افتتاح ۴۸ واحد مسکونی مددجویی در آذربایجان غربی

  مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از افتتاح ۴۸ واحد مسکونی مددجویی در هفته جاری خبر داد.   به گزارش ولات نیوز سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی صبح امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام برنامه های این سازمان به مناسبت هفته بهزیستی گفت: شعار سازمان بهزیستی در سال

کد خبر : 3041
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از افتتاح ۴۸ واحد مسکونی مددجویی در هفته جاری خبر داد.

 

به گزارش ولات نیوز سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی صبح امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام برنامه های این سازمان به مناسبت هفته بهزیستی گفت: شعار سازمان بهزیستی در سال ۹۷ “بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن” است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات رایگان توان پزشکی، افتتاح ۴۸ مسکن مددجویی در آذربایجان غربی، اجرای گروه تئاتر معلولین، برگزاری برنامه های فرهنگی ورزشی برای کارکنان بهزیستی و افتتاح واحد تولیدی معتادین بهبود یافته از جمله برنامه های سازمان بهزیستی استان در هفته جاری است.

فریور اظهار کرد: از ۴۸ واحد مسکونی که در استان افتتاح می شود، ۱۵ واحد در ارومیه، ۱۰ واحد در ماکو، ۸ واحد در مهاباد، ۳ واحد در پیرانشهر و دو واحد در پلدشت است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در رابطه با تعداد مددجویان و مراکز بهزیستی عنوان کرد: تعداد کل مددجویان سازمان بهزیستی ۲۸۰ هزار و ۴۵۶ نفر در قالب ۶۹ هزار و ۹۳ خانوار است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۴۲ نفر مستمری بگیر وجود دارد.

فریور افزود: تعداد کل مراکز نظارت بهزیستی در استان آذربایجان غربی ۱۳۸۳ مرکز است که از این تعداد ۶۴ مورد مربوط به مراکز توانبخشی، ۹۰۶ مورد مربوط به مراکز امور اجتماعی و ۴۱۳ مورد مربوط به مراکز پیشگیری است.

در ادامه نشست خبری سازمان بهزیستی مهرداد مطلبی معاون امور اجتماعی این سازمان عنوان کرد: پنج هزار و ۵۲۵ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. مطلبی ادامه داد: به خانوارهای تک‌نفره ۱۹۳ هزارتومان، به خانوارهای دونفره ۳۳۰ هزار تومان، به خانواده‌های سه نفره ۴۶۰ هزار تومان و به خانوارهای چهارنفره ۵۹۸ هزار تومان یارانه تحت پوشش سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی در ادامه گفت: در سطح استان آذربایجان غربی ۲۱ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست وجود دارد که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۹ مرکز دخترانه با ۱۱۵ نفر و ۱۲ مرکز پسرانه با ۱۷۸ نفر وجود دارد و به ازای هر نفر ۳۰۰ هزارتومان مستقیما از طرف سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و مابقی هزینه ها توسط خیرین صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: سرپرستی ۳۰۷ کودک زیر ۱۸ سال نیز به سرپرست جایگزین(اقوام نزدیک) واگذار شده که برای آنها نیز ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان سرانه پرداخت می‌شود و تمام مددجویان بهزیستی تا سن ۱۸ سالگی از لحاظ تحصیل، کار و ازدواج حمایت می‌شوند.

مهرداد مطلبی عنوان کرد: در استان آذربایجان غربی ۵۰ کودک صفر تا سه ساله تحت پوشش بهزیستی وجود دارند.

او در پایان خبر داد: در سه ماهه اول امسال ۱۰ کودک به فرزندخواندگی واگذار شده اند که برای واگذاری آنان باید طبق مصوبه مجلس عمل شود یعنی شخص سرپرست باید دارای حقوق ثابت، بیمه و سن مشخص (زیر ۵۰ سال) باشد که در حال حاضر ۷۰۰ نفر متقاضی فرزندخواندگی در استان وجود دارد.

انتهای پیام:// حکیم بصیرت

کدخبر:۰۱۰۱۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.