هاشم محمودی- کارشناس ارشد علوم سیاسی

برای افکار عمومی و خطاب به اعضای کُرد شورای شهر ارومیه 

اعضای کُرد شورای شهر ارومیه در آخرین سال فعالیت این نهاد مردمی، می‌بایست عملکرد خود را به صورت شفاف برای موکلان خود تشریح نمایند و نقش خود را در انتصابات ۴۰ پست مدیریتی در بدنه شهرداری ارومیه توضیح دهند
کد خبر : 3901
تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۶:۵۹
برای افکار عمومی و خطاب به اعضای کُرد شورای شهر ارومیه 

اکنون در آستانه چهارمین و آخرین سال دوره پنجم شورای شهر هستیم. آن‌گونه که بر اساس قانون اساسی و موازین مردم‌سالاری مرسوم است، منتخبین مردم بعد از پیروزی در انتخابات در فواصل زمانی معین با برگزاری مصاحبه مطبوعاتی و ارائه بیلان کاری، موکلین و هواداران خود را در جریان تلاش‌ها و فعالیت‌های خود در جهت حداکثر کردن منافع شهروندان قرار می‌دهند و با ارائه آمار و مستندات متقن به شهروندان نشان می‌دهند که چه مقدار به اهداف، شعارها و وعده‌های خود جامه‌ی عمل پوشانده‌اند.

متاسفانه تا کنون از اعضای محترم کُرد شورای شهر ارومیه در دوره پنجم ما شاهد این مسأله نبوده‌ایم.

لازم به ذکر است که پس از برگزاری انتخابات شورای شهر در دوره پنجم، هفت تن از برادران آذری و چهار تن از کُردها به شورا راه یافتند و آرایش سیاسی شورای شهر ارومیه بدین ترتیب قرار گرفت:

موافقین تثبیت شهرداری محمد حضرت پور:

عادل فتاحی، عبدالرحمن نقشین، مسعود پاکی و محمدخالد حاتمی، به همراه آقایان امامزاده علیزاده، زلفعلی ابراهیمی ،حسین بخشایشی

مخالفین شهرداری محمد حضرت پور:

مرتضی پیری، حسین پناهی، حجه‌الاسلام خلیل پور و رسول اصغرزاده.

هر دودسته مخالف و موافق محمد حضرت‌پور شهردار فعلی ارومیه با ارسال پیام‌هایی در پی جلب نظر اعضای محترم کُرد شورای شهر برآمدند و ایشان به سه تن موافق شهردار پیوستند و با همه حرف و حدیث‌هایی که پیرامون انتخاب محمد حضرت پور، مطرح بود برای چندمین بار به انتخاب او کمک کردند تا دوران شهرداری ایشان در کشور رکورد زده و به ۱۰ سال نزدیک شود!!

سال گذشته در بحبوحه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و جبهه‌بندی جریانات سیاسی، با جمعی از دوستان در محفلی با چهار عضو محترم کرد شورای شهر، گفت وگوی مختصری داشتیم.

ازایشان پرسیدیم که با توجه به معادلات جدید و فضای سیاسی انتخابات، اعضای محترم کرد چه برنامه‌ای دارید و موضع گیری شما چه خواهد بود؟

چهار عضو محترم کرد شورای شهر،متفق القول جواب دادند که ما با آقای محمد حضرت پور هم قسم شده‌ایم و عهد بستیم که بدون مشورت با چهار عضو کرد شورا ایشان هیچ اقدامی انجام نمی دهد!

حال سوال اینجاست!! در آستانه آغاز چهارمین و آخرین سال شورای شهر، با نگاهی به پرتال شهرداری ارومیه که ضمیمه این یادداشت است، نزدیک به ۴۰ پست عالی و مدیریتی در سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری ارومیه وجود دارد که‌ با انتصابات جدیدی که اخیرا در شهرداری انجام گرفته است، از مجموع این مناصب تنها یک پست نتیجه همکاری و مشورت شهردار!! با چهار عضو محترم کرد شورای شهر است.

پرسش اینجاست سهم شهروندان کردزبان که با شرکت در انتخابات به دنبال احقاق حقوق حقه شهروندی خویش به شما رای داده اند در این انتصابات کجاست؟!!

از بحث شهروندان هم که بگذریم اصولاً جایگاه شما اعضای محترم کرد شورای شهر در ریاست کمیسیون ها و تقسیم کار در شورا با توجه به سوابق کاری موثر در دهه اخیر کجاست؟ آیا اصولاً شما به خود و سوابق مدیریتان هم ظلم نمی کنید که هیچ سهمی در این پروسه ندارید؟

مناطق حاشیه‌نشین ارومیه، نقش مهمی در انتخاب شما به عنوان اعضای شورای شهر داشته‌اند،شما اعضای محترم کرد شورای شهر، در طی سالیان اخیر چه دستاورد قابل ذکری در جهت توسعه و پیشرفت این مناطق داشته‌اید؟

می دانید بر اساس بند ۲ ماده ۷۱

‌قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شما موظف به«بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و‌پیشنهادهای اصلاحی و راه‌حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول

ذیربط» هستید؟

می‌توانید نسخه‌ای از برنامه‌های خویش در جهت توسعه مناطق حاشیه‌نشین ارومیه ارائه دهید ، حتی اگر نتوانسته باشید آن را اجرا کنید؟

آیا اعضای محترم کرد شورای شهر می‌توانند به دستاوردهای خویش در سه سال گذشته،‌ که انتظار می‌رفت از فرصت بدست آمده در جهت تعدیل تبعیض و نابرابری و تقویت انسجام اجتماعی‌ استفاده نمایند، اشاره کنند تا شهروندان برای شرکت در انتخابات آینده تشویق شوند؟

قسم‌نامه و عهدی که اعضای محترم کرد با محمد حضرت پور داشته و مدام اشاره می‌کردند که در جیب کت‌شان است شامل چه مواردی بود؟!

اکنون کارنامه شما اعضای محترم کرد، در موارد فوق الذکر آشکار است، و هیچ تدبیری در جهت تامین منافع شهروندانی که به شما رای داده‌اند، ندارید و کراراً بازیچه محرکان تفرقه می شوید و در زمین کسانی که با علم نمودن مسائل قومی و نژادی ضربات جبران‌ناپذیر به سرمایه‌های سیاسی و اجتماعی این شهر می‌زنند، بازی می‌کنید.

آیا زمان پاسخگویی و جبران مافات در یک سال باقی مانده فرا نرسیده است؟!

منتظر پاسخ یک یک اعضای محترم کرد شورای شهر ارومیه هستیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 8 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.