تحلیل گر مسائل خاورمیانه: ممکن است اقلیم کردستان به سرنوشت سودان جنوبی دچار شود

    سرویس جهان- بشیر نافی معتقد است با توجه به وجود اختلافات داخلی، ممکن است اقلیم کردستان بعد از استقلال، به سرنوشت سودان جنوبی دچار شود. به گزارش ولات نیـــــوز به نقل ازکردپرس ، بشیر نافی پژوهشگر مسائل خاورمیانه در مرکز الجزیره در مقاله ای زوایای مختلف اقدام کردهای عراق برای برپایی رفراندوم را

کد خبر : 2653
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

 

 

سرویس جهان- بشیر نافی معتقد است با توجه به وجود اختلافات داخلی، ممکن است اقلیم کردستان بعد از استقلال، به سرنوشت سودان جنوبی دچار شود.

به گزارش ولات نیـــــوز به نقل ازکردپرس ، بشیر نافی پژوهشگر مسائل خاورمیانه در مرکز الجزیره در مقاله ای زوایای مختلف اقدام کردهای عراق برای برپایی رفراندوم را مورد بررسی قرار داده است.

وی می نویسد چیزی که مشهود است این است که مخالفت با برگزاری رفراندوم نظر مشترک پایتخت های همسایگان اقلیم کردستان عراق است و این به خاطر پیامدهای نگران کننده اقدام کردها به برگزاری رفراندوم و در نهایت جدا شدن از عراق است.

این پژوهشگر معتقد است درواقع درست است که کردها با بغداد اختلافات مالی دارند اما از جنبه های مهم دیگر مانند آموزش، امنیت و حتی روابط دیپلماتیک رویکرد خود را در پیش گرفته و تقریبا مستقل عمل می کنند و در مقایسه با مناطق خودمختار روسیه از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند و می توان گفت برگزاری رفراندوم لازم نیست. به هر حال، استقلال اقلیم کردستان بغداد و کشورهای همسایه را با خطر روبه رو می کند.

این پژوهشگر مسائل خاورمیانه در مقاله خود که در سایت میدل ایست منتشر شده تاکید می کند که یکی از مسائل مهم وجود اختلافات جدی داخلی میان گروه های مختلف کرد در اقلیم کردستان است.

وی هشدار داده است اختلافات داخلی میان کردها در صورت استقلال یافتن اقلیم کردستان هم ادامه خواهد یافت و این مسئله ممکن است اقلیم کردستان عراق را نیز به وضعیت سودان جنوبی که این منطقه پس از استقلال گرفتار آن شده، دچارکند

 

انتهای پیام ://

کدخبر: ۰۰۹۰۱۷

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.