رئیس مجلس شورای اسلامی در ارومیه: سازمان نظام مهندسی نهادی مدنی و تخصصی است و نباید ساختار دولتی بگیرد

  به گزراش ولات نیوز؛ علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که ظهرچهارشنبه ۲۱ تیرماه برای شرکت و سخنرانی در بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان به همراه وزیر راه وشهرسازی وجمعی از نمایندگان استان به ارومیه سفر کرده بود در این نشست که در هتل آنای ارومیه برگزار شد تاکید کرد: سازمان

کد خبر : 2412
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

 

به گزراش ولات نیوز؛ علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که ظهرچهارشنبه ۲۱ تیرماه برای شرکت و سخنرانی در بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان به همراه وزیر راه وشهرسازی وجمعی از نمایندگان استان به ارومیه سفر کرده بود در این نشست که در هتل آنای ارومیه برگزار شد تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی نهادی مدنی و تخصصی است و نباید ساختار دولتی بگیرد و اذیت‌های دستگاههایی که سازمان نظام مهندسی را دولتی میپندارند باید توسط خود اعضای هیات مدیره تعیین تکلیف شود.

 

وی تصریح کرد : ابهامی از نظر مسئولین دال بر دولتی بودن سازمانهای نظام مهندسی نیست.

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت : باید برخی موارد مربوط به سازمان نظام مهندسی متناسب با شرایط کشور و تجربیات بروزرسانی شود.

 

وی تاکید کرد : بالارفتن تخصص افراد عضو در سازمانهای نظام مهندسی امری است که باید مدنظر باشد تا شاهد افزایش راندمان کاری باشیم.

 

رییس قوه مقننه با اشاره به حفظ حقوق شهروندی خاطر نشان کرد : جایگاه نظام مهندسی باید موجب بستن دست مردم نشود، اگر خواهان مورد علاقه مردم باشیم باید به آنها اختیار داده شود یعنی مردم در مراجعه به سازمان مختار باشند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با ارائه برخی از شاخص ها و آمار های موجود در‌ کشور در حوزه اقتصادی خاطر‌نشان کرد: مشکل اقتصاد ما نبود خصوصی سازی است، به طور‌ مثال نیروگاه را از وزارت نیرو گرفتند و به سپاه یا بنیاد شهید دادند که این باعث رقابت بین ادارات و ارگان‌های دولتی می‌شود نه بخش خصوصی ‌.

 

 

لاریجانی بر لزوم تغییر در اختصاص بودجه ارگان ها وسازمان ها تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: به طور مثال صحیح این است که بودجه هر‌دانشگاه منوط به پژوهش ها و اختراعات آن باشند نه تعداد دانشجو های آن .

 

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور به تشریح مهمترین چالش های فراروی کشور پرداخت و گفت: دولتی که می خواهد شکل بگیرد باید از کارنامه ای شجاعانه در ایجاد اصلاحات عمیق در حوزه اقتصاد برخوردار باشد و در این راستا با همگرایی بین ارکان حکومت و صاحبنظران بتواند اصلاحات عمیق مورد نظر را اجرایی کند.

 

وی‌ بر لزوم توجه هرچه بیشتر بر شکل گیری یک وفاق ملی و بدور از ‌جناح‌بندی سیاسی برای توسعه کشور تاکید کرد وخاطر نشان ساخت: ما باید همه نخبگان کشور را با هر عقیده و از هر‌طیفی برای پرداختن بر روی مسائل و چالش های اصلی گرد هم جمع نماییم

 

رییس مجلس شورای اسلامی درپایان تصریح کرد: من با لایحه تفکیک وزارت مسکن از راه و شهرسازی موافق نیستم زیرا مشکلات کنونی کشور این نیست ضمن اینکه سالها برای ادغام این وزارتخانه ها برنامه ریزی شده است

 

انتهای پیام://یوسفی راد

کدخبر: ۰۰۷۹۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.