اعضای کانون نخبگان علمی نوار مرزی شهرستان ارومیه با فرمانده لشکر حمزه(ع) دیدار کردند

  به گزارش ولات نیوز؛ اعضای کانون نخبگان نوار مرزی شهرستان ارومیه در اردوی یک روزه فرهنگی – تفریحی که با برنامه های متنوع در ارومیه برگزار شد با فرمانده لشکر ۳ حمزه(ع) به صورت چهره به چهره دیدار کردند. سردار آبروشن فرمانده لشکر۳ حمزه در دیدار با کانون نخبگان علمی نوار مرزی شهرستان ارومیه

کد خبر : 2854
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

 

به گزارش ولات نیوز؛ اعضای کانون نخبگان نوار مرزی شهرستان ارومیه در اردوی یک روزه فرهنگی – تفریحی که با برنامه های متنوع در ارومیه برگزار شد با فرمانده لشکر ۳ حمزه(ع) به صورت چهره به چهره دیدار کردند.

سردار آبروشن فرمانده لشکر۳ حمزه در دیدار با کانون نخبگان علمی نوار مرزی شهرستان ارومیه گفت: استعدادهای نوار مرزی قطعا بیشتر از این تعداد هستند و ما و تمام مسئولین آموزش و پرورش برای شکوفایی این استعدادها باید تلاش کنیم و بیشتر به عضویابی و استعدادیابی این افراد بپردازیم.

وی در ادامه تاکید کرد:نزدیک به ۴۰ سال است که با مردم نوار مرزی به صورت نزدیک زندگی میکنیم و در تمام مسائل یار و غم‌خوار هم بوده ایم، در حال حاضر یکی از مولفه های رشد و پیشرفت جامعه بحث امنیت است، امنیتی که در منطقه ماست امنیتی مثال زدنی است و تمام اهداف ما باید در سایه این امنیت به راه خود ادامه دهد و به مقصد برسد.

 

او افزود : اگر امنیت نباشد ما نمی توانیم به راحتی درس بخوانیم و برای آینده خود درست برنامه ریزی کنیم

یکی از ارکان جامعه امنیت است که اگر از بپاشد در آن زمان ضرر و زیان آن معلوم خواهد شد

 

فرمانده لشکر حمزه(ع) با اشاره به وضعیت نا امن خاورمیانه گفت: کشورهای همسایه در سایه ناامنی که در داخل اجتماع آنها وجود دارد تا کنون بهای زیادی پرداخت کرده اند و این ناامنی صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است، کمااینکه تمام ساختارو پایه های آموزشی و پرورشی آنها نابود شده است.

وی ادامه داد: شکوفایی استعداد جوانان ما در طول سالیان انقلاب اسلامی ایران در حوزه جنگ نرم و جنگ سخت باعث متلاشی شدن نقشه های دشمنان در آن سوی مرزها شده است.

سردار آبروشن با اشاره به برخی از تجمعات اخیر در کشور گفت: توطئه های دشمنان در داخل کشور باعث شد که بعضی از نابخردان پرچم کشور خود را که نام الله در آن هک شده بود را بسوزانند، دشمنان با اصل نظام مشکل دارند و برای براندای آن از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند

وی با اشاره به غنای فرهنگ و هویت کُردی خاطر نشان کرد: هویت هیچ ملتی نباید پایمال شود، ملت کُرد چه در نوار مرزی چه در هر جای ایران اسلامی سکونت دارند ملتی فهمیده، کاربلد و دانا هستند و در خنثی کردن نقشه های دشمنان همواره پیش‌قدم بوده اند.

سردار آبروشن خطاب به دانش آموزان گفت: وظیفه نخبگان نوار مرزی در وضعیت کنونی در ابتدا خوب درس خواندن آنها و سپس شکوفایی استعدادهای آنها برای مدیریت های کلان جامعه در آینده است

وی ادامه داد: در کنار این موارد نباید از موارد فرهنگی جامعه غافل بود و آن ارزش‌های کُردی و قومی خود را باید حفظ کنید

وی در همین راستا تاکید کرد: این وظیفه با اسلحه برداشتن و به دل کوه زدن و معارض شدن میسر نمی‌شود

راهکار آن انجام امورات فرهنگی و برگرداندن اصالت به جامعه است اما در توار مرزی این اصالت ها در حد خوب حفظ شده و ما برای نگه داری آن باید کوشا باشیم و با ارشاد، راهنمایی و آگاه سازی جامعه این مهم میسر خواهد شد.

