مسابقات جهانی پاورلیفتینگ آقایان در ارومیه برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برای میزبانی مسابقات جهانی رشته ورزشی پاورلیفتینگ آقایان که در ارومیه برگزار می‌شود وجود دارد و فدراسیون جهانی این رشته نیز از آن حمایت می‌کند.
کد خبر : 4511
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
مسابقات جهانی پاورلیفتینگ آقایان در ارومیه برگزار می‌شود

به گزارش ولات نیوز به نقل از تسنیم از ارومیه، گاستون پاراژ امروز در جمع خبرنگاران با تقدیر از مهمان‌نوازی مردم ارومیه و حمایت استاندار آذربایجان‌غربی از ورزش پاورلیفتینگ اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برای میزبانی مسابقات جهانی رشته ورزشی پاورلیفتینگ که در مرداد ماه در ارومیه برگزار می‌شود وجود دارد و فدراسیون جهانی این رشته نیز از آن حمایت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: همچنین خوشبختانه هم اکنون شاهد رشد و توسعه رشته پاورلیفتینگ در ایران هستیم و پیش‌بینی می‌شود که در سالیان آینده رشد بیشتری داشته باشد و در این راستا کلاس‌های آموزشی برای داوران و مربیان نیز در تهران برگزار خواهد شد.

 

رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ از برگزاری بازی‌های جهانی پاورلیفتینگ کشورهای اسلامی برای نخستین مرتبه در دنیا و در ایران خبر داد و گفت: ایده برگزاری مسابقات جهانی بانوان با پوشش اسلامی توسط ایران داده شده و در آینده، بانوان کشورهای مسلمان می‌توانند با پوشش اسلامی در این مسابقات شرکت کنند.

 

وی افزود: پس فرصت و شانسی برای بانوان کشورهای مسلمان داده شده است که شاهد پیشرفت و رشد آنها باشیم و یکی از اهداف فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ، افزایش حضور بانوان در این رشته ورزشی است.

 

پاراژ با اشاره به امکانات آذربایجان‌غربی برای میزبانی این مسابقات که از پنج تا هشت مرداد در ارومیه برگزار می‌شود اظهار داشت: در بازدید از محل برگزاری مسابقات، شاهد قابلیت‌های بالای این استان در میزبانی مسابقات جهانی بودیم و با توجه به سابقه میزبانی مسابقات مهم بین المللی توسط ارومیه، توانمندی‌های مناسبی برای میزبانی از سوی این شهر پیش‌بینی می‌شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رشته ورزشی پاورلیفتینگ از جمله ورزش هایی است که به صورت جدی و محکم در مقابل دوپینگ قرار گرفته است بیان کرد: در گذشته مسئله دوپینگ در پاورلیفتینگ وجود داشته است اما خوشبختانه در حال حاضر وجود ندارد و این رشته پرچم دار مبارزه با دوپینگ است.

 

آموزش‌های آنلاین پاورلیفتینگ انجام می‌شود

 

در ادامه رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا گفت: ارومیه شهر اخلاق و ادب و شهر شهیدان حمید و مهدی باکری است که برای آرامش و کیان میهن دفاع کردند.

 

فرشید سلطانی تصریح کرد: رشته پاورلیفتینگ از سال ۵۷ زیر نظر فدراسیون وزنه برداری در کشور آغاز به کار کرده است.

 

وی افزود: در گذشته کنترل دوپینگ در رشته ورزشی پاورلیفتینگ وجود نداشت اما هم اکنون افزایش یافته است.

 

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا اظهار داشت: با وجود بیماری کرونا در دنیا و در ایران، اما آموزش‌های آنلاین پاورلیفتینگ ادامه خواهد یافت.

 

حضور ۸ تیم در مسابقات جهانی پاورلیفتینگ

 

در ادامه نیز رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران گفت: پاورلیفتینگ یک رشته ورزشی سهل‌الوصول بوده که مربوط به قشر خاصی نیست و با برگزاری مسابقات مربوط به این رشته ورزشی نیز چرخه اقتصادی فعال شده و استعدادیابی صورت می‌گیرد.

 

نصیرزاده افزود: در مسابقات جهانی که در مرداد ماه در ارومیه برگزار می‌شود، ورزشکاران کشورهای ایران، اوکراین، روسیه، ازبکستان، قزاقستان، چین تایپه، کانادا و مغولستان حضور خواهند یافت.

 

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۳۲ کشور در آسیا و ۱۳۲ کشور در جهان عضو فدراسیون پاورلیفتینگ هستند و پنج کشور دنیا نیز در نوبت عضویت قرار دارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.