عدم همکاری کارخانه‌های صنایع تبدیلی آذربایجان غربی/ خرید دولتی ١٠ هزار تن سیب صنعتی

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی با گلایه از عدم همکاری برخی کارخانجات صنایع تبدیلی از جمله بخش خصوصی در زمینه خرید سیب صنعتی استان گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید سیب صنعتی توسط دولت تاکنون ١٠ هزار تن سیب از سطح ٩ شهرستان استان خریداری شده است.
کد خبر : 4682
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
عدم همکاری کارخانه‌های صنایع تبدیلی آذربایجان غربی/ خرید دولتی ١٠ هزار تن سیب صنعتی

به گزارش ولات نیوز، شهریار حیدری در جلسه خرید سیب صنعتی استان افزود: این طرح از چهارم مهرماه سال‌جاری آغاز شده است و ارومیه بیشترین و شاهین‌دژ کمترین میزان خرید سیب صنعتی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

او بیان کرد: از ١٠ هزار تن سیب خریداری شده دو هزار و ٣٣٠ تن تحویل کارخانجات صنایع تبدیلی استان شده و نزدیک ۶ هزار تن موجودی مراکز خریدسیب صنعتی است.

 

حیدری با اشاره به رایزنی تعاون روستایی برای فروش سیب‌های خریداری شده توسط کارخانجات خارج از استان گفت: تاکنون استان‌های زیادی از جمله یزد اقدام به خرید سیب صنعتی استان کرده‌اند که با ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود نتیجه خوبی از این موضوع عاید استان شود.

 

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی با گلایه از عدم همکاری برخی کارخانجات صنایع تبدیلی از جمله بخش خصوصی در خصوص خرید سیب صنعتی استان افزود: باید در این زمینه چاره اندیشی شود واز تعداد ١۴ واحد صنایع تبدیلی فعال در این زمینه در سطح استان، شرکت پاکدیس همانند سال‌های گذشته همکاری مطلوب و در خور تقدیری داشته است.

 

او گفت: در راستای حمایت از باغداران استان و همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه‌گری و حمایت از تولید، سازمان تعاون روستایی استان از ۴ مهرماه سال جاری اقدام به خرید سیب صنعتی در ۴٠ مرکز خرید در سراسر استان کرده است.

 

حیدری افزود: قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شده است.

 

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی تاکید کرد: باغداران استان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان در شهرستان‌ها و اخذ گواهی تایید اطلاعات باغدار، اقدام به بارگیری محصول خود به مراکز خرید کنند و همچنین به منظور رعایت موارد بهداشتی در محل‌های جمع آوری سیب صنعتی ، محصول خود را در کیسه‌های نایلونی ٢٠ کیلویی به مراکز خرید تحویل دهند.

 

او با بیان اینکه مدت اجرای این طرح یک ماه است و در صورت افزایش تقاضا و مراجعه باغداران به مراکز خرید تضمینی سیب صنعتی این زمان تمدید خواهد شد، گفت: دولت متعهد به خرید این محصول تا آخرین موجودی است و باغداران به منظور جلوگیری از ایجاد صف و تجمع در جلوی درب کارخانجات و مراکز خرید سیب صنعتی استان، به صورت تدریجی برای تحویل محصول خود اقدام کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.