برای اولین بار

اختراع مجموعه ماسک، شیلد و دستکش آبگریز حاوی نانوذرات آنتی باکتریال و فتوکاتالیست توسط برادران نخبه کُرد ارومیه‌ای

برای اولین بار در سطح جهان، بهزاد و حمید کاظمی حکی 2 برادر نخبه ارومیه‌ای برای اولین بار مجموعه ماسک، شیلد و دستکش آبگریز حاوی نانوذرات آنتی باکتریال و فتوکاتالیست را اختراع و ثبت کردند.
کد خبر : 4141
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۶:۵۳
اختراع مجموعه ماسک، شیلد و دستکش آبگریز حاوی نانوذرات آنتی باکتریال و فتوکاتالیست توسط برادران نخبه کُرد ارومیه‌ای

 

به گزارش ولات نیوز و به نقل از ارومیه۲۴؛ ماسک، شیلد و دستکش مورد ادعایی جزو تجهیزات پزشکی و بهداشتی پر مصرف بوده که علاوه بر آبگریز بودن، دارای نانوذرات آنتی باکتریال و فتوکاتالیست هستند.

 

در اختراع پیشنهادی سطح ماسک، شیلدهای محافظت صورت و دستکش ها با یک پوشش آبگریزی حاوی نانو ذرات آنتی باکتریال و فتوکاتالیستی پوشش داده شده است که علاوه بر افزایش طول عمر و استحکام ماسک، موجب غیرفعال شدن و تجزیه لاشه میکروارگانیسمهای بیماری زای موجود در اطراف اقلام ذکرشده توسط نانوذرات آنتی باکتریال و فتوکاتالیست می شود. اما در حالت عادی وقتی سطح ماسک مرطوب می‌شود، محیط مساعدی برای عوامل بیماری زا فراهم و عملا ماسک غیرقابل استفاده می‌گردد.

 

همچنین با حضور مردم در خیابان ها و استفاده آنها از این مجموعه در صورت تابش نور خورشید، فرآیند تصفیه هوا به روش فتوکاتالیستی و کاهش آلاینده ها انجام می‌گیرد.

 

این مجموعه که از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است، برای اولین بار به ثبت رسیده است و پیش از این در کشور ژاپن ماسکی صرفا از الیاف مس تولید شده بود که فقط خاصیت آنتی باکتریال داشت و خاصیت آبگریزی نداشت.

 

این مجموعه به شماره اختراع ۱۰۱۷۷۲ مورخ ۲۹ تیر ۹۹ در سازمان مالکیت معنوی و اداره کل اختراعات کشور به ثبت رسیده است.

 

بهزاد کاظمی حکی؛ کارشناس بیهوشی علوم پزشکی ارومیه دارای ۱۰ اختراع ثبت شده و ۲۷ عنوان مقاله چاپ شده در نشریات معتبر ملی و بین المللی و ۴۰ عنوان مقاله در کنفرانسهای بین المللی و حمید کاظمی حکی دانشجوی سال آخر دکتری مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی سهند با بیش از شش عنوان اختراع ثبت شده و سه اختراع در مرحله داوری برای ثبت و چاپ دوازده عنوان مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، منتخب طرح برتر کشوری در جشنواره ساخت پروژه های فناورانه، دبیر هنرستان و مدرس دانشگاه و هنرآموز نمونه سال تحصیلی ۹۸_۹۹ اموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه، دو برادر نخبه کُرد اهل ارومیه هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 71 در انتظار بررسی : 71 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.