مجید میلان فعال اصلاح طلب : بیانیه شورای اصلاح طلبان آذربایجان غربی باید به نام ترکهای قوم گرا منتشر می شد

به گزارش ولات نیوز ، «مجید میلان» از شخصیتهای اصلاح طلب و بنام ارومیه در واکنش به بیانیه منتشر شده به نام شورای اصلاح طلبان آذربایجان غربی که در مخالفت با انتصاب «فریدون همتی» منتشر شده است، در گفت وگو با خبرنگار کردپرس گفت: بیانیه منتشر شده به نام شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان غربی

کد خبر : 2657
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶

به گزارش ولات نیوز ، «مجید میلان» از شخصیتهای اصلاح طلب و بنام ارومیه در واکنش به بیانیه منتشر شده به نام شورای اصلاح طلبان آذربایجان غربی که در مخالفت با انتصاب «فریدون همتی» منتشر شده است، در گفت وگو با خبرنگار کردپرس گفت: بیانیه منتشر شده به نام شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان غربی در مخالفت با انتخاب یکی از گزینه های مطرح شده برای استانداری آذربایجان غربی، در راستای بیانیه ای است که مدتی قبل با امضای رادمان دبیر و عضو جامعه مدنی آذربایجان در آذربایجان غربی، سعید کهنویی دبیر و عضو جامعه مدنی آذربایجان در آذربایجان شرقی، اسعد سکاکی دبیر و عضو جامعه مدنی آذربایجان در اردبیل و علی انصاریان راد به عنوان دبیر و عضو جامعه مدنی آذربایجان در زنجان در خصوص انتخاب استاندار آذربایجان غربی منتشر کردند و در این بیانیه به سبک پان ترکها آذربایجان را به شکل آزربایجان نوشتند.

میلان تصریح کرد: انتشار بیانیه به نام اصلاح طلبان آذربایجان غربی درحالی صورت می گیرد که بنده در مقام یک اصلاح طلب، آقای قربانی رئیس شورای اصلاح طلبان بوکان، آقای قادری زاد در اشنویه، آقای شریفی در مهاباد و آقای سپهرالدین در ارومیه و .. به همراه دیگر شخصیتهای کرد اصلاح طلب استان آذربایجان غربی در خصوص این این بیاتیه هیچ اطلاعی ندارند و اصلا اظهار نظری نکرده اند. پس بهتر بود بنام بعضی از بعضی ازترکهای قوم گرا نشر میدادند

 

وی افزود: همنوایی بیانیه منتشر شده به نام شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان غربی با بیانیه جامعه مدنی آذربایجان در چهار استان اذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و زنجان در حقیقت مطرح کردن یک بحث ناشایست قومیتی است و سبب انشقاق در استان می شود.

 

میلان در ادامه گفت:نگاه قومیتی تنها به مسائل سیاسی و انتخاب مدیران محدود نشده است، ۱۳ کارگروه تخصصی در ذیل شورای توسعه و برنامه ریزی استان تشکیل شده است که ۲۶۳ عضو دارد اما یک کرد حتی یک کرد با حق رای دراین شورا عضویت ندارد.در مرکز نخبگان استان هم حتی یک کرد حضور ندارد و این وضعیت به معنی رخنه کردن نگاه و نگرش قومیتی به مسائل تخصصی و علمی است و این آسیب در آینده کشور را تهدید می کند. چرا که این نگاه غیر علمی قادر نیست که تصویری از یک ارمان مشترک را در برابر دیدگان اکثریت جامعه قرار دهد.

 

وی در ادامه ضمن آنکه بر شایسته سالاری در انتخاب مدیران تاکید کرد، افزود: از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انسانها به نهایت رشد و تعالی خود برسند.۳۸ ساله از عمر انقلاب می گذرد اگر در این ۳۸ سال نظام نتوانسته یک نیروی کرد و اهل سنت شایسته پروش دهد این به معنی عدم رسیدن انقلاب به اهدافش است یا آنکه نیروهای شایسته ای پرورش داده شده اند اما بحث قومتی و نژاد پرستی چنان در استان اوج گرفته که اجازه استفاده از این نیروهای شایسته را نمی دهد.

 

این چهره اصلاح طلب در ارومیه تاکید کرد: بیانیه منتشر شده صرفا نظرشخصی یکی از اعضای شوراست نه شورای اصلاح طلبان استان و در برگیرنده نظر جامعه اصلاح طلبان ریشه دار ترک و کُرد نیست.

 

وی افزود: همیشه وقتی تغییراتی در استان مطرح می شود برای ایجاد یک انسجام ترکی، یک گزینه کرد را درمیان افکار عمومی مطرح می کنند و شاید اصلا این کرد متصدی این پست نشود و در حالی که تصدی پست توسط این شخص را یک آسیب اعلام می کنند که وی از مدیران با تجربه کشور است.

 

عضو ستاد مرکزی روحانی در آذربایجان غربی در انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: امروز فرماندار کرمانشاه اهل ارومیه است و فرماندار تهران اصالتا ترک است.مطرح کردن بحث قومیتی مغایر با این اصل است که هر ایرانی حق دارد در هر گوشه ای از این کشور به زندگی و خدمت مشغول باشد وقتی یک سرباز از لاهیجان در مرز سرو در ارومیه خدمت می کند باید بگوید من غیر بومی هستم و نباید در این منطقه خدمت کنم.

 

این چهره شناخته شده در استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: برای انتخاب استاندار، وزارت کشور باید ابتدا عملکرد استاندار را بر اساس شاخصهای توسعه ارزیابی کنند و اگر این شاخصها بهبود پیدا کرده است وی را ابقاء کنند و در غیر این صورت استاندار را تغییر دهند.

 

وی افزود: در ادامه اگر وزیر کشور تصمیم به تغییر استاندار گرفت و اگر فردا روزی استاندار ضعیف عمل کرد نمایندگان محترم استان حق خواهند داشت که وزیر را استیضاح کنند.

 

کدخبر:۰۰۹۱۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.