حق جاماندگان از واریزی سهیمه سوخت مرزنشینان محفوظ است

به گزارش ولات‌نیوز: توجه به مرزنشینان یکی از شعار هایی بود که محمدمهدی شهریاری از بدو ورود به استانداری آذربایجان غربی وعده آن را داده بود و در سال ۹۷ با ابتکار وی و تغییر شکل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان از حواله به مناقصه قانونی و شفاف، از محل فروش سوخت سهمیه مرزنشینان، مبلغ ۴۰۰

کد خبر : 3407
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

به گزارش ولات‌نیوز: توجه به مرزنشینان یکی از شعار هایی بود که محمدمهدی شهریاری از بدو ورود به استانداری آذربایجان غربی وعده آن را داده بود و در سال ۹۷ با ابتکار وی و تغییر شکل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان از حواله به مناقصه قانونی و شفاف، از محل فروش سوخت سهمیه مرزنشینان، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان در دو مرحله به حساب ۷۵ هزار سرپرست خانوار مرزنشین ۲۰ کیلومتر نوار مرزی استان واریز شد. مرحله نخست این واریزی ۴۰۰ هزار تومانی ایام دهه فجر و مرحله دوم این واریزی اواخر اسفند صورت گرفت.

بخش سیلوانا به سبب موقعیت مرزی خود حدوداً ۹۵‎٪ روستاهای تابعه آن ، از این طرح برخوردار بوده اما بعلت آنچه خطای آماری خوانده شده است سرنوشت عدم واریز این مبلغ به برخی از خانوار در دو مرحله گذشته در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ریباز میرزایی بخشدار سیلوانا در گفتگو با ولات نیوز با تشریح چگونگی بروز این مشکل، اعلام کرد: پس از ابلاغ این طرح، ما آمار سرپرستان خانوار بخش سیلوانا را طبق ابلاغیه اعلام شده از فرمانداری و استانداری، مطابق با سرشماری مراکز و خانه های بهداشت روستایی به فرمانداری ارسال و آنجا هم به حوزه معاونت اقتصادی استانداری ارسال کردند. به دنبال آن متوجه برخی از مسائل در این آمار شدیم چرا بعلت رعایت اصل حق سفره، تعدادی از افراد سرپرست خانوار جزو افراد جامانده بودند؛ یعنی مثلاً فرزندان ذکور یک خانواده که ازدواج کرده و خودشان سرپرست خانوار شده بودند بخاطر اینکه همه در یک منزل ساکن بوده اند را در سرشماری مراکز بهداشت بعلت رعایت حق سفره، بعنوان سرپرست خانوار لحاظ نکردده بودند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم ما به کمک دهیاری ها و خانه های بهداشت روستایی اقدام به آمارگیری دقیق و گسترده در تمامی روستاها نمودیم که آمار جمعیتی قابل توجهی از سرپرستان خانوار را که جامانده بودند را بعد از تاییدیه خانه های بهداشت روستایی و دهیاران بخش، مجدداً به فرمانداری ارسال کردیم.

بخشدار سیلوانا تاکید کرد: پرداخت های صورت گرفته در مرحله اول و دوم صرفا براساس آمار اولیه‌ای بود که از طریق فرمانداری به استانداری ارسال شده بود.

وی خاطر نشان کرد: جاماندگان این طرح که آمارشان در مرحله دوم ارسال شده نگران نباشند چرا که فرمانداری و معاونت اقتصادی استانداری در مرحله پایش اطلاعات سرپرستان خانوارها هستند که در صورت تایید از لحاظ حقوقی، جهت طی مراحل بعدی به سرپرستی بانک کشاورزی ارجاع داده خواهد شد، اما تاریخ دقیقی به ما ابلاغ نشده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص ثبت نام مجدد از جاماندگان احتمالی این طرح، ابلاغیه ای به بخشداری ارسال نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.