امیر حاجیلو: تمامی تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه زیرنظر است

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال‌غرب ارتش با بیان اینکه ما وجود رژیم صهیونیستی را در جوار مرزهای خود بر نمی‌تابیم، گفت: اینکه بعضی از کشورهای همسایه بخواهند از این شرایط در منطقه سو استفاده کند و مرزهای بین کشورها را تغییر دهد این مسئله جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی بوده و برای ما قابل قبول نیست.
کد خبر : 4670
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۵۹
امیر حاجیلو: تمامی تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه زیرنظر است

به گزارش ولات‌نیوز، امیرعلی حاجیلو صبح امروز یکشنبه ١١ مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با تشریح جزئیات برگزاری رزمایش فاتحان خیبر در شمالغرب کشور گفت: اجازه تحرک به هیچ گروه و جریانی را در منطقه و مرزهای خود نخواهیم داد و ارتش و همه نیروهای مسلح با تمام قدرت در مرزهای خود حضوری فعال دارند.

 

او با بیان اینکه رزمایش فاتحان خیبر با به کارگیری بخشی از توان یگان‌های عمده شمالغرب کشور از جمله یگان‌های مستقر در استان‌های قزوین، مرکزی، تهران، گروه پهپاد نزاجا و هوانیروز انجام شد، گفت: رزمایش‌ها معمولاً مرحله تکمیلی آموزش‌ها هستند و چون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مرتباً در حال به روزرسانی ساختار و تجهیزات و توسعه دانش نظامی است، لذا در جهت هماهنگی ساختار جدید، آموزش‌ها و نیروها، لازم است در رزمایش‌های مختلف کارایی این به روزرسانی‌ها در میدان عمل تمرین شوند.

 

امیر حاجیلو با تاکید بر اینکه عنوان رزمایش فاتحان خیبر پیام روشنی است به رژیم صهیونیستی که از خارج از منطقه وارد آن شده است، عنوان کرد: ایران در طی دو قرن گذشته هیچ وقت مهاجم نبوده اما هر کجا که منافعش مورد تهدید واقع شده با قاطعیت از آن دفاع کرده است.

 

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش با بیان اینکه ما وجود رژیم صهیونیستی را در جوار مرزهای خود برنمی‌تابیم، تاکید کرد: اینکه بعضی از کشورهای همسایه بخواهند از این شرایط در منطقه سو استفاده کنند و مرزهای بین کشورها را تغییر دهند این مسئله جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی بوده و برای ما قابل قبول نیست.

 

امیر حاجیلو گفت: در زمان جنگ بین دو کشور همسایه یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، برخی از عناصر گروه‌های مسلح تکفیری و صهیونیستی از سوریه به این منطقه وارد شده‌اند که برای ما خروج آنها از منطقه هنوز محرز نشده است و باید از امنیت مرزهای خود اطمینان حاصل کنیم.

 

او تصریح کرد: رفتار جمهوری اسلامی ایران در طول دو قرن گذشته نشان می‌دهد که کشورمان هیچ‌گاه مهاجم نبوده است اما در طول تاریخ اگر منافع کشورمان به خطر افتاده باشد، دفاع قاطعی انجام داده است که هشت سال دفاع مقدس مبین این موضوع است چون در هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی مقابل بسیاری از کشورهای جهان که از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند ایستادگی کرد و به‌فرمایش امام خمینی (ره)، کشورمان در دفاع مقدس، ابهت و قدرت نظام استکبار را در هم شکست.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بنابراین نقطه مشترک کشورهای همسایه این است که همه مسلمان هستند و اسلام دین وحدت، دوستی، مودت، امنیت و صلح و آرامش است و در این میان چیزی که ناامنی ایجاد می‌کند وجود رژیم صهیونیستی است.

 

او تأکید کرد: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران حرکت‌های پنهان و آشکار رژیم صهیونیستی را کاملاً رصد کرده و روی آنها حساس است و همچنین گروه‌های مسلحی که در زمان جنگ ارمنستان و آذربایجان به منطقه وارد شده بودند در منطقه‌اند و خارج نشده‌اند، بنابراین جمهوری اسلامی در این مورد به‌شدت حساس است.

 

امیر حاجیلو با موفقیت آمیز خواندن اهداف رزمایش فاتحان خیبر گفت: این رزمایش با حضور عمده یگان‌های شمال‌غرب از لشکر ۱۶ زرهی از استان‌های همدان، قزوین و زنجان، لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) در استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل، لشکر ۶۴ ارومیه در استان‌های آذربایجان‌غربی و بخشی از کردستان، تیپ ۲۵ نیروهای مخصوص واکنش سریع، گروه ۱۱ توپخانه، گروه ۴۳۳ مهندسی از این منطقه، گروه پهپاد حضرت ولی‌عصر از تهران و همچنین گروه جنگال و فاوا برگزار شد.

 

او با بیان اینکه در کمتر از ۴۸ ساعت ۱۵ یگان عمده در منطقه رزمایش مستقر شدند که نشان دهنده رکورد جدید در تحرکات نظامی است، افزود: زمان صلح و آرامش است و ملت‌ها هیچ اختلافی ندارند ولی اگر کسی حرکتی خلاف اصول در منطقه و مرزهای ما داشته باشد بدون شک برخورد خواهد شد و اجازه تحرک رژیم صهیونیستی را در منطقه نخواهیم داد و باید از منطقه خارج بشوند.

 

امیر حاجیلو تاکید کرد: اجازه تحرک به هیچ گروه و کسی را در منطقه و مرزهای خود نخواهیم داد و ارتش و همه نیروهای مسلح با تمام قدرت در مرزهای خود حضوری فعال دارند.

 

او با هشدار به کشورهای همسایه بیان کرد: کشور همسایه از بازی‌های رسانه‌ای و اختلافات پرهیز کنند، اجازه تغییر در مرزهای کشوری را به کسی نخواهیم داد

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص وقوع حادثه در منطقه رزمایش که از طرف شبکه‌های معاند در فضای مجازی بازنشر شده بود، گفت: این خبر به کل کذب و از اساس دروغ منتشر شده و یکی از نشانه‌های ضعف دشمن و درماندگی در برخورد با چنین رزمایش بزرگی است.

 

امیر حاجیلو در پایان در خصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف زمین پادگان ۶۴ ارومیه، خواستار رعایت حق و حقوق ارتش در زمین‌ها شد و افزود: بخشی از قدرالسهم ارتش به عنوان میراث فرهنگی و چند درصد هم از سهم ارتش کم شده بود که پیشنهاد دادیم اصلاح شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.