 

سردار آبروشن در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: هر کدام از نخبگان باید یک افسر جنگ نرم باشد و برای آگاه سازی جامعه از هیچ کاری دریغ نکنند چون دشمن از ناحیه فرهنگی با ما وارد جنگ شده است، قطعا دشمن با جنگ سخت نمی‌تواند این ملت را شکست دهد به همین دلیل با جنگ نرم وارد شده است

وی درپایان با قدر دانی از مدیران کانون نخبگان علمی نوار مرزی شهرستان ارومیه خواستار توسعه فعالیت های کانون نخبگان و همراهی هرچه بیشتر مسئولین با این کانون شد

 

* برای تربیت مدیران آینده کشور باید امروز برنامه ریزی کنیم

در ابتدای این مراسم آزاد یوسفی راد مدیر کانون نخبگان علمی نوار مرزی شهرستان ارومیه طی سخنانی با اشاره به حضور جمعیت ۴۰ نفری دانش آموزان نخبه مناطق سیلوانا و صومای برادوست در این دیدار گفت؛ این نوجوانان نسلی با نشاط، آگاه، وطن پرست و با استعداد هستند که برای پیشرفت این مرز و بوم تمام سختی ها و مشکلات را به جان می خرند اما از حرکت و تکاپو باز نمی ایستند.

 

وی ادامه داد: منطقه سیلوانا و صومای برادوست ارومیه که در نظام آموزش و پرورش از مناطق محروم و کم برخوردار به حساب می آید امروز به مدد مجاهدت های معلمان و دبیران دلسوز و متعهد و در امنیتی مثال زندنی که به همت نیروهای نظامی و امنیتی خلق شده است شاهد پرورش نخبگان دانش آموزی و دانشجویی در دامان خود و اهدای آن به این انقلاب است.

او افزود :به یاری خدا امروز شاهد تولد کانونی نوپا هستیم که به تحقیق در آینده ای نزدیک نقشی پر رنگ را در نوار مرزی شهرستان ارومیه و حتی استان آذربایجان غربی ایفا خواهد کرد.

آزاد یوسفی راد در ادامه خاطر نشان کرد: شکل گیری کانون نخبگان نوارمرزی شهرستان ارومیه در مناطق سیلوانا و صومای برادوست نوید بخش این مهم است که امروز نگاه کلان مدیران این کشور به اندیشه والای نسل جدید و علی الخصوص دانش آموزان نخبه معطوف شده است، نسلی که لاجرم روزی امورات کشور را بدست خواهند گرفت اما چه خوب خواهد بود که برای فردای این دیار امروز وارد میدان شده و مدیران آینده را چون فولاد محکم و چون سدی نفوذ ناپذیر از دسیسه های دشمنان بسازیم.

مدیر کانون نخبگان علمی نوار مرزی شهرستان ارومیه با اشاره به محور اصلی فعالیت های کانون تصریح کرد: این کانون از بدو شروع فعالیت هایش توجهی ویژه به اقناع سازی فکری دانش آموزان داشته و خواهد داشت زیرا معتقد است اگر این حجم بالای از نبوغ، انرژی، استعداد و دلسوزی در مسیر و چارچوب صحیح صرف شود می تواند توسعه و تحولی شگرف را در سطح نوار مرزی شهرستان ارومیه و به دنبال آن استان آذربایجان غربی بوجود آورد.

وی ادامه داد: عضویت نوابغ دانش آموزی در سطح مدارس مناطق سیلوانا و صومای برادوست در کانون نخبگان، فضایی علمی و خلاق را بر فعالیت های آن حاکم می کند که این مهم زمینه ساز ظهور ایده های جدید برای توسعه نوار مرزی در ابعاد مختلف خواهد بود.

آزاد یوسفی راد تاکید کرد: هرچند این کانون در ابتدای راه است و با مشکلات عدیده ای در حال دست و پنجه نرم کردن است اما اشتیاق اعضای آن برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی بسان یک ماشین جنگی است که هیچ مانعی را از سر راه نمی شناسد.

وی خطاب به مسئولین گفت :اگر مسئولین نوار مرزی و شهرستان ارومیه روزی به پای صحبت های اعضای کانون نخبگان بنشینند خواهند دید که این نوجوانان برای توسعه و پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی هزاران بار بیشتر از آنان دغدغه و تاکید دارند، این افتخاری است که بایدبا قلمی زرین بر لوحی نگاشته شود و بر روی میز مدیران گذاشته شود تا فراموش نکنند که صاحبان آینده این کرسی و مقام فعالیت هایشان را رصد می کنند و از آن ها انتظار خدمات بیشتری دارند 

وی از برگزاری اردوی تفریحی و فرهنگی برای نخبگان خانم خبر داد وگفت: امروز در این اردو توانستیم فقط در خدمت ۴۰ تن از نخبگان مدارس نوارمرزی باشیم و انشالله در روز های آتی این برنامه برای خواهران نخبه نوار مرزی نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکانون نخبگان علمی نوار مرزی شهرستان ارومیه در پایان گفت: امیدواریم که مسئولین دلسوز و آگاه در برداشتن موانع و معضلات پیش روی کانون نخبگان نوارز مرزی با ما همراه و همگام باشند و میدان را برای ورود فرزندان دلسوز و وطن پرست خود باز و هموار نگاه دارند.

اردوی یک روزه کانون نخبگان علمی نوار مرزی شهرستان ارومیه با برگزاری برنامه های تفریحی و ورزشی به پایان رسید.

کدخبر:۰۰۱۰۰۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.