مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو: مردم استان آذربایجان غربی از نعمت منطقه آزاد ماکو بهره مند می شوند

 علیرضا سلیمانی در اولین نشست خبری خود تاکید کرد که با برنامه ریزی های وی در آینده ای نزدیک تمام شهروندان استان از نعمت منطقه آزاد ماکو بهره مند خواهند شد به گزارش ولات نیوز؛مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه های آذربایجان غربی که به دعوت وی در ساختمان مرکزی این

کد خبر : 3096
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

 علیرضا سلیمانی در اولین نشست خبری خود تاکید کرد که با برنامه ریزی های وی در آینده ای نزدیک تمام شهروندان استان از نعمت منطقه آزاد ماکو بهره مند خواهند شد

به گزارش ولات نیوز؛مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه های آذربایجان غربی که به دعوت وی در ساختمان مرکزی این سازمان در شهر بازرگان برگزار شد؛ همکاری رسانه ها با مدیران را یک اصل لازم و ضروری دانست و از تلاش خبرنگاران برای همراهی و همکاری با مدیران منطقه آزاد ماکو که به زعم وی پیشرفت و توسعه آن منجر به توسعه آذربایجان غربی خواهد شد؛ قدردانی کرد.

علیرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو که از ۲۹ فروردین امسال به این سمت منصوب شده است با اشاره به رویکرد مدیریتی خود گفت: میخواهیم برنامه ریزی در سازمان ما برای تمام جغرافیای آذربایجان غربی سودمند باشد به نحوی که تمام مردم استان از ظرفیت منطقه آزاد ماکو بهره مثبت ببرند.

وی ادامه داد: چشم انداز ما به منطقه آزاد ماکو یک منطقه هوشمند و الکترونیکی است که خدمات و مکانیزم های دستی در آن به حداقل برسد و ما در حال حاضر شهر بازرگان را به عنوان اولین هدف در هوشمند سازی منطقه آزاد انتخاب کرده ایم .

سلیمانی ادامه داد: در برنامه ریزی برای توسعه منطقه آزاد، ما طالب یک توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه هستیم و در این راستا به توسعه سبز در راستای حفظ محیط زیست اعتقاد داریم.

وی افزود: ما در حال تست گونه های گیاهی و درختی هستیم تا متناسب با آب وهوای این منطقه قابلیت رشد داشته باشند و بتوانیم به صورت وسیع آن را در سطح منطقه بکاریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: فرایند های سرمایه گذاری در منطقه آزادماکو باید تسهیل شود تا بتوانیم سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به این منطقه که دروازه ورود ایران به اروپاست بکشانیم

او ادامه داد: در همین راستا فرایند ثبت شرکت ها در منطقه آزاد ماکو به یک روز کاهش یافته است و ما همه توانمان را برای تعامل با همه ارگان ها و نهاد ها در راستای تسهیل سرمایه گذاری در این منطقه به کار گرفته ایم.

غلامرضا سلیمانی در بخشی از دیگر از سخنان خود تصریح کرد: همایش سرمایه گذاران با حضور ۲۵۰ نفر از فعالان اقتصادی برای بررسی فرصت‌های اقتصادی منطقه آزاد درماه گذشته برگزار شد و با سرمایه گذاران حاضر در این نشست به توافقاتی دست یافته‌ایم تا با سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی دهکده لجستیک در منطقه ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز کرد: عدم متصل بودن منطقه آزاد به شریان‌های اصلی یکی از اساسی‌ترین مشکلات منطقه آزاد است.

 اوافزود: فقدان زیرساخت‌های منطقه موضوعی است که مردم را اذیت می‌کند بنابراین آزادراه بازرگان ماکو به زودی شروع می‌شود و ۶۰ کیلومتر آزادراه نیز از قبل در منطقه شروع شده است.

وی با تاکید بر نقش صاحبان فکر و طرح ایده های نوین و خلاق گفت: از روز اول که در اینجا مستقر شدم وعده ایجاد یک اندیشکده برای جمع شدن صاحبان فکر و اندیشه در راستای ارائه و مطالعات طرح های توسعه همه جانبه منطقه آزاد را به مردم داده بودم که هم اکنون تفاهم نامه اولیه ایجاد آن را با دانشگاه شریف و دانشگاه ارومیه منعقد کرده ایم.

سلیمانی با اشاره به لزوم شناساندن منطقه آزاد ماکو برای جذب سرمایه گذار تصریح کرد: برنامه بازاریابی و برندیگ را برای شناسایی و معرفی منطقه آزاد و ظرفیت ها و پتانسیل های آن به ایران و جهان شروع کرده ایم.

او ادامه داد: منطقه آزاد ماکو در اخبار رسانه ها و برنامه های تلویزیون ملی سهم قابل قبولی ندارد که برای تقویت این امر ما طرح ها و برنامه های مان را شروع کرده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبرداد: هم اکنون تمام پروژه های در دست احداث سازمان با وجود هزاران مشکلی که پیش روی مان است در حال جریان اند و تعطیل نشده اند.

او خبر داد: از روزی که در این سمت منصوب شده ام : ۲۰ هیئت سرمایه گذاری به این منطقه آورده ام که هم اکنون ۱۲ هیئت آن در حال طی کردن مراحل اداری یا اجرایی کردن طرح های شان در این منطقه اند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی منطقه آزاد ماکو در قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم گفت: چین یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در دنیاست که با توجه به قرار گرفتن منطقه آزاد ماکو در مسیر جاده ابریشم که شرق را به غرب وصل می کند و در صورت تسهیل سرمایه گذاری از سوی ما، این کشور می تواند سرمایه گذاری های کلانی در این منطقه انجام دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تنوع قومیتی و مذهبی در این منطقه گفت: برنامه های فرهنگی ما متناسب با تنوع اقوام منطقه آزاد اعم از آذری ها و کُردهاست به نحوی که برای کنسرت هایی که در آینده از سوی معاونت فرهنگی ما برگزارخواهد شد موسیقی آذری و کُردی در آن گنجانده شده است.

سلیمانی خطاب به خبرنگاران حاضر در نشست گفت: نباید بگذاریم در این منطقه فضا سیاسی شود، بلکه باید هدف مان فقط توسعه و پیشرفت این منطقه و به دنبال آن استان باشد و در این راستا نقش شما خبرنگاران بسیار تاثیرگذار و مهم است تا بتوانید پتانسیل های این منطقه را با توجه به توانمندی های تان به دیگران نشان دهید.

جلیلی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مجموع سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه آزاد ماکو اعلام کرد: تا کنون ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این منطقه صورت گرفته است.

به گزارش ولات نیوز؛ منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو با وسعت ۵ هزار کیلومتر مربع یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران است که در راستای اهداف اقتصادی این کشور، در ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۸۹ تصویب شده است. بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی کلیه فعالیت موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو که محدوده جغرافیایی آن مطابق نقشه مشخص است مجاز است.

 

انتهای پیام:// آزادیوسفی راد

کدخبر ۰۱۰۳۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.