بانان پا به رکاب” امروز صاحب دوچرخه‌های برقی شدند تا به صورت داوطلبانه اقدام به دیده‌بانی، فرهنگ‌سازی و اطفاء حریق جنگل های بلوط در سطح شهرستان اقدام کنند.

 

گفتنی است این دو آیین به همت بنیاد توسعه، صلح و مهربانی سردشت برگزار شده بود.

 

گزارش تصویری مراسم:

 

 

 

انتهای پیام/ حکیم بصیرت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 9 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.