ادعای بین المللی، زیرساخت بین المللی هم می طلبد!

  به قلم آزادیوسفی راد – خبرنگار حوزه سیاسی و اجتماعی و مدیرمسئول پایگاه خبری ولات نیوز   اینکه ما ایرانی ها ذاتا پر ادعا هستیم امری تاریخی و اثبات شده است و خوشبختانه با ظهور تکنولوژی و افزایش اطلاعات فردی، کم کم به این نتیجه رسیده ایم که باید توازنی بین ادعاها و داشته

کد خبر : 3044
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

 

به قلم آزادیوسفی راد – خبرنگار حوزه سیاسی و اجتماعی و مدیرمسئول پایگاه خبری ولات نیوز

 

اینکه ما ایرانی ها ذاتا پر ادعا هستیم امری تاریخی و اثبات شده است و خوشبختانه با ظهور تکنولوژی و افزایش اطلاعات فردی، کم کم به این نتیجه رسیده ایم که باید توازنی بین ادعاها و داشته هایمان برقرار کنیم!

 رسیدن به این درک و نتیجه، یک اتفاق مثبت است اما درکشورمان طبق معمول اتفاقات خوب از مرکز به سمت مرز ها روانه می شوند و تا رسیدن به ارومیه هنوز راه زیادی باید طی شود!

 بخش سیلوانای ارومیه به لطف نقاش ازلی همچون یک تابلوی نقاشی بی همتاست! طبیعت بکر، آب و چشمه های فراوان، مردمانی خونگرم و مهمان نواز و امنیتی مثال زدنی این منطقه را به بهشتی برای میزبانی بسیاری از مسابقات و اردوهای ورزشی تبدیل کرده است!

 از چهارشنبه ۲۰ تیرماه به مدت سه روز، شهر سیلوانا میزبان چهارمین تورنمنت پاراگلایدر” بخوانید تورنمنت #بین_المللی پاراگلایدر” بود! 

 سایت پرواز کوه خلیل، دشت پهناور مشرف به آن و همچنین وجود دریاچه سد سیلوانا این منطقه را به بهشت پاراگلایدر سواران استان تبدیل کرده است که درصورت معرفی و تبلیغ صحیح، قابلیت آن را دارد که در سطح کشوری و بین المللی علاقه مندان به این ورزش لاکچری را به این منطقه بکشاند تا با دست به جیب شدنشان حداقل رونقی در معیشت مردم این بخش ایجاد شود.

 کنار هر شخصی بنشینی و تعریف کنی که قبل از این سه دوره مسابقات پاراگلایدر به میزبانی سیلوانا برگزار شده است یقینا تصور می کند که باید در این شهر یک سایت پرواز استاندارد با جاده آسفالت، سایت فرود خط کشی شده و چندین مجتمع رفاهی در گوشه و کنار آن وجود داشته باشد و درب این سایت در شرایط مساعد جوی همواره برای پاراگلایدر سواران باز باشد!

 نه دوست عزیز اینطور نیست! اجازه بده من بگویم که چه خبر است! سایت پرواز که پیشکش حتی جاده های مواصلاتی این شهر و این بخش استاندارد نیستند و چاله هایی به عمق نیم متر دارند! نه تابلویی برای سایت پاراگلایدر و شهر پاراگلایدر ایران نصب شده و نه حتی مسئولین بسیار زحمتکش، زحمت ساخت یک سرویس بهداشتی! بله درست شنیدید حتی یک سرویس بهداشتی در حاشیه این سایت را به خود نداده اند! و هر چندسال یک بار چند هفته قبل از اینکه حضرات حوصله نمایند که مسابقات #بین‌المللی شان را بیاورند در #شهر_پاراگلایدر_ایران! برگزار کنند یادشان می افتند که چنین سایت پروازی اصلا وجود دارد!

 سوالی که همواره وجود دارد این است که واقعا چه لزومی برای برگزاری این مسابقات وجود دارد وقتی که اقدامی برای ایجاد ابتدایی ترین زیرساخت ها برای آن انجام نگرفته و نمی گیرد!

 در جریان برگزاری مسابقات هم طبق معمول در بنر مسابقات لوگوی صد سازمان، اداره کل و نهاد درج می شود اما خروجی مراسم یک مراسم بی نظم با سن بی در و پیکر و یک محوطه بدون سایبان! البته حضرات همواره در سایه می نشینند و ساندیس تگری همراه با آب معدنی های طبیعی می نوشند و اهمیتی ندارد که هزاران تن از مردم محلی در گرمای سوزان تیرماه ایستاده و بالبان تشنه مراسم را دنبال می کنند!

 کاش دستم به آمار مالیات پرداخت شده کارخانجات آب معدنی سطح بخش سیلوانا می رسید تا ببینم که سالانه بابت برداشت صدها هزار لیتر از سفره های آب معدنی بخش سیلوانا که سهم همه مردم این منطقه در آن وجود دارد، چقدر مالیات به خزانه این مملکت واریز می کنند که حاضر نیستند در چنین مراسماتی یک آب خنک در بین مردم تشنه پخش کنند!

حرف بسیار است! و شنونده بسیار کم! البته حضراتی هم که می شنوند بعدا خواهند گفت که کارتان فقط ایجاد حاشیه و تخریب است! به پیر به پیغمبر من حاشیه ساز نیستم! فقط قلبم درد میگیرد وقتی می بینم دستاورد میزبانی از یک رخداد بین المللی فقط و فقط پخش شدن زباله های کیک و آب معدنی در طبیعت بکر این منطقه است! قلبم درد میگیرد وقتی میبینم که به محض اتمام مراسم مسئولین سوار شاسی بلند هایشان می شوند همان هایی که عمق چاله های جاده تاثیری بر خرابی جلوبندی شان ندارد و گاز ماشین را میگیرند و تا سال بعد و یک میزبانی دیگر این بخش و مردمش را به باد فراموشی می سپارند!

 در پایان از طرف بسیاری از مردم خطاب به شما مسئولین خواهم گفت تا زمانی که زیرساخت های لازم را برای برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشی در این بخش ایجاد نکردید زحمت جمع کردن زباله ها را به مردم صبور و مهمان نواز این دیار ندهید! باور کنید روز قیامت حساب و کتابی هست و خداوندی که بر همه نیات و اعمال آگاه است!

کدخبر: ۰۱۰۱۷

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